Kanselruil tussen GG en CGK?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 19 jul 2004 11:01

Gelukkig preken veel "zware broeders" die bij ons komen ook Wet èn Evangelie, maar toch. Ik vind het niet kies dat een kerkenraad de kansel niet voor alle GG-predikanten openstelt, maar bewust een selectie maakt.

En met dat beoordelen bedoel ik dit: je hoort zo vaak dat dominees een bepaald etiket krijgen opgeplakt. Ik zou me daar zelf graag een mening over willen vormen, i.p.v. dat ik die mening van anderen zomaar overneem. Daarom zou ik ze gaarne eens beluisteren.

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 19 jul 2004 11:10

Ja okay, ik snap je wel. En weet ook wel dat er andere dominees zijn die bij jullie wel Wet en Evangelie komen preken.

Tsja, ga eens met de kerkenraad praten, zeg dat ze niet goed bezig zijn. Ik vrees dat je vervolgens de volle lading krijg.....
Geen commentaar

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 19 jul 2004 11:12

Tsja, ga eens met de kerkenraad praten, zeg dat ze niet goed bezig zijn. Ik vrees dat je vervolgens de volle lading krijg.....

Zoiets moet je tactisch aanpakken 8)

Ik ben nochthans bang dat er weinig ruimte voor is. Toch denk ik erover om 't bij het eerstvolgende huisbezoek aan de orde te stellen. Ik heb nog meer op m'n lijstje staan :mrgreen:

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 19 jul 2004 11:23

Pieter schreef:

Zoiets moet je tactisch aanpakken 8)

Ik ben nochthans bang dat er weinig ruimte voor is. Toch denk ik erover om 't bij het eerstvolgende huisbezoek aan de orde te stellen. Ik heb nog meer op m'n lijstje staan :mrgreen:

Wens je nu alvast sterkte. Mijn ervaring is dat ouderlingen / diakenen je al gauw zien als recalcitrant ofzo. Het huisbezoek wat ik heb gehad toen ik me aansloot bij de GG in Houten was heel anders. Daar was ik meer gelijk aan de ouderlingen zeg maar. Ze stelden zich zo op, dat ik alles zou durven te bespreken.

En zo moet het zijn, niet vanuit de hoogte, maar openstaan en op een gelijk niveau gaan staan. Pas dan kun je deze dialoog aangaan.

Maar goed, helaas gebeurt dat niet altijd. Ik heb nogal eens verwijten naar m'n hoofd geslingerd gekregen als ik te kritische vragen stelde. Mijn handicap zou zijn dat ik intelligent was en vervolgens alles zou bekritiseren.

Nou ben ik al helemaal niet extreem intelligent :mrgreen:, en ik zal zeker niet alles bekritiseren. Maar vind het wel eng als je bepaalde dingen gewoon niet mag bespreken.

Tsja....
Geen commentaar

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 19 jul 2004 12:18

Motormuis schreef:Nou ben ik al helemaal niet extreem intelligent :mrgreen:, en ik zal zeker niet alles bekritiseren. Maar vind het wel eng als je bepaalde dingen gewoon niet mag bespreken.

Tsja....

Wil je er over praten? Kan altijd hoor, we kunnen altijd een gespreksgroepje oprichten met gedupeerde getraumatiseerde leden. Maar ik weet niet of je met een CGK'er (wel met 2 verbonden) wil praten?

8)

Speedy
Majoor
Majoor

Re: Kanselruil tussen GG en CGK?

Berichtdoor Speedy » 19 jul 2004 12:20

rosekapje schreef:
Race406 schreef:In de CGK wordt al driftig kanselruil gepleegd met GKV en soms met NGK, en heel soms met de Gereformeerde Bond in de PKN. Wat vind je, moet dat ook met CGK en GG gebeuren?
Ben benieuwd....

Ik ben ook tegen. Ik ben zelf CGK, mocht het ooit zover komen dat CGK ook met de GG van kansel gaat ruilen, dan blijf ik geen lid meer van de CGK. Maar ik denk niet dat het ooit zover komt race 406...

Ik weet het niet, de grote verschuiving is al begonnen dus eerst de hereniging CGK met de HNHK en daarna hereniging met de GG.

Wat zal het mooi zijn .......

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 19 jul 2004 13:07

Speedy schreef:
rosekapje schreef:
Race406 schreef:In de CGK wordt al driftig kanselruil gepleegd met GKV en soms met NGK, en heel soms met de Gereformeerde Bond in de PKN. Wat vind je, moet dat ook met CGK en GG gebeuren?
Ben benieuwd....

