Moderator: Moderafo's
joris schreef:ik hou het bij het nieuwe verbond wat staat in 1 kor 11: 25: de beker is het teken van het nieuwe verbond. Door het bloed van christus is de zonde van de wereld betaald en is de weg open naar de Vader. Daarom scheurde het tempelgordijn van boven naar beneden. "" prijs de Heer de weg is open, naar de Vader, naar elkaar'' .
Omega schreef:Als je aangeeft belijdenis te willen doen en je bent nog niet gedoopt, dan dient dat laatste als eerste te gebeuren (volgens mij). Meestal gaat dat aan de belijdenis zelf vooraf.
Lana schreef:Ikzelf ben nooit gedoopt-heb wel de behoefte hiertoe-, maar zal dan eerst belijdenis moeten doen...Voornamelijk dat laatste vind ik een grote stap omdat ik nooit bij een kerkgenootschap aangesloten geweest ben en de dogmatiek/kerkleer dus ook nooit heb ondervonden/geleerd heb. Ik las bij deze discussie dat de doop toch wel gezien wordt als het verbond tussen de mens en Jezus, maar vraag me af of jullie begrijpen dat dat een moeilijke beslissing is, omdat het nu een volwassen doop betreft en de volgorde belijdenis en doop dus omgedraaid wordt....Ben benieuwd naar jullie visie!
De vragen bij het formulier voor volwassendoop zijn dan toch ruim voldoende? (...) Ik snap dus niet zo goed waarom je 2 formulieren met vragen en antwoorden moet gebruiken en iemand eerst officieel belijdenis doet en zich daarna laat dopen. Vraag iemand net zoals hier in Handelingen 8 of hij/zij met het hele hart in Jezus gelooft.... Zo ja, dan kun je hem/haar dopen.
de belijdenis vragen en doop vragen zijn toch anders. tenminste bij ons.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten