Ik gun het mijn vriend zo graag dat ik nog maagd was..Vr297.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 14 jul 2004 10:21

Zie ook de quotes die niet "schandpaalnagelend" zijn....

Ja, daar ga je nog wel naar op zoek als je zo'n bak Godonterende oordelen over je heen hebt gekregen...

Klaas
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 14 jul 2004 10:23

Klaas schreef:
Zie ook de quotes die niet "schandpaalnagelend" zijn....

Ja, daar ga je nog wel naar op zoek als je zo'n bak Godonterende oordelen over je heen hebt gekregen...

Klaas

Ik bedoelde meer op jou post te reageren. Het is ook erg cru zoals het gesteld wordt, maar enigszins kan ik er wel inkomen, hoewel het wel anders kan worden gepost misschien...
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 14 jul 2004 10:27

Volgens mij moet je dit soort zaken helemaal niet publiekelijk bespreken. Laat staan dat je publiekelijk dit soort oordelen uitsrpeekt.

Natuurlijk moeten in een pastoraal gesprek de hier genoemde zaken aan de orde komen, maar dat is wat anders. Het besef dat je niet als maagd het huwelijk ingaat kan er behoorlijk inhakken. Je kunt daar echt mee zitten. Ik vind het van geen enkel respect en liefde spreken zoals men er hier op reageert. Deze meid verdient allereerst een arm om haar schouder en niet een klap op de kop.

Klaas

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 14 jul 2004 10:31

Klaas schreef:Volgens mij moet je dit soort zaken helemaal niet publiekelijk bespreken. Laat staan dat je publiekelijk dit soort oordelen uitsrpeekt.

Natuurlijk moeten in een pastoraal gesprek de hier genoemde zaken aan de orde komen, maar dat is wat anders. Het besef dat je niet als maagd het huwelijk ingaat kan er behoorlijk inhakken. Je kunt daar echt mee zitten. Ik vind het van geen enkel respect en liefde spreken zoals men er hier op reageert. Deze meid verdient allereerst een arm om haar schouder en niet een klap op de kop.

Klaas

Da's waar. Maar kun je de reacties van de mensen niet begrijpen? Ik wel een beetje, maar nogmaals: De manier waarop kun je over discussiëren, inderdaad.
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 14 jul 2004 10:37

Ik kan het me niet voorstellen dat iemand het in z'n botte harsens haalt om zo te reageren op zo'n vraag.

Natuurlijk kan ik me wel voorstellen dat je je vragen hebt bij zo'n vraag, maar dat je die vervolgens zo uit? Nee. Je stelt dat je over de vorm kunt discussiëren maar dat ben ik niet met je eens. Dit soort reacties is absoluut ongepast. Punt uit.

Ik ben geen groot voorstander van te veel gemoderate, maar dit soort reacties mogen, in het belang van de dame in kwestie, wat mij betreft direct verwijderd worden.

Klaas

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 14 jul 2004 10:52

Klaas schreef:Ik kan het me niet voorstellen dat iemand het in z'n botte harsens haalt om zo te reageren op zo'n vraag.

Natuurlijk kan ik me wel voorstellen dat je je vragen hebt bij zo'n vraag, maar dat je die vervolgens zo uit? Nee. Je stelt dat je over de vorm kunt discussiëren maar dat ben ik niet met je eens. Dit soort reacties is absoluut ongepast. Punt uit.

Ik ben geen groot voorstander van te veel gemoderate, maar dit soort reacties mogen, in het belang van de dame in kwestie, wat mij betreft direct verwijderd worden.

Klaas

Wat te bedenken als een van haar ex-en dit leest en ziet dat zij de verantwoordelijkheid bij hem ligt nu, terwijl zij het was die met hem naar bed wilde.

Zoals Omega al zei, er zijn jongens die de meest rare trucs verzinnen om hun vriendinnetje het bed in te praten, maar welleens nagedacht over het feit dat het andersom ook gebeurd?

Ik kan het me niet voorstellen dat iemand het in haar botte harsens haalt om haar zelf begane fouten op een ander af te schuiven.

En als het één keer gebeurd zou zijn alla, maar het is daarna wéér gebeurd.

Dus na die ene keer had zij dat rot gevoel niet..Waarom niet?Omdat haar 2e vriend er niet mee zat blijkbaar.

Haar 3e nu wel en nu vind zij het zelf ook opeens een probleem.Dan rijzen bij mij de nodige vragen op.

Wat als de vriend die ze nu heeft het geen probleem had gevonden?

Owja, ik maak van mn hart iig geen moordkuil.Dat sommigen zich daar aan storen is volgens mij geen reden om een topic maar dicht te doen.

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 14 jul 2004 11:07

Markie,

Ik ga hier niet op in. Als je niet aanvoelt dat dit soort zaken uiterst gevoelig kunnen liggen en dat je op sommige momenten beter je mond kunt houden dan lijkt het me onmogelijk dat ik je dat met een paar regels aan het verstand kan peuteren.

Ik ben zelf op sociaal gebied een redelijke nul, maar dat je met dit soort veroordelingen te ver gaat voel ik zelfs aan...

Klaas

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 14 jul 2004 11:10

Dus na die ene keer had zij dat rot gevoel niet..Waarom niet?Omdat haar 2e vriend er niet mee zat blijkbaar.

Of omdat deze 'vriend' op dezelfde wijze met haar omging als de vorige en zij hem niet wilde verliezen. Bovendien, hoe vaak maken wij dezelfde fout voordat we tot het inzicht komen dat we verkeerd bezig zijn? Als ik de vraag zo lees, komt dit meisje zeer oprecht op mij over. Alle waardering en respect voor haar.

Deze discussie maakt in ieder geval een paar zaken duidelijk:

1. Voor meisjes die met een jongen het bed in duiken (en daar spijt van krijgen) bestaat achteraf (blijkbaar) geen enkel respect.

2. Gemeenschap voor het huwelijk blijkt voor een meisje geestelijk zo ingrijpend te zijn dat ze er grote schuldgevoelens aan kan overhouden.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 14 jul 2004 11:49

Ik hoop ook dat ze er echt spijt van heeft, dat heb ik al vaker aangegeven ook.

En het is zeker ook goed van haar dat ze het haar huidige vriend verteld heeft.

Maar nogmaals:Het kwam op mij raar over allemaal vanwege het feit dat ze nét een vriend heeft, en nu al trouwplannen heeft.

Ik heb ook nét een vriendin, en zoals ik hier eerder vertelde heb ik ook (helaas) ervaring met dit soort dingen.

Dus Klaas:Ik weet maar al te goed waar ik het over heb en ook hoe meiden kunnen zijn.Daarom wordt ik vreselijk pissed als ik zie dat deze meid de verantwoordelijkheid afschuift naar haar ex-en.

Het is echter vreselijk arrogant om het gebeurde op je ex-en af te schuiven.Temeer om dat ik dus weet hoe het kan gaan.

Willempie
Mineur
Mineur

Berichtdoor Willempie » 14 jul 2004 14:11

Ik ben het helemaal met Klaas eens. Belachelijk om hierover te gaan discuseren terwijl je het meisje helemaal niet kent. Zou je het meisje wel kennen dan moet je persoonlijk met haar in discussie gaan en niet zomaar op een forum waar iedereen het kan lezen. Zo iemand stelt in vertrouwen een vraag en wordt hier op het forum compleet afgekraakt.

Mattheus 7
1 Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.
2 Want met welk oordeel gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden; en met welke mate gij meet, zal u wedergemeten worden.
3 En wat ziet gij den splinter, die in het oog uws broeders is, maar den balk, die in uw oog is, merkt gij niet?
4 Of, hoe zult gij tot uw broeder zeggen: Laat toe, dat ik den splinter uit uw oog uitdoe; en zie, er is een balk in uw oog?
5 Gij geveinsde! werp eerst den balk uit uw oog, en dan zult gij bezien, om den splinter uit uws broeders oog uit te doen.

Groeten Willempie
Ik geloof, Heere! Kom mijn ongelovigheid te hulp.
Markus 9:24

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 14 jul 2004 14:18

Willempie schreef:Ik ben het helemaal met Klaas eens. Belachelijk om hierover te gaan discuseren terwijl je het meisje helemaal niet kent. Zou je het meisje wel kennen dan moet je persoonlijk met haar in discussie gaan en niet zomaar op een forum waar iedereen het kan lezen. Zo iemand stelt in vertrouwen een vraag en wordt hier op het forum compleet afgekraakt.

Mattheus 7
1 Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.
2 Want met welk oordeel gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden; en met welke mate gij meet, zal u wedergemeten worden.
3 En wat ziet gij den splinter, die in het oog uws broeders is, maar den balk, die in uw oog is, merkt gij niet?
4 Of, hoe zult gij tot uw broeder zeggen: Laat toe, dat ik den splinter uit uw oog uitdoe; en zie, er is een balk in uw oog?
5 Gij geveinsde! werp eerst den balk uit uw oog, en dan zult gij bezien, om den splinter uit uws broeders oog uit te doen.

Groeten Willempie

Waar dient een forum voor?Waarvoor dient deze rubriek?
Ik kan er ook wel allerlei teksten bij gaan slepen maar dat heeft weinig nut.
En ze is toch anoniem ook?
Ze stelt toch zelf hier een vraag ook?

Sorry, maar ik denk dat je de bedoeling van een forum niet goed begrijpt..

En vaak als mensen geen bijdrage weten te leveren aan een discussie komen ze aandragen met de opmerking en de teksten dat je niet mag oordelen.

Ik veroordeel ook niemand maar geef alleen mijn mening en probeer uit te leggen hoe ik de vraag interpreteer.

Als je nou de moeite neemt om mij posts te lezen kun je inhoudelijk reageren ook.

Blijkbaar is het je die moeite niet eens waard.

Anders reageer je niet met zulke kortzichtige opmerkingen.

Willempie
Mineur
Mineur

Berichtdoor Willempie » 15 jul 2004 13:32

Sorry hoor maar wie reageert hier nou kortzichtig. Ik geef mijn mening over jou mening. En volgens jou is een forum ervoor om je mening te geven. Nou dat doe ik dus gewoon.

Ik vind dat jij best een mening mag hebben over een bepaalde vraag van iemand. Maar jij kunt geen mening hebben over dit meisje, omdat je haar niet kent, en omdat jij dus niet weet wat de omstandigheden waren. Daarom zeg ik, als je het meisje persoonlijk zou kennen zou je beter met haar in discissie kunnen gaan, zodat zij zichzelf dan kan verdedigen. Op de manier zoals je het nu doet vind ik het min, want zij kan zich niet verdedigen. Je maakt zo'n persoon dus zwart, terwijl het misschien heel anders bedoeld is.

Verder dank ik u hartelijk voor die botte manier van dingen opschrijven. Een beetje vriendelijker zou alles een stuk leuker maken.

Groeten Willempie
Ik geloof, Heere! Kom mijn ongelovigheid te hulp.
Markus 9:24

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 15 jul 2004 14:47

Of we het nu linksom of rechtsom draaien, de moraal van de betreffende vraag (en antwoord) is in ieder geval: ga niet met elkaar naar bed voordat je getrouwd bent. Ik ben er van overtuigd dat de vragenstelster het met deze conclusie eens is.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 15 jul 2004 14:55

Willempie schreef:Sorry hoor maar wie reageert hier nou kortzichtig. Ik geef mijn mening over jou mening. En volgens jou is een forum ervoor om je mening te geven. Nou dat doe ik dus gewoon.

Ik vind dat jij best een mening mag hebben over een bepaalde vraag van iemand. Maar jij kunt geen mening hebben over dit meisje, omdat je haar niet kent, en omdat jij dus niet weet wat de omstandigheden waren. Daarom zeg ik, als je het meisje persoonlijk zou kennen zou je beter met haar in discissie kunnen gaan, zodat zij zichzelf dan kan verdedigen. Op de manier zoals je het nu doet vind ik het min, want zij kan zich niet verdedigen. Je maakt zo'n persoon dus zwart, terwijl het misschien heel anders bedoeld is.

Verder dank ik u hartelijk voor die botte manier van dingen opschrijven. Een beetje vriendelijker zou alles een stuk leuker maken.

Groeten Willempie

Over kortzichtig reageren:Dan kunnen wij elkaar wel de hand geven :wink:
Let op:Jij geeft jouw mening over de mijne, maar ik mag het volgens jou niet over een ander doen..Hoezo kortzichtig? :mrgreen:

Bovendien spreek je jezelf enorm tegen, komt ie nog een keer:
Ik mag volgens jou best een mening hebben, maar een stukje verder zeg je weer dat ik dat niet kan..

Leg dat is uit?Kan ik geen mening hebben over een bepaalde vraag, en daar conclusies uit trekken??

Nogmaals, ook voor de 2e keer:Ik maak die persoon niet zwart want ik weet niet eens wie het is..

Heb je wel mn vorige posts gelezen?Aan je reactie te zien duidelijk niet dus..

Bovendien stelt de persoon in kwestie zélf een vraag, en loopt ze het risico dat er over haar vraag gediscusieerd gaat worden.
Dat mag volgens jou dus niet?Tenminste, niet op de manier waarop ik het doe.

Ik zeg het hier nogmaals, en ik hoop dat je deze keer wél de moeite neemt mijn post góed door te lezen.

Ik heb persoonlijke ervaringen met zoiets als waar deze vraag over gaat, en wéét dus vanuit die ervaring dat het zo kan gaan zoals ik geformuleerd heb in vorige posts.

En het is ook echt niet mijn bedoeling om mensen zwart te maken overigens, maar ik geef gewoon mijn visie op een verhaal/vraag.Ik zeg ook niet dat het zo móet zijn, maar het kán wel.De kans is zelfs levensgroot dat het zo is, juist omdat het meerdere keren gebeurd is, en omdat haar huidige vriend wil wachten tot ze getrouwd zijn.Waarom anders zo snel trouwen?Ze hebben nét wat zegt ze zelf.

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 15 jul 2004 15:07

Bovendien stelt de persoon in kwestie zélf een vraag, en loopt ze het risico dat er over haar vraag gediscusieerd gaat worden.

Ik heb hier mijn vraagtekens bij. Als iemand op het forum een vraag plaatst dan is het duidelijk dat deze besproken zal worden. Bij de vragenrubriek komen volgens mij geregeld vragen langs over zaken die erg gevoelig liggen. Ik vind het niet correct om deze vragen per definitie als onderwerp van discussie te zien.

Het lijkt me goed dat het Refoweb-team hier eens met een aantal betrokken 'vragen-beantwoorders' over nadenkt. Ik vind dat mensen die ergens mee zitten er niet bij gebaat zijn dat ze hier zo over de tong gaan. Wellicht dat het beter is deze rubriek alleen te gebruiken om te verwijzen naar de vragenrubriek oid en discussie per definitie niet toe te staan.

Als je dan toch een onderwerp ter sprake wilt brengen (in dit geval sex voor het huwelijk) dan kan dat altijd elders op dit forum. De directe link met een bepaalde vraag en dus een bepaald persoon is dan niet aanwezig.

Klaas

Terug naar “Archief”