superpotje schreef:Motormuis schreef:Optimatus schreef:Ik vind het goed dat er over gesproken wordt op dit forum. Chapeau!
Mijn mening over homo's? Eigenlijk niet echt uitgesproken voor of tegen. Ik denk dat iedereen dat voor zich moet bepalen en rekenschap afleggen bij de Heer.
Mij maakt het weinig uit, ik ben gelukkig met mijn vriendin, maar ik wil niemand het geluk onthouden als hij die jongen van zijn leven is tegengekomen.
Blijf bij de Heer, ik geloof dat Die je bijstaat.
Ik weet wel dat iedereen zelf rekenschap af moet leggen, maar het is nogal postmodern gedacht, dat iedereen het zelf maar moet bepalen. Bijbel is toch ons richtsnoer?
De bijbel is zeker ons richtsnoer om naar te leven, maar iedereen kan een tekst anders interpeteren. Waarom zijn er anders zoveel scheuringen in de kerken gekomen. Juist door die interpetatie. Al zijn de kerken het vaak allemaal wel eens wat homofilie/homoseksualiteit betreft. Ik denk dat dat ook een interpetatie is van de bijbel. Waar een ander persoon weer anders over kan denken.
Ik ben van mening dat een relatie tussen twee mensen van hetzelfde geslacht mag, ik vind nergens in de bijbel terug dat er geen liefde kan zijn tussen mensen van hetzelfde geslacht.
Ik ga niet weer alle teksten citeren die hier op dit forum al genoemd zijn. Jij hebt het over liefde tussen twee mensen van hetzelfde geslacht. Dat is wat anders dan sexueel contact. Ik ken idd ook het voorbeeld van David en Jonathan, een liefde die de "liefde der vrouwen teboven ging". Dat is goed mogelijk, ik mag m'n vrienden ook errug graag. Maar 't is wat anders om daar gelijk een sexuele verhouding aan te koppelen en op grond van de bijbel goed te keuren.
Trouwens, jouw onderschrift gehoorzaam ik wel hoor. Ik accepteer je wel

't Is een heel lastig verhaal....