Bookman schreef:De 3 verbonden leer is niet eens zo'n hele grote afdwaling. Het is meer een splitsing van de 2 verbonden. Kan best met die lui over weg. Ze zijn reeel. Verafgoden geen ds.
Een ouderling in Zeeland die ik onlangs sprak overweegt al heel lang om een keer een preek van Ds. R. Kok te lezen...............
Zou zijn laatste wel eens kunnen zijn............
Maar ja beter van Kok dan van Stoneblock.
Trouwens Race, je taalgebruik is komisch komt op mij een weinig oud Nederlands over. Ik weet kerken waar zo in de diensten nog geplacht wordt een weinigje tot stichting der gemeente voor te gaan in den gebede...............
En overigens het Bookman hoor, geen Boeman. Enige postings terug lijkt het of ik boeman ben, waar je bang voor moet zijn, maar dat valt best mee. Hij kan ook aardig zijn.

Een preek van die afvallige ds Kok? Wat erg! Waarom overweegt hij al heel lang om die preek te lezen? Gewoon doen!!! Maar hij is waarschijnlijk toch bang voor de gevolgen...
Net zoals dat gelazer in Apeldoorn toen. Een ouderling werd afgeraden om een meditatie te houden voor Laat ons de rustdag wijden. Hij droeg Gods Woord uit, en de hel barstte los.... Gekke woordspeling zeg je? Ja, maar 1 minkukel had daar belang bij.... En die heeft z'n zin gekregen, helaas. Leg dat straks Boven maar eens uit: Een uitgelezen kans om DE Boodschap door te geven, maar niet gewild........ Maar goed, on-topic maar weer...

Wij verafgoden bij mijn weten geen dominees, maar wij hebben er ook zoveel...

Wou je er nog een paar?

Misschien komen CGK dominees daarom wel naar jullie toe. Bij de CGK is het voetstuk niet zo hoog (meer)....
Inderdaad beter van Kok dan van Steenblok (aan het been....?

) Die duurt misschien ook wat korter?
Mijn taalgebruik is enigzins oud-Nederlandschchchchchch, maar dan kan iedereen mijne bedoelinghe be endegrijpen...
Ik ken zat mensen die elken zondag zo worden be-arbeidet door des knechtsch des Woordsch.... Mag ook in normaal Nederlands, trouwens.
Komisch zeg je? Ik mag graag alles met een knipoog benaderen, haalt de angel eruit

Tenzij je met mensen praat die geen humor hebben, dan houdt het snel op.
Trouwens, jouw onderschrift is ook niet van het meest hedendaagse Nederlands. Die Datheen, je lacht je soms enen kriek. Zoek Psalm 60:8 maar eens op. Die is echt goed

En als je het niet kunt vinden: Roep maar, dan krijg je hem van mij. Een CGK-er die wet wat de berijming van Datheen is....?????? Doet je vast goed, om te weten dat je niet de enige bent die weet wat deze knakker heeft gedaan.
Trouwens, ik heb nooit gezegd dat je niet aardig bent, Boe(k)man..
Dat is eene leugenachtigheid, die deeze stonde des daags niet ende kan verdraagen..
Als je over bent naar 3 verbonden dan hoor ik het wel. Ik heb nog een overbodig verbond liggen van een ds die GG is geworden...
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!