Wat is er verkeerd aan bijv. radio 538?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

gerrit de 2e
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Re: radio 538

Berichtdoor gerrit de 2e » 07 jul 2004 19:12

hijwel schreef:
eline ruben schreef:Het ligt eraan hoe je over seks praat, ik denk dat je zelf wel weet hoe er over seks gesproken mag worden! Of zie ik dat verkeert!groetn :roll: :!: :!: :!:

zoals in hooglied..

in details, en liefdevol

Welk hooglied lees jij?

Stacie

Berichtdoor Stacie » 07 jul 2004 20:07

het hooglied dat jij ook leest

over liefde en seks, in details

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 07 jul 2004 22:43

Snorbaarder schreef:Ik zal ook zeker niet beweren dat je je niet aan de wet moet houden, maar er zijn in mijn omgeving mensen die zich naar mijn idee alleen concentreren op de wet en dat is fout.

word hier met de wet de 10 geboden bedoelt? in dat geval ,als een mens zich concentreert op de wet is dat zeker niet fout, als God in je hart werkt word de wet 'op je hart gebonden' en zal je proberen je aan die wet te houden en je erop te concentreren uit liefde voor God.
dat is niet hetzelfde als een ander steeds de wet voorschrijven omdat jij weet hoe het hoort, al is het wel je plicht om een ander (in liefde) te waarschuwen als de wet word overtreden.

als je naar die genoemde radiostations luisterd hoor je dat de wet heel vaak overtreden word, en word het moeilijk om nog ontspannen naar muziek te luisteren zonder dat je jezelf ergert aan de dj's.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

daatje
Mineur
Mineur

Berichtdoor daatje » 13 jul 2004 15:45

Hooooi

laat ik ook is wat zeggen
ja ik luister soms wel eens naar 538
sky wat meer
maar, ik heb er helemaal geen behoefte meer naar de laatste tijd
ik vind het gewoon herrie die nummers :?
luister veeeel liever naar opwekking/worship e.d.
zondag aaf luister ik wels xnoizz op 3 fm dat vin ik wel vaak goede muziek.. maar ieder zijn smaak :)
en ieder zijn eigen opvattingen vind ik, dat is zo en zal voorlopig ook zo blijven..toch?

kuzz

Daat
"Don't just tell God how big your problems are... Tell your problems how big God is!"

janski

538 ed

Berichtdoor janski » 17 jul 2004 00:13

tja... je kunt natuurlijk een heel hoop gaan schelden enzovoort op deze jongerenzenders. En mijn mening is ook dat de muziek 'soms' niet al te goed is. Maar als je het hebt over seks, vloeken en gore taal dan moet je ook eens naar Barrie Paf luisteren tussen 9.00 en 12.00 op maandag tot en met donderdag! vloekt hij wel eens? nee! gore taal? nee! sekspraatjes? nee! goede DJ vind ik persoonlijk! Nu al1 nog aan Vreugdenhil vragen wat hij van de muziek vind he :D !

Rnn
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Rnn » 17 jul 2004 15:31

Aragorn schreef:Mjah, maar is het verboden om over seks te praten en het te promoten?

De 'manier waarop' kan echt niet vind ik... Sorry hoor! Vind jij het wel kunnen dan??

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 18 jul 2004 13:50

Wat mij het meest irriteert aan zenders als Radio 538 en Yorin zijn de DJ's (maar ook niet allemaal). Denk dat dit ook hetgeen is waar de meeste mensen zich door laten leiden als ze het dan ook gooien op het feit dat de muziek fout is. Op een Skyradio hoor je dan weliswaar geen oeverloos geklets door je liedjes heen, maar dat wil natuurlijk niet meteen zeggen dat ook de muziek goed is. Denk dat het wat dat betreft om het even is.

elianne
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor elianne » 18 jul 2004 20:23

Wat een vraag gewoon......

waarom mag je niet.....ik kots zo onderhand van deze vragen. Het gaat om wetten en nog eens. De 1 is voor de ander tegen. En zo praten we maar uren door.

Leeft heilig want ik ben Heilig zegt God. JIJ moet strijden! Daar moet je tegen strijden...moeilijk hoor! Maar het gaat wel om een zaak van het hemels Koninkrijk om straks met Hem daar te zijn.
Sorry ik denk als je altijd weer de mazen van het net gaat zoeken waar is dan je liefde tot God. bWat mag wel wat mag niet er zijn 2 geboden heb Hem lief en je naaste.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 18 jul 2004 21:11

elianne schreef:Leeft heilig want ik ben Heilig zegt God. JIJ moet strijden! Daar moet je tegen strijden...moeilijk hoor! Maar het gaat wel om een zaak van het hemels Koninkrijk om straks met Hem daar te zijn.

Jezus wil ook in je strijden, Hij heeft voor je zonden geleden! Zelf kan je er wel tegen strijden, maar Jezus kan je ervan bestrijden.

Verder: Het lijkt me prima om hier te discussieren, zodat ieder een genuanceerde mening kan vormen.

Bigboss
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Bigboss » 19 jul 2004 00:09

Als ik al eens, per ongeluk, een "normale" zender aanklik, dan dendert er meteen een gigantische neuroot uit de speakers, zodanig dat ik meteen zelf ook een neuroot wordt!

Wat een eindeloos geouweneel zeg!

Nee, ik ben geen apatische klassieke muziek-vreter, en heb vrij veel SkyRadio aanstaan. CD's zijn er in overvloed hier.

Country ben ik gek op, en (jajajajaja daar gááá't-ie:) de Stones, en mijn favoriete band Simple Minds.

Goed, ok, ik heb ook nog eens zo'n 150 klasieke cd's, maar die gaan 's avonds de speler in. Lekker met een goed boek (nou jaahhhhh, GOED? ), een goed glas (fris of heel wat sterkers)..........dan kom ik lekker bij van een dag spitten in andermans problemen.

Zenders als 538/Yorin/Noordzee/Classic Rock etc etc (ook R&B e.d.) gaan mijn oren lekker voorbij, da's geen lawaai die de Heere aan zal staan.
Geloof is een mooi iets, maar je moet er geen hoofdpijn van krijgen (Citaat)

André

Berichtdoor André » 20 jul 2004 20:28

Even los van alle ethische bezwaren, sommige muziek die tegenwoordig ten gehore word gebracht krijgt wat mij betreft het predikaat muziek niet meer mee.

Ooja en dat de duivel eriets mee te maken heeft, vast wel.

Misschien een beetje flauw, maar waar zou Jezus naar luisteren?

(Ik heb wel eens ergens gelezen dat we moeten proberen te leven zoals Hij deed)

Kiwi
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kiwi » 21 jul 2004 20:46

chickie schreef:Wat mij het meest irriteert aan zenders als Radio 538 en Yorin zijn de DJ's (maar ook niet allemaal). Denk dat dit ook hetgeen is waar de meeste mensen zich door laten leiden als ze het dan ook gooien op het feit dat de muziek fout is. Op een Skyradio hoor je dan weliswaar geen oeverloos geklets door je liedjes heen, maar dat wil natuurlijk niet meteen zeggen dat ook de muziek goed is. Denk dat het wat dat betreft om het even is.

Op Noordzee FM doen ze altijd de verjaardagen voorlezen, toen was Henk Binnendijk(blijkbaar) jarig, toen ging Gordon voor z'n verjaardag 'U zij de glorie' zingen, nou vraag ik je......
It's been quite a day: I put on a shirt and a button fell off. I went to the mailbox and the handle fell off. I'm afraid to go to the bathroom now...

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 22 jul 2004 12:44

Het argument 'waar zou Jezus naar luisteren' vind ik altijd zo flauw. Jezus luisterde ook niet naar orgels want die waren er toen niet... :S

Of je de muziek het 'predikaat muziek' mee moet geven: natuurlijk, wat een onzin om anders te beweren Andre, wat een onzin. En hoe subjectief.

De duivel heeft vast ook te maken met kerkscheuringen, met wetticisme, en ga zo maar door: slecht argument.

Bigboss, dat jij er een neuroot van wordt, is nu niet echt een duidelijk argument, dat zul je toch wel met me eens zijn ;)

Daatje, heel fijn dat jij liever naar opwekking luistert e.d. maar wat wil je er mee zeggen, dat ik ook naar opwekking moet gaan luisteren? Nou nee, dank je wel...

Columbus, de wet wordt ook overtreden in de kerk. Het gaat erom dat je de goede dingen eruit haalt. Discussies over muziek zijn zo zinloos...

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 22 jul 2004 18:43

Kiwi schreef:
chickie schreef:Wat mij het meest irriteert aan zenders als Radio 538 en Yorin zijn de DJ's (maar ook niet allemaal). Denk dat dit ook hetgeen is waar de meeste mensen zich door laten leiden als ze het dan ook gooien op het feit dat de muziek fout is. Op een Skyradio hoor je dan weliswaar geen oeverloos geklets door je liedjes heen, maar dat wil natuurlijk niet meteen zeggen dat ook de muziek goed is. Denk dat het wat dat betreft om het even is.

Op Noordzee FM doen ze altijd de verjaardagen voorlezen, toen was Henk Binnendijk(blijkbaar) jarig, toen ging Gordon voor z'n verjaardag 'U zij de glorie' zingen, nou vraag ik je......

Ik praat het gedrag toch niet goed of wel soms? Geef alleen aan dat dat onzinnige geneuzel tussendoor niet persé hoeft te betekenen dat de muziek ook gelijk fout is. En dat dus op zenders war niet zo geneuzeld wordt, de muziek meteen goed is....

Kiwi
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kiwi » 22 jul 2004 22:33

zeg ik dat dan?
It's been quite a day: I put on a shirt and a button fell off. I went to the mailbox and the handle fell off. I'm afraid to go to the bathroom now...

Terug naar “Archief”