Ongeluk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 10 jul 2004 19:51

Heb beiden nooit gekend, maar wil op deze manier iedereen die deze jonge mensen kende, heel veel sterkte wensen. Wat is dit hard, ongelooflijk.

Familie en vrienden, van harte gecondoleerd. God wil jullie tot sterkte zijn!

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 10 jul 2004 19:53

mooi katja....!

Ik hoop dat de laatste zin idd waar is!

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 10 jul 2004 20:18

Van harte wil ik de nabestaanden condoleren met dit grote verlies.
De Heere is de Vertrooster. Alleen bij Hem is troost te vinden.
Dit zijn van die nieuwsberichten waar je het koud van krijgt als je ze hoort. Jaren later weet je nog wat je aan het doen was toen je ze hoorde.
Ook wij hebben geen blijvende stad op aarde. Dat we zouden zoeken naar het toekomende. Laten we de familie's niet vergeten en voor hen bidden. En als de adressen bekend zijn van de overledenen, dan roep ik iedereen op om een kaart te sturen naar de achtergebleven famiie.
Dat meeleven doet enorm goed. De familie zal w.s geen behoefte hebben om internet c.q refoweb te raadplegen.
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

mariekje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor mariekje » 10 jul 2004 20:35

Ook vanaf hier mijn condoleance! Ik ken hen niet persoonlijk maar daarom schrik je net zo hard!
Heel veel sterkte voor Ilse! Alle familie, vrienden, en kennissen van de overledenen!
Marieke

Legolas
Mineur
Mineur

Berichtdoor Legolas » 10 jul 2004 20:42

Roélla Ciliata schreef:Ik hoorde op mijn werk ook nog iets vallen over ene Dirk-Jan uit Ridderkerk. Word nog in coma gehouden wegens ernstige verwondingen aan zijn hoofd. Het fijne weet ik er ook niet van.

Klopt, ligt in Keulen in t ziekenhuis, maar naar ik heb gehoord nu buiten levensgevaar.

Qube

Berichtdoor Qube » 10 jul 2004 21:47

Mijn oprechte condoleances aan de familie, vrienden en alle bekenden van de overledenen..

Dit is m'n eerste post hier, dit onderwerp is ook de reden dat hier hier terecht gekomen ben. Een vriendin van mij was een dag eerder naar Roemenië vertrokken, ook met vrienden in twee busjes. Toen ik vrijdagochtend het nieuws van 'een ongeluk met twee busje vol jongeren op weg naar Roemenië' hoorde schrok ik me kapot. Heel erg om te horen dat er mensen zijn omgekomen die hier op deze site actief waren. Aan de andere kant was ik opgelucht dat het niet mijn vriendin betrof. Het voelt zo dubbel...

Iedereen nogmaals sterkte toegewenst, vooral degenen die conctact hadden met hen.. God is een groot Trooster.

Nancie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Nancie » 10 jul 2004 22:19

gecondoleerd,
Ik wens familie en vrienden de komende tijden heel veel sterkte toe.

Verschrikkelijk, je denkt dat zoiets ver van je afstaat, maar als je dan hoort dat er jonge mensen van je eigen leeftijd zijn omgekomen.

Adriana
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Adriana » 10 jul 2004 22:32

Beide families gecondoleerd met het verlies van deze jonge mensen. Wij wensen en bidden de families veel kracht en sterkte toe, maar bovenal Gods nabijheid in deze moeilijke dagen en in de moeilijke toekomst.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 10 jul 2004 23:16

Gandalf schreef:Aan alle nabestaanden, familie en vrienden van de slachtoffers (in het bijzonder Ilse): Gecondoleerd. Wil iedereen Gods onmisbare zegen en kracht toewensen om dit verlies te dragen. Ben zelf vorig jaar op werkvakantie naar Bulgarije geweest en veilig thuisgekomen en dan hoor je dit!!! Jonge mensen die nog een heel leven voor zich hadden, die zich in wilden zetten voor hun naasten. Hier zijn gewoon geen woorden voor, alleen de vraag 'Heere, waarom? Waarom zij?'.

Dit ongeluk maakt duidelijk dat de dood onafwendbaar is en vaak geheel onverwachts. Dan komt ook direct de vraag op ons af Kunnen wíj sterven?'. Ik hoop en bid voor de nabestaanden dat ze de zekerheid