zo kan jet ook zien ja!

handuggg zon forum

kuzzz
daat
Moderator: Moderafo's
Willempie schreef:Ik draag zelf een kettinkje met een ichtus vis. Met name toen ik nog in het noorden van het land zat en ik nog op een onchristelijke school zat heb ik daardoor veel gesprekken gehad die mij vroegen waarom ik christelijk ben en wat ik dan geloof. Echt mooi om mensen op die manier aan het denken te zetten.
Kruisjes vind ik zelf iets minder. Moeten wij van het lijden van de Here Jezus een sieraad maken.
Toch vind ik het moeilijk, want het is ook gewoon het teken van geloof.
WWJD-bandjes. Ik had er een als sleutelhanger. Ik vind het inderdaad mooi om er bij na te denken wat Jezus in bepaalde gevallen zou doen, maar het is nu echt een modeverschijnsel en dan vind ik het niet meer mooi. Ik geef les op het Driestar College in Gouda en heel veel leerlingen dragen hem daar. Dan vraag ik mij af, waarvoor draag je het, omdat het leuk staat of omdat het je werkelijk wat doet???
Maar dat moet ieder voor zich oordelen
En Daatje als je je ouders er verdriet mee doet, waarom zou je hem dan blijven dragen. Je kunt aan je ouders vertellen waarom je het draagt, en misschien snappen ze het dan. Misschien kunnen je ouders je ook wel vertellen waarom ze het niet goed vinden. En denk vooral eens aan de Rechabieten. Ze mochten geen wijn drinken, niet dat het zondig was, maar omdat hun vader het niet goed vond. En ze luisterden naar hun vader en God zegende ze daarom. Dit hoofdstuk staat niet voor niets in de bijbel, maar om ons te leren dat we onze ouders moeten liefhebben en gehoorzamen, en dan is het helemaal niet moeilijk om iets te laten waar ze verdriet van hebben.
En misschien nog wel het mooiste, denk er eens aan wat Jezus zou doen in zo'n situatie. Ik geloof nooit dat hij tegen zijn ouders in zou gaan.
Sorry het is een heel verhaal geworden. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Hartelijke Groet,
Willempie
bloempie19 schreef:Jezus gehoorzaamde ook niet in alles zijn ouders. Denk maar aan dat toen Hij twaalf was, Hij Zijn ouders onwijs ongerust maakte door naar de tempel te gaan om te onderwijzen. Zijn ouders hebben drie dagen naar Hem gezocht voor ze Hem vonden.
Lukas 2:
En zij (Jozef en Maria), Hem ziende, werden verslagen; en Zijn moeder zeide tot Hem: Kind! waarom hebt Gij ons zo gedaan? Zie, Uw vader en ik hebben U met angst gezocht.
49 En Hij zeide tot hen: Wat is het, dat gij Mij gezocht hebt? Wist gij niet, dat Ik moet zijn in de dingen Mijns Vaders?
Hier leert Jezus ons dat de wil van God boven de wil van onze ouders gaat. Als onze ouders ons iets willen laten doen of verbieden wat tegen Gods wil is, dan mag je daar tegen in gaan.
Maar ga wel zo veel als het kan, mee in de wil van je ouders. Zolang het dus maar niet in strijd is met Gods wil.
Lukas 2
49 En Hij zeide tot hen: Wat is het, dat gij Mij gezocht hebt? Wist gij niet, dat Ik moet zijn in de dingen Mijns Vaders?
50 En zij verstonden het woord niet, dat Hij tot hen sprak.
51 En Hij ging met hen af, en kwam te Nazareth, en was hun onderdanig. En Zijn moeder bewaarde al deze dingen in haar hart.
52 En Jezus nam toe in wijsheid, en in grootte, en in genade bij God en de mensen.
pugna schreef:Je hebt wel gelijk, we moeten God meer gehoorzaam zijn dan mensen (ouders). Maar het gaat mij te ver om zo iets van een kettinkje te zeggen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten