Mogen verstandelijk gehandicapten kinderen krijgen??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Snorbaarder
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Snorbaarder » 23 jun 2004 16:32

En wat hier in een film gespeeld wordt is ook al in het echt gebeurd.
Who has seen the wind?
Neither you, nor I:
But when the trees bow down their heads,
The wind is passing by.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 jun 2004 13:38

moet je eens kijkne wat ik nu tegen kom:

http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t ... 06bccfd1f0

Arjan17
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Arjan17 » 29 jun 2004 16:15

He
voor christelijke verstandelijke gehandicapten zou dit eigenlijk niet kunnen. waarom? in het doopformulier staat dat je moet beloven je kinderen naar gods woord zal opvoeden, nu kan je dat ook wel "uitbesteden" maar ik denk toch niet dat verstandelijk gehandicapten dat kunnen.
Verschrikkelijk eigenwijs, eigendunk, negatief, perfectionist, denkt "dat hij alles beter kan", rechts-rechts. dat ben ik, soms jammer
Hou je gevoelens en emoties in de hand!! Kan soms heel makkelijk zijn om iets voor elkaar te krijgen.

Snorbaarder
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Snorbaarder » 29 jun 2004 17:24

Dat ligt er maar net aan, wanneer ben je gehandicapt en wanneer niet. Ik kan me best voorstellen dat een authist kinderen genoeg over het geloof kan vertellen.
Who has seen the wind?

Neither you, nor I:

The wind is passing by.

zussie
Mineur
Mineur

Berichtdoor zussie » 01 jul 2004 21:12

Snorbaarder schreef:Dat ligt er maar net aan, wanneer ben je gehandicapt en wanneer niet. Ik kan me best voorstellen dat een authist kinderen genoeg over het geloof kan vertellen.

prima , maar het ging over vertsandelijk gehandicapten en autisten hoeven niet verstandelijk beperkt te zijn...
Ieder heeft recht op zijn mening. Respect is belangrijk

Snorbaarder
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Snorbaarder » 01 jul 2004 21:30

zussie schreef:prima , maar het ging over vertsandelijk gehandicapten en autisten hoeven niet verstandelijk beperkt te zijn...

Net wat ik zeg :mrgreen:
Who has seen the wind?

Neither you, nor I:

The wind is passing by.

zussie
Mineur
Mineur

Berichtdoor zussie » 03 jul 2004 09:33

Snorbaarder schreef:
zussie schreef:prima , maar het ging over vertsandelijk gehandicapten en autisten hoeven niet verstandelijk beperkt te zijn...

Net wat ik zeg :mrgreen:

hahaha te snel doorgelzen van mijn kant foutje :mrgreen:

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 10 jul 2004 11:43

ik vind dat echt aan de situatie liggen. Zoals erder gezegd ligt het eraan hoe diep men verstandelijk gehandicapt is. Ik heb zelf ook gehandicapte broer en zussen ( ze zijn matig verstandelijk gehandicapt), maar ik weet dat mijn ouders er niet mee in zouden stemmen. Ook niet met een huwlijk voor hen. Het klinkt misschien raar, maar het is wel het beste voor hen.

zussie
Mineur
Mineur

Berichtdoor zussie » 12 jul 2004 17:53

mw schreef:ik vind dat echt aan de situatie liggen. Zoals erder gezegd ligt het eraan hoe diep men verstandelijk gehandicapt is. Ik heb zelf ook gehandicapte broer en zussen ( ze zijn matig verstandelijk gehandicapt), maar ik weet dat mijn ouders er niet mee in zouden stemmen. Ook niet met een huwlijk voor hen. Het klinkt misschien raar, maar het is wel het beste voor hen.

Als ik dat mag vragen aan je...uit wel oogpunt zien je ouders het als beste? Dat ze het psychische niet aan zouden kunnen of lichamelijk of..??

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 12 jul 2004 18:11

[b]Als ik dat mag vragen aan je...uit wel oogpunt zien je ouders het als beste? Dat ze het psychische niet aan zouden kunnen of lichamelijk of..??[/b]

Wij weten dat ze het niet aankunnnen. Zij zouden de verantwoordelijkheid van een kind niet aankunnen. Dat betekent dat mijn ouders zich meer verantwoordelijk zouden voelen voor het kind. Zij functioneren op het niveau van een kind van een jaar of 6-7. Dat betekent dat als het kind wel gezond van verstand is dat het zijn ouders voorbijstreefd. Dat zou je de ouders niet aan kunnen doen, maar het kind eigelijk ook niet. Want het kind zal altijd merken dat zijn ouders "anders" zijn. Vooral op school ( bijvoorbeeld pesten omdat zijn ouders anders zij). Ook kunnen mijn broer en zussen niet zonder begeleiding. Dat betekent als ze een kind zouden hebben ze nog meer begeleiding nodig hebben. Ook bij de opvoeding van het kind.

Met een huwlijk zouden ze ook niet instemmen, want ze begrijpen niet wat een huwlijk inhoud. Ook zijn ze teveel aan hun vrijheid gehecht en daar kunnen zij moeilijk afstand van nemen.[/img][/url]
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 jul 2004 12:12

je moet ook aan het kind denken wat uit die ouders geboren wordt... ik ken een gezin waarbij de ouders beide verstandelijk gehandicapt zijn... het kind dus niet.. dat is nu nog wel klein(2,5 jaar) maar ja wat als je groter bent.... denk je dat dat kind dat leuk vind??? denk je dat die dan wat aan zijn ouders heeft??

ErikV
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor ErikV » 15 jul 2004 18:30

Beste mw,

Ik denk dat ik kan zeggen dat ik het volledig met je eens ben. Ook ik heb een matig (als dat bestaat) verstandelijk gehandicapte zus en ben daardoor op verschillende gelegenheden veel van deze mensen tegen gekomen. Ik persoonlijk geloof dat het er zeer weinig zullen zijn die wel aankunnen, en dan hebben we het nog niet over praktische problemen als het christelijk opvoeden, hulp bij schoolwerk en dergelijke.

Tegelijkertijd zeg ik absoluut dat sterillisatie geen optie is!! Dit moet een zaak van gewoon gezond verstand van ouders, broers en zussen, of andere mensen uit de persoonlijke omgegeving zijn. Persoonlijk geloop niet dat wij als wij tegen klonen en dergelijke zijn, wij wel voor sterrilisatie kunnen zijn.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 15 jul 2004 18:37

Ik vind dat mijn dorpsgenoot daar een goed punt heeft. Verplichte sterillisatie is iets uit de tijd van concentratiekampen en de moordkar van Hadamar en die tijd wil ik niet beleven - laat staan dat ik het een ander gun.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 15 jul 2004 19:41

ErikV schreef:Beste mw,

Ik denk dat ik kan zeggen dat ik het volledig met je eens ben. Ook ik heb een matig (als dat bestaat) verstandelijk gehandicapte zus en ben daardoor op verschillende gelegenheden veel van deze mensen tegen gekomen. Ik persoonlijk geloof dat het er zeer weinig zullen zijn die wel aankunnen, en dan hebben we het nog niet over praktische problemen als het christelijk opvoeden, hulp bij schoolwerk en dergelijke.

Tegelijkertijd zeg ik absoluut dat sterillisatie geen optie is!! Dit moet een zaak van gewoon gezond verstand van ouders, broers en zussen, of andere mensen uit de persoonlijke omgegeving zijn. Persoonlijk geloop niet dat wij als wij tegen klonen en dergelijke zijn, wij wel voor sterrilisatie kunnen zijn.

dat matig bestaat inderdaad ( in de beroepsgroep, je hebt licht, matig, ernstig en diep). Mijn ouders wilden ook geen sterrilisatie. Ook vanuit christelijk oogpunt, maar ook hoe kun je zo'n persoon uitleggen waarom ze naar het ziekenhuis moet en geopereerd moet worden? Je kunt niet zeggen omdat we willen dat je geen kinderen krijgt. Want meestal vinden ze kleine kinderen heel leuk. Dan krijg je hem of haar niet mee naar het ziekenhuis. Dus je moet verschillende dingen tegenelkaar afwegen.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Rnn
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Rnn » 17 jul 2004 16:21

Niet zonder begeleiding! Tijdens mijn stage in een ziekenhuis heb ik een opname meegemaakt van een kind waarvan de ouders idd niet helemaal 'bij' waren...

't Arme kind kwam binnen met een natte broek van minstens 14 dagen (b-tje overdrijven mag wel he?), stonk natuurlijk een uur in de wind en had alleen een luier om...

't Was niet dat de ouders rijp voor een tehuis/opvanghuis waren hoor, maar ze zagen gewoon de verantwoordelijkheid niet...

Dat vind ik dus echt niet kunnen!

Terug naar “Archief”