Pieter schreef:Tsja, ga eens met de kerkenraad praten, zeg dat ze niet goed bezig zijn. Ik vrees dat je vervolgens de volle lading krijg.....
Zoiets moet je tactisch aanpakken
Ik ben nochthans bang dat er weinig ruimte voor is. Toch denk ik erover om 't bij het eerstvolgende huisbezoek aan de orde te stellen. Ik heb nog meer op m'n lijstje staan

Wens je nu alvast sterkte. Mijn ervaring is dat ouderlingen / diakenen je al gauw zien als recalcitrant ofzo. Het huisbezoek wat ik heb gehad toen ik me aansloot bij de GG in Houten was heel anders. Daar was ik meer gelijk aan de ouderlingen zeg maar. Ze stelden zich zo op, dat ik alles zou durven te bespreken.
En zo moet het zijn, niet vanuit de hoogte, maar openstaan en op een gelijk niveau gaan staan. Pas dan kun je deze dialoog aangaan.
Maar goed, helaas gebeurt dat niet altijd. Ik heb nogal eens verwijten naar m'n hoofd geslingerd gekregen als ik te kritische vragen stelde. Mijn handicap zou zijn dat ik intelligent was en vervolgens alles zou bekritiseren.
Nou ben ik al helemaal niet extreem intelligent

, en ik zal zeker niet alles bekritiseren. Maar vind het wel eng als je bepaalde dingen gewoon niet mag bespreken.
Tsja....