Ik gun het mijn vriend zo graag dat ik nog maagd was..Vr297.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 13 jul 2004 17:15

Markie schreef:Als ik die jongen was waar ze nu wat mee heeft liet ik ze gelijk zitten.

oja? en hoe zou je het vinden als je vriendin jou liet zitten? :?
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 13 jul 2004 17:19

columbus schreef:
Markie schreef:
Zareb schreef:Wat een onzin zeg.

Of je kiest ervoor je liefde op een seksuele manier tot uitdrukking te brengen, of je wacht tot een huwelijk.

En daar ben je dan altijd zelf bij.

Juist.

Ga dan niet achteraf zitten zeuren, en leg vooral niet de schuld bij degene waar je sex mee had.

Hoe arrogant, en achterbaks.

Ik walg van zo'n mentaliteit.

Als ik die jongen was waar ze nu wat mee heeft liet ik ze gelijk zitten.
Je weet door deze standpunten genoeg over haar mentaliteit.Wie weet wat hem nog te wachten staat.

Blij da k niet in zijn schoenen sta iig!

ik vind dat jullie wel heel makkelijk oordelen, dat meisje gaf zelf al aan dat ze er ook schuld aan had. en nogmaals, ook die jongens waar ze al verkering mee heb gehad hadden een verantwoordelijkheid! zijn dus medeschuldig.
ik hoop voor dat meisje dat ze er voor zichzelf uit komt, haar vriend heeft het al een plekje gegeven las ik, dat vind ik fijn voor haar.

Dat is moeilijk te beoordelen of die medeschuldig zijn.
Wie weet wat ze die jongens wijsgemaakt heeft.Misschien wel dat ze met hun zou trouwen ofzo, en dat ze er daarom toegegeven hebben aan haar sexuele driften.
Iemand die zoiets enkele keren achter elkaar doet heeft nu echt niet opeens spijt.Ja, zoals ik al eerder zei, om haar eigen hachje te redden tegenover haar huidige vriend.Maar zeggen is wat anders dan echt hebben.

Als ze het echt zou hebben zou ze de verantwoordelijkheid niet bij haar ex-en liggen.

Ze heeft er zelf met plezier aan meegewerkt destijds en draagt zelf voor 100% de verantwoordelijkheid voor haar daden, en degene waarmee het gebeurde heeft zijn verantwoordelijkheden, en is niet schuldig aan wat haar nu zgn dwarszit.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 13 jul 2004 17:20

columbus schreef:
Markie schreef:Als ik die jongen was waar ze nu wat mee heeft liet ik ze gelijk zitten.

Niet echt leuk, maar ik draai mn vriendin geen rad voor ogen :wink:

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 13 jul 2004 17:23

Markie schreef:
columbus schreef:

beter! :wink: maar dat meisje draait haar vriendje toch ook geen rad voor ogen??

toch, als dat meisje niet serieus was dan poste ze ook die vraag niet lijkt me. wie schiet er wat mee op? niemand, daarom denk ik dat ze er echt spijt van heeft.
(het komt nog steeds voor dat mensen spijt kunnen hebben hoor!! ook anno 2004)
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 13 jul 2004 17:41

columbus schreef:
Markie schreef:
columbus schreef:

beter! :wink: maar dat meisje draait haar vriendje toch ook geen rad voor ogen??

toch, als dat meisje niet serieus was dan poste ze ook die vraag niet lijkt me. wie schiet er wat mee op? niemand, daarom denk ik dat ze er echt spijt van heeft.
(het komt nog steeds voor dat mensen spijt kunnen hebben hoor!! ook anno 2004)

Ja dat is zo.Spijt hebben kan zeker weten!Maar het feit dat ze net een vriendje heeft, en nu al trouwplannen heeft komt op mij niet echt serieus over.Dan kan ik me wel een voorstelling maken hoe het eerdere keren gegaan is.Ook trouwplannen natuurlijk, en ja, als je dan toch gaat trouwen kun je al wel vast met elkaar naar bed, immers je trouwt toch.
Dan met haar volgende vriendje wéér hetzelfde verhaal(wordt voor mij dan opeens alweer stukken onbetrouwbaarder) en weer dezelfde fout.

Nu treft ze weer een vriendje die ze (gelukkig, want niet iedereen doet dat) verteld wat er gebeurd is met haar eerdere vriendjes.
Hij vind dat niet zo leuk allemaal, begrijpelijk, maar wil wel snel trouwen(ze hebben immers al trouwplannen)Waarom zo snel trouwen?Bang dat het weer zal gebeuren?

Nogmaals, ik kan me precies voorstellen (jaja, ervaring) hoe het gegaan is met haar vorige vriendjes.Ze wilde echt met hun trouwen en vanwege dat feit zijn ze hun gang maar gegaan.

Misschien is dat met haar nieuwe vriendje ook zo gegaan en heeft hij haar verteld dat hij wil wachten tot hij getrouwd is.Misschien dat ze daarom ook zo snel willen trouwen.Als dat te lang gaat duren denk ik niet dat hun relatie lang stand houd.

Maar misschien (hopelijk ook) zit ik er glad naast, en heeft ze écht goede bedoelingen.

Zo kwam het helaas, iig door de vraagformulering, niet op mij over.Iedereen is in elk geval zélf verantwoordelijk voor zijn/haar eigen daden en draagt zélf de volle verantwoordelijkheid.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 13 jul 2004 23:37

Evelien schreef:Er is vergeving voor iedereen, mits je het voor Gods voeten legt.

Inderdaad, lees psalm 130 maar. Maar bij U is vergeving, opdat Gij gevreesd wordt, staat daar. spreekt voor zivh inderdaad. Oprecht berouw=vergeving! Wat je ook gedaan hebt, wie je ook bent.
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 13 jul 2004 23:43

trijntjejohanna schreef:markie ik ben het helemaal met je eens hoor!! je hoort zovaak dat mannen dan de schuld krijgen!! zo onterecht!!

Haha, mooi gezegd, VIVE LE MAN!!!!

Neej serieus: ik ben het helemaal met Markie eens!

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 13 jul 2004 23:47

waar het mij om gaat is het in twijfel trekken van iemands bedoelingen. er word al bij voorbaat vanuit gegaan dat het meisje slechte bedoelingen heeft of haar'hachje' wilt redden. en dat vind ik niet echt getuigen van naastenliefde

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 14 jul 2004 00:11

columbus schreef:waar het mij om gaat is het in twijfel trekken van iemands bedoelingen. er word al bij voorbaat vanuit gegaan dat het meisje slechte bedoelingen heeft of haar'hachje' wilt redden. en dat vind ik niet echt getuigen van naastenliefde

ben het helemaal met je eens!

stel dat meisje heeft wel goede bedoelingen. en heeft haar vraag mischien iets verkeerd geforumuleerd of wij vatten het iets verkeert op. En dat meisje komt hier op het forum kijken, en leest al deze veroordelingen. Wat moet ze denken? Zijn dit nou de volgelingen van Jezus waarvan in de bijbel staat dat hij hoeren liefdevol ontving.

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 14 jul 2004 05:54

En misschien is ze wel erg onder druk gezet door haar vorige vrienden. Je weet hoe jongens/mannen soms zijn en de belachelijke argumenten die ze gebruiken om een meisje in bed te krijgen. De meest rare trucs heb ik al gehoord. Wat te denken van: "Ik wil graag met je naar bed. Dan weten we of we later samen een goed huwelijk hebben." Of: ..."Zodat ik zeker weet dat ik genoeg van je hou." Dat is geen liefde meer, maar psychologische oorlogsvoering.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 14 jul 2004 09:00

Omega schreef:En misschien is ze wel erg onder druk gezet door haar vorige vrienden. Je weet hoe jongens/mannen soms zijn en de belachelijke argumenten die ze gebruiken om een meisje in bed te krijgen. De meest rare trucs heb ik al gehoord. Wat te denken van: "Ik wil graag met je naar bed. Dan weten we of we later samen een goed huwelijk hebben." Of: ..."Zodat ik zeker weet dat ik genoeg van je hou." Dat is geen liefde meer, maar psychologische oorlogsvoering.

Ik wil het sterker zeggen: Dat is gewoon verkrachting! Als je op zo'n schlemielige wijze een meisje "te grazen neemt" ben je niets anders waard dan opgepakt te worden voor verkrachting danwel op z'n minst aanranding!!!!
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 14 jul 2004 09:58

Wow, wat een pastoraal inzicht wordt hier ten toon gespreid. Iemand zit met een vraag en wordt vervolgens publiekelijk aan de schandpaal genageld. Love is in the air!

De Farizeeën waren verdorie nog christelijker dan jullie: zij dropen iig nog af toen Jezus hen vroeg wie de eerste steen ging gooien...

Klaas
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

the_mask
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor the_mask » 14 jul 2004 10:13

Klaas schreef:Wow, wat een pastoraal inzicht wordt hier ten toon gespreid. Iemand zit met een vraag en wordt vervolgens publiekelijk aan de schandpaal genageld. Love is in the air!

De Farizeeën waren verdorie nog christelijker dan jullie: zij dropen iig nog af toen Jezus hen vroeg wie de eerste steen ging gooien...

Klaas

mm Klaas heeft wel gelijk inderdaad.
O taste and see that the LORD is good: blessed is the man that trusteth in him. Psalm 34:8

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 14 jul 2004 10:15

the_mask schreef:
Klaas schreef:Wow, wat een pastoraal inzicht wordt hier ten toon gespreid. Iemand zit met een vraag en wordt vervolgens publiekelijk aan de schandpaal genageld. Love is in the air!

Klaas

mm Klaas heeft wel gelijk inderdaad.

Zie ook de quotes die niet "schandpaalnagelend" zijn.... :idea:

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 14 jul 2004 10:18

de vraagsteller komt er wel laat mee met haar bezinning. maar een duidelijk voorbeeld waarom je geen sex voor het huwelijk moet doen. had veel problemen kunnen voorkomen
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Terug naar “Archief”