Samenwonen zonder sex?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 15 jul 2004 20:48

Lalage schreef:same here chickie!
maar wacht ff, jouw vriend is geen christen, maar wil wel wachten met sex?

Jazeker! Omdat hij zielsveel van me houdt en mij respecteert... 'k Heb echt een hele goeie gevonden. :lol:
Laatst gewijzigd door chickie op 15 jul 2004 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 15 jul 2004 20:52

Annerieke schreef:omdat we toch verder alles samen doen, ik ga echt niet alleen thuis zitten s avonds en eten doen we ook gezellig samen. Dus komt het er opneer dat ik alleen naar mijn huis sjees om daar te slapen en de volgende dag te gaan werken en dan s avonds weer naar mijn a.s. man en aan het einde van de avond weer weg om ergens anders te gaan slapen.

Wij noemen dat gewoon bij elkaar wonen, maar thuis logeren.... :lol: Ken het gevoel hoor, heel krom allemaal...

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 15 jul 2004 22:55

Ik wil niet krom doen, maar ik zou niet kunnen samenwonen zonder seks. (ja, of met een goser ;))

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 jul 2004 00:45

Cybercurse: veel studenten wonen 'gemengd'. Jij zou dat dus ook niet kunnen? Of bedoel je dat je niet samen zou kunnen wonen met je vriendin?

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 16 jul 2004 01:29

Lalage schreef:Cybercurse: veel studenten wonen 'gemengd'. Jij zou dat dus ook niet kunnen? Of bedoel je dat je niet samen zou kunnen wonen met je vriendin?

Ja oké, zo bedoel ik het niet. Ik doel op wanneer je een relatie hebt natuurlijk.

Annerieke
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Annerieke » 16 jul 2004 09:30

Cybercurse, ik kan je dus nu uit eigen ervaring vertellen dat dat prima kan, alleen wil het niet zeggen dat het af en toe moeilijk is. Maar we gaan ervoor :)

Petertje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Petertje » 16 jul 2004 15:20

Annerieke schreef:Cybercurse, ik kan je dus nu uit eigen ervaring vertellen dat dat prima kan, alleen wil het niet zeggen dat het af en toe moeilijk is. Maar we gaan ervoor :)

Als het goed voelt, moet je het gewoon doen.......

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 jul 2004 17:29

Petertje schreef:
Annerieke schreef:Cybercurse, ik kan je dus nu uit eigen ervaring vertellen dat dat prima kan, alleen wil het niet zeggen dat het af en toe moeilijk is. Maar we gaan ervoor :)

Wat is dat nou voor een loos postmodernistische reden, het lijken wel sommige PKN'ers die het over het homohuwelijk hebben, bah!

Petertje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Petertje » 16 jul 2004 23:49

Lalage schreef:
Petertje schreef:

Wat is dat nou voor een loos postmodernistische reden, het lijken wel sommige PKN'ers die het over het homohuwelijk hebben, bah!

Zo klinken mij de redenen om samen te wonen voor het huwelijk in de oren. Er wordt geen bijbelse ondergrond gebruikt, het voelt goed..... dat zegt iedereen. Waarom wordt de bijbel er niet bij gehaald? Omdat je dan tot de conclusie komt dat je niet samen kunt wonen voor het huwelijk. En aangezien het moet kunnen voor het huwelijk.... etc.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 jul 2004 10:59

Mijn hersenen kraken... Bedoel je nou dat je antwoord ironisch was bedoeld?

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 17 jul 2004 15:08

Petertje schreef:Zo klinken mij de redenen om samen te wonen voor het huwelijk in de oren. Er wordt geen bijbelse ondergrond gebruikt, het voelt goed..... dat zegt iedereen. Waarom wordt de bijbel er niet bij gehaald? Omdat je dan tot de conclusie komt dat je niet samen kunt wonen voor het huwelijk. En aangezien het moet kunnen voor het huwelijk.... etc.

Mag jij mij een bijbeltekst geven waar staat dat je niet mag samen wonen voor het huwelijk... Die is er volgens mij niet. Het risico wat je wellicht loopt doordat je gaat samenwonen (sex voor het huwelijk dus) is verboden, niet het samenwonen op zich.

Annerieke
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Annerieke » 17 jul 2004 16:58

Lalalge, jouw opmerking vind ik nogal kort door de bocht en nergens op slaan. Wat heeft het homohuwelijk hier nou weer mee te maken? "Bah" !! :(.

En de ondergrond waarom samenwonen niet zou kunnen is omdat je dan helemaal leeft als man en vrouw op sexueel gebied. Enne, de bijbel er niet bijhalen (Petertje)? Ik kan je zeggen: ik doe niet anders, ik lees me scheel in dat boek! En daarin lees ik nergens dat je als stel niet in een huis mag wonen, zonder de sexuele gemeenschap dan.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 jul 2004 18:10

Annerieke schreef:Lalalge, jouw opmerking vind ik nogal kort door de bocht en nergens op slaan. Wat heeft het homohuwelijk hier nou weer mee te maken? "Bah" !! :(.

Homohuwelijk keur ik niet per definitie af en dat zeg ik hier ook niet. Ik zeg alleen dat 'het voelt goed' echt een loos argument is. En ik denk terug aan een gemeente-avond over homoseksualiteit, waar ik nogal denigrerend werd behandeld, omdat ik twijfelde of een homohuwelijk gezegend mag worden (nog steeds btw) en veel anderen zeiden: 'nou als het goed voelt, moet het toch kunnen.' Er was slechts een man die de bijbel hierover had bestudeerd.

en nu weer on topic!

Annerieke
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Annerieke » 17 jul 2004 19:05

Oke, homohuwelijk is weer een heel ander verhaal natuurlijk. Misschien in een andere topic, maar ik ben nu wel nieuwsgierig geworden waarom jij (en op grond waarvan) het homohuwelijk niet 'per definitie afkeurt'......

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 jul 2004 22:12

Lees de topics over dat onderwerp maar door.

Terug naar “Archief”