Moderator: Moderafo's
Snorbaarder schreef:Dat ligt er maar net aan, wanneer ben je gehandicapt en wanneer niet. Ik kan me best voorstellen dat een authist kinderen genoeg over het geloof kan vertellen.
mw schreef:ik vind dat echt aan de situatie liggen. Zoals erder gezegd ligt het eraan hoe diep men verstandelijk gehandicapt is. Ik heb zelf ook gehandicapte broer en zussen ( ze zijn matig verstandelijk gehandicapt), maar ik weet dat mijn ouders er niet mee in zouden stemmen. Ook niet met een huwlijk voor hen. Het klinkt misschien raar, maar het is wel het beste voor hen.
ErikV schreef:Beste mw,
Ik denk dat ik kan zeggen dat ik het volledig met je eens ben. Ook ik heb een matig (als dat bestaat) verstandelijk gehandicapte zus en ben daardoor op verschillende gelegenheden veel van deze mensen tegen gekomen. Ik persoonlijk geloof dat het er zeer weinig zullen zijn die wel aankunnen, en dan hebben we het nog niet over praktische problemen als het christelijk opvoeden, hulp bij schoolwerk en dergelijke.
Tegelijkertijd zeg ik absoluut dat sterillisatie geen optie is!! Dit moet een zaak van gewoon gezond verstand van ouders, broers en zussen, of andere mensen uit de persoonlijke omgegeving zijn. Persoonlijk geloop niet dat wij als wij tegen klonen en dergelijke zijn, wij wel voor sterrilisatie kunnen zijn.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten