Vraag: Ik heb sinds kort een hele lieve vriend en onze relatie is erg serieus. We hebben zelfs al trouwplannen. Voordat ik hem kende heb ik twee keer eerder verkering gehad waar ook geslachtsgemeenschap in voorkwam. Mijn vriend vindt dit heel moeilijk en zelf heb ik er ook grote moeite mee omdat ik zo graag zou willen dat hij de eerste was voor mij en niet nummer drie. We hebben veel gepraat en hij heeft het al een plekje kunnen geven, maar ik vind het nog heel moeilijk. Ik voel me schuldig en elke keer denk ik "had ik het maar anders gedaan". Ik gun mijn vriend het zo graag dat ik nog maagd was. Juist omdat ik nu zie dat seks binnen het huwelijk hoort en niet zomaar in de verkeringstijd. Hebt u tips voor ons om dit op een goede manier te verwerken en hoe ik die depressieve gevoelens weg kan krijgen? Ik voel me schuldig, maar tegelijk ook gebruikt omdat die vorige jongens hun verantwoordelijkheid niet gekend hebben. Ook kan ik erg weinig informatie vinden over dit onderwerp waar wij wel veel behoefte aan hebben. Alvast bedankt voor uw reactie!
Dit wilde ik even kwijt hier.
Deze schrijfster voelt zich schuldig, maar ook misbruikt.Belachelijke stelling!!
Was ze er zelf niet bij toen eea gebeurde?En dan vervolgens een ander in de schoenen schuiven dat die hun verantwoordelijkheid niet kenden.
Beste vragenstelster, je had dit na die 1e keer toch ook al kunnen weten lijkt me?
Ga dan niet een ander wijzen op verantwoordelijkheden die je zelf ook had kunnen nemen!
Die had je zéker na die eerst keer zéker kunnen weten lijkt me.
Maar dan gebeurd het dus weer en dan wijs je iemand anders op verantwoordelijkheden.
Komt vreselijk arrogant op me over, en ik wilde hier even mijn hart over luchten.