Ik ben ook tegen. Ik ben zelf CGK, mocht het ooit zover komen dat CGK ook met de GG van kansel gaat ruilen, dan blijf ik geen lid meer van de CGK. Maar ik denk niet dat het ooit zover komt race 406...

Ik weet het niet, de grote verschuiving is al begonnen dus eerst de hereniging CGK met de HNHK en daarna hereniging met de GG.

Ja he, 1 grote familie....Enne, nee hoor, hoef niet met je te praten. Niet vanwege je 3 verbonden, maar ik heb het er niet moeilijk mee :mrgreen: :mrgreen:
Geen commentaar

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 19 jul 2004 15:06

Motormuis schreef:
Ja he, 1 grote familie....Enne, nee hoor, hoef niet met je te praten. Niet vanwege je 3 verbonden, maar ik heb het er niet moeilijk mee :mrgreen: :mrgreen:

Vanwege MIJN 3 VERBONDEN ....................... LEES NOU EENS IK HEB ER 2 heel eenvoudig en makkelijk te tellen. Waarom willen juist die GG'ers altijd verder tellen met verschillende CGK'ers dan 2????????????????

:mrgreen:

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 19 jul 2004 15:15

Speedy schreef:
Motormuis schreef:

Vanwege MIJN 3 VERBONDEN ....................... LEES NOU EENS IK HEB ER 2 heel eenvoudig en makkelijk te tellen. Waarom willen juist die GG'ers altijd verder tellen met verschillende CGK'ers dan 2????????????????

:mrgreen:

Hee, zijn die er, CGK-ers met 2 verbonden :mrgreen: :mrgreen: ??

Verwarrend :wink:
Geen commentaar

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 19 jul 2004 15:23

Motormuis schreef:Hee, zijn die er, CGK-ers met 2 verbonden :mrgreen: :mrgreen: ??

Sssst, ze zijn van het soort homo sapiens die haast zijn uitgestorven of zijn gevlucht naar de GG waar ze getolereerd worden. Ik zou haast zeggen het is ingewikkeld geworden. :mrgreen:

Niet door vertellen hoor er zijn ook ambtsdragers binnen de cgk die 2 verbonden hebben. 8) Die bereiden de kanselruilen voor, maar daarom eerst hereniging (of terugkeer voor de echte rastechte HNH'den onder ons) met de HNHK en daarna de samenvoeging met de GG.

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 19 jul 2004 15:39

Speedy schreef:
Motormuis schreef:Hee, zijn die er, CGK-ers met 2 verbonden :mrgreen: :mrgreen: ??

Sssst, ze zijn van het soort homo sapiens die haast zijn uitgestorven of zijn gevlucht naar de GG waar ze getolereerd worden. Ik zou haast zeggen het is ingewikkeld geworden. :mrgreen:

Niet door vertellen hoor er zijn ook ambtsdragers binnen de cgk die 2 verbonden hebben. 8) Die bereiden de kanselruilen voor, maar daarom eerst hereniging (of terugkeer voor de echte rastechte HNH'den onder ons) met de HNHK en daarna de samenvoeging met de GG.

We dwalen weer af. Je lijkt Race406 wel.... :mrgreen: :mrgreen:

Klinkt heel mysterieus die CGK. Bijna sektarisch :wink:
Geen commentaar

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 19 jul 2004 18:23

Speedy schreef:
rosekapje schreef:
Ben benieuwd....

Ontzettend...

Ik ben trouwens wel een drieverbonder... Dus ik mag niet meedoen zeker :mrgreen: :wink:
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 20 jul 2004 07:27

Ach, effe 1 verbondje schrappen en 'join the club'.

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 20 jul 2004 08:06

Pieter schreef:Ach, effe 1 verbondje schrappen en 'join the club'.

Nou nou nou, dat vind ik wel errug gemakkelijk. Wel met volle overtuiging schrappen dan :mrgreen:
En eerst krijgen al die CGK dominees cursus van dominee Moerkerken.....
Geen commentaar

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 20 jul 2004 12:40

Motormuis schreef:
Pieter schreef:Ach, effe 1 verbondje schrappen en 'join the club'.

Nou nou nou, dat vind ik wel errug gemakkelijk. Wel met volle overtuiging schrappen dan :mrgreen:
En eerst krijgen al die CGK dominees cursus van dominee Moerkerken.....

Ok, maar dan krijgt moerkerken en de andere GG predikanten een cursus Preekkunde van ds A.Baars .... als dat gebeurd is dan wordt het wel wat !!!!! Voor wat hoort wat!

Terug naar “Archief”