Ik gun het mijn vriend zo graag dat ik nog maagd was..Vr297.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Markie
Majoor
Majoor

Ik gun het mijn vriend zo graag dat ik nog maagd was..Vr297.

Berichtdoor Markie » 12 jul 2004 08:03

Vraag: Ik heb sinds kort een hele lieve vriend en onze relatie is erg serieus. We hebben zelfs al trouwplannen. Voordat ik hem kende heb ik twee keer eerder verkering gehad waar ook geslachtsgemeenschap in voorkwam. Mijn vriend vindt dit heel moeilijk en zelf heb ik er ook grote moeite mee omdat ik zo graag zou willen dat hij de eerste was voor mij en niet nummer drie. We hebben veel gepraat en hij heeft het al een plekje kunnen geven, maar ik vind het nog heel moeilijk. Ik voel me schuldig en elke keer denk ik "had ik het maar anders gedaan". Ik gun mijn vriend het zo graag dat ik nog maagd was. Juist omdat ik nu zie dat seks binnen het huwelijk hoort en niet zomaar in de verkeringstijd. Hebt u tips voor ons om dit op een goede manier te verwerken en hoe ik die depressieve gevoelens weg kan krijgen? Ik voel me schuldig, maar tegelijk ook gebruikt omdat die vorige jongens hun verantwoordelijkheid niet gekend hebben. Ook kan ik erg weinig informatie vinden over dit onderwerp waar wij wel veel behoefte aan hebben. Alvast bedankt voor uw reactie!

Dit wilde ik even kwijt hier.
Deze schrijfster voelt zich schuldig, maar ook misbruikt.Belachelijke stelling!!
Was ze er zelf niet bij toen eea gebeurde?En dan vervolgens een ander in de schoenen schuiven dat die hun verantwoordelijkheid niet kenden.

Beste vragenstelster, je had dit na die 1e keer toch ook al kunnen weten lijkt me?

Ga dan niet een ander wijzen op verantwoordelijkheden die je zelf ook had kunnen nemen!

Die had je zéker na die eerst keer zéker kunnen weten lijkt me.
Maar dan gebeurd het dus weer en dan wijs je iemand anders op verantwoordelijkheden.
Komt vreselijk arrogant op me over, en ik wilde hier even mijn hart over luchten.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 jul 2004 09:14

markie ik ben het helemaal met je eens hoor!! je hoort zovaak dat mannen dan de schuld krijgen!! zo onterecht!!

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 12 jul 2004 09:38

Vind t allemaal erg raar, want ze hebben ook sinds kort een relatie.Erg serieus zegt ze.

Lijkt me dat die andere relaties ook serieus waren, anders ga je toch niet met iemand naar bed?

Tevens vraag ik me af als je net een relatie hebt (wat de vragenstelster dus zegt) en je hebt dan al gelijk trouwplannen, of het dan wel zo serieus is ook.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 jul 2004 09:40

Markie schreef:Vind t allemaal erg raar, want ze hebben ook sinds kort een relatie.Erg serieus zegt ze.

Lijkt me dat die andere relaties ook serieus waren, anders ga je toch niet met iemand naar bed?

Tevens vraag ik me af als je net een relatie hebt (wat de vragenstelster dus zegt) en je hebt dan al gelijk trouwplannen, of het dan wel zo serieus is ook.

maar ze heeft het toch niet over een huwelijk?

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 12 jul 2004 09:43

trijntjejohanna schreef:
Markie schreef:Vind t allemaal erg raar, want ze hebben ook sinds kort een relatie.Erg serieus zegt ze.

Wel over trouwplannen!En ze heeft sinds kort een lieve vriend zegt ze.

Zal dus ws die andere 2x ook wel zo gegaan zijn.Alleen die andere jongens hadden er geen moeite mee denk ik.Deze wel, en nu gaat de vragenstelster zelf is nadenken, en schuift dan de verantwoordelijkheid af op een ander.Ze was er toch echt zelf bij lijkt me.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 jul 2004 07:53

Markie schreef:
trijntjejohanna schreef:

Wel over trouwplannen!En ze heeft sinds kort een lieve vriend zegt ze.

Zal dus ws die andere 2x ook wel zo gegaan zijn.Alleen die andere jongens hadden er geen moeite mee denk ik.Deze wel, en nu gaat de vragenstelster zelf is nadenken, en schuift dan de verantwoordelijkheid af op een ander.Ze was er toch echt zelf bij lijkt me.

sorry daar had ik overheen gelezen :wink:
ik kan me haast niet voorstellen dat als je al 2 relaties achter de rug hebt,.. en je hebt nog maar kort de 3e dat je dan al trouwplannen hebt,.....

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 jul 2004 08:18

Ze geeft niet alleen die ander de schult, maar zelf zegt ze ook schuldig te voelen.

Ik weet alleen niet in hoeverre je zo'n vraag serieus moet nemen van zo'n vraagster.

Het kan natuurlijk gebeuren dat er sex is geweest voor het huwelijk in je verkeringstijd.

Het is in soms erg moeilijk om van elkaar af te blijven, vooral ook als je zo verliefd bent op elkaar. En dat je dan te ver gaat.

Maar het kan ook de andere kant zijn, zo geficseert zijn op sex (klinkt een beetje cru) dat je alleen maar aan sex denkt en daarom maar verkering neemt.

En er zijn best wel wat jongeren die daar zo op geficseert zijn. Als je kijkt naar, in wat voor maatschappij en wereld wij leven. Het draait allemaal om sex en geld.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 13 jul 2004 10:16

Evelien schreef:Ze geeft niet alleen die ander de schult, maar zelf zegt ze ook schuldig te voelen.

Ik weet alleen niet in hoeverre je zo'n vraag serieus moet nemen van zo'n vraagster.

Het kan natuurlijk gebeuren dat er sex is geweest voor het huwelijk in je verkeringstijd.

Het is in soms erg moeilijk om van elkaar af te blijven, vooral ook als je zo verliefd bent op elkaar. En dat je dan te ver gaat.

Maar het kan ook de andere kant zijn, zo geficseert zijn op sex (klinkt een beetje cru) dat je alleen maar aan sex denkt en daarom maar verkering neemt.

En er zijn best wel wat jongeren die daar zo op geficseert zijn. Als je kijkt naar, in wat voor maatschappij en wereld wij leven. Het draait allemaal om sex en geld.

Eens! 't Is tegenwoordig de gewoonte dat als je verkering hebt, dat er dan ook gelijk maar sex aan te pas moet komen. Wat is er mooier dan te wachten tot het huwelijk? Hoewel dat erg moeilijk kan zijn, dat moge duidelijk zijn.
Ik vind de stelling van Markie erg cru (de manier waarop hij ingaat op die vraag), maar ik er wel enigszins in meekomen.
Aan de andere kant: Wat nu als het meisje in kwestie het echt meent dat ze spijt heeft, en er niet goed meer mee weet om te gaan?
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 jul 2004 11:03

Er is vergeving voor iedereen, mits je het voor Gods voeten legt.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 13 jul 2004 11:16

Race406 schreef:
Evelien schreef:Ze geeft niet alleen die ander de schult, maar zelf zegt ze ook schuldig te voelen.

Eens! 't Is tegenwoordig de gewoonte dat als je verkering hebt, dat er dan ook gelijk maar sex aan te pas moet komen. Wat is er mooier dan te wachten tot het huwelijk? Hoewel dat erg moeilijk kan zijn, dat moge duidelijk zijn.
Ik vind de stelling van Markie erg cru (de manier waarop hij ingaat op die vraag), maar ik er wel enigszins in meekomen.
Aan de andere kant: Wat nu als het meisje in kwestie het echt meent dat ze spijt heeft, en er niet goed meer mee weet om te gaan?

Deze vragenstelster komt op mij niet serieus, maar arrogant over.Ik weet voor 90% zeker dat als de vriend die ze nu heeft sex wilde voor het huwelijk zij het ook wilde.
Nu wil hij dat echter niet, en heeft hij er grote moeite mee wat er eerder gebeurd is in haar vorige verkeringen en heeft zij opeens spijt.

Dat lijkt mij niet helemaal zuiver.Temeer ook daar ze pas sinds kort verkering heeft en nu al trouwplannen.Wat er voor mij juist op duidt dat de vragenstelster zélf niet zonder sex kan.

Ik denk ook dat als het nog lang zou gaan duren voor ze uberhaupt kunnen gaan trouwen dat ze óf wéér sex heeft voor ze getrouwd zijn, óf de verkering raakt uit en ze neemt een ander.

Met name haar stelling dat die jongens uit haar vorige verkeringen hun verantwoordelijkheden niet kenden zet bij mij kwaad bloed.Net of het alleen van die jongens uitging en zij het zelf echt niet wilde.Zoiets doe je altijd nog met zijn 2en.Ga dan niet de verantwoordelijkheid op een ander schuiven.

Vreselijk egoistisch is dat, en arrogant.

En het is idd erg moeilijk om van elkaar af te blijven vaak ja.Vragenstelster heeft t al 2 x bewezen niet te kunnen.Als het de 3e keer wel lukt komt het door haar vriend en niet door haar.

Haar spijt die ze nu heeft komt alleen door het feit dat haar huidige vriend het er zo moeilijk mee heeft en niet vanuit haarzelf.
Dat is het wat ik opmaak uit haar vraag.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 13 jul 2004 16:17

toch kan dat meisje best spijt hebben ook al was ze er 'zelf bij'.
en ik kan ook indenken dat ze die jongen(s) kwalijk neemt dat zei niet 'wijzer' waren, ook al kan je niet alleen die jongen de schuld geven.
ik denk dat ze niet nagedacht heeft toen het gebeurde en dat ze nu wél nadenk over dat soort dingen.
doen we allemaal niet soms iets waar we achteraf zeggen dat we het beter niet hadden kunnen doen en dat we spijt hebben omdat we zo losjes met belangrijke zaken omgingen?
die jongen had ook zn verstand moeten gebruiken en dat kan ze hem best kwalijk nemen.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 13 jul 2004 16:24

columbus schreef:toch kan dat meisje best spijt hebben ook al was ze er 'zelf bij'.
en ik kan ook indenken dat ze die jongen(s) kwalijk neemt dat zei niet 'wijzer' waren, ook al kan je niet alleen die jongen de schuld geven.
ik denk dat ze niet nagedacht heeft toen het gebeurde en dat ze nu wél nadenk over dat soort dingen.
doen we allemaal niet soms iets waar we achteraf zeggen dat we het beter niet hadden kunnen doen en dat we spijt hebben omdat we zo losjes met belangrijke zaken omgingen?
die jongen had ook zn verstand moeten gebruiken en dat kan ze hem best kwalijk nemen.

Dat zeg je precies goed.Kán :wink:
Daar geloof ik alleen niet in als het meerdere keren gebeurd.En nogmaals:Zij kán die jongens niks kwalijk nemen want ze was er zelf ook bij.Het kwam dus ook vanuit haar.Zelfs meerdere keren.Iedereen doet welles wat waar ie spijt van heeft idd.Alleen als iets chronisch is geloof ik niet zo in spijt.Dan is het meer iets om haar eigen hachje te redden en zichzelf schoon proberen te praten door de schuld (ook dát nog) bij anderen te gaan leggen.

Dan komen er nog die serieuze trouwplannen bij, terwijl ze nét iets heeft met die jongen waar ze nu wat mee heeft.Die andere jongens waren ook vast serieus.Anders ga je er niet mee naar bed lijkt me.

Dus die jongen kan het haar net zo goed kwalijk nemen lijkt me.Wie weet hoe die zich gebruikt voelt.

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 13 jul 2004 16:27

Wat een onzin zeg.

Of je kiest ervoor je liefde op een seksuele manier tot uitdrukking te brengen, of je wacht tot een huwelijk.

En daar ben je dan altijd zelf bij.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 13 jul 2004 16:39

Zareb schreef:Wat een onzin zeg.

Of je kiest ervoor je liefde op een seksuele manier tot uitdrukking te brengen, of je wacht tot een huwelijk.

Juist.

Ga dan niet achteraf zitten zeuren, en leg vooral niet de schuld bij degene waar je sex mee had.

Hoe arrogant, en achterbaks.

Ik walg van zo'n mentaliteit.

Als ik die jongen was waar ze nu wat mee heeft liet ik ze gelijk zitten.
Je weet door deze standpunten genoeg over haar mentaliteit.Wie weet wat hem nog te wachten staat.

Blij da k niet in zijn schoenen sta iig!

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 13 jul 2004 17:11

Markie schreef:
Zareb schreef:Wat een onzin zeg.

Juist.

Ga dan niet achteraf zitten zeuren, en leg vooral niet de schuld bij degene waar je sex mee had.

Hoe arrogant, en achterbaks.

Ik walg van zo'n mentaliteit.

Als ik die jongen was waar ze nu wat mee heeft liet ik ze gelijk zitten.
Je weet door deze standpunten genoeg over haar mentaliteit.Wie weet wat hem nog te wachten staat.

Blij da k niet in zijn schoenen sta iig!

ik vind dat jullie wel heel makkelijk oordelen, dat meisje gaf zelf al aan dat ze er ook schuld aan had. en nogmaals, ook die jongens waar ze al verkering mee heb gehad hadden een verantwoordelijkheid! zijn dus medeschuldig.
ik hoop voor dat meisje dat ze er voor zichzelf uit komt, haar vriend heeft het al een plekje gegeven las ik, dat vind ik fijn voor haar.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Terug naar “Archief”