Lalage schreef:De moeder van Borkdude vond het vreselijk dat hij afgelopen zondag kisten aan had met zo'n korte lange broek, zodat die kisten ook duidelijk te zien waren. Ze zei ook dat de mensen hem aanstaarden. Zijn lange haar vindt ze ook niet altijd mooi.
Na veel gezeik zei ik dat dat toch niet belangrijk is, hoe iemand eruit ziet. Ik vond het toevallig wel mooi hoe hij erbij liep.
Wat moet je dan? Is het belangrijk wat je aantrekt naar de kerk? En waarom, om wat anderen wel niet zullen denken? Ik kan me er zo boos over maken... Een rok aantrekken in een refokerk vind ik heel wat anders, dat doe ik wel om me aan te passen.
Wat vinden jullie?
Tsja, krijg je eenzelfde discussie als met hoedjes, aanpassen, niet aanpassen, ergeren, wie ergert wie, etc. etc.
Op zich is kleding niet zo heel belangrijk. Ik trok in mijn studententijd ook altijd kleren aan die niemand anders bij ons in de kerk aan had. Vond ik stoer zeg maar
Zou dat nou niet zo snel meer doen. Ik doe wel aan wat ik wil, maar het moet wel netjes zijn. En netjes is subjectief en rekbaar. En dus is het eigenlijk onmogelijk om hierop antwoord te geven.
Ik vind kisten geen probleem. Maar ja, wie ben ik

?
Maar goed, antwoord op je vraag: jij moet je tegenover God kunnen verantwoorden. Als jij vindt dat jij die kleren aan kunt trekken, dan gewoon doen. Mensen hebben toch altijd wel wat aan te merken.
Je moet dus niet bewust provoceren.
Maar ja, da's mijn mening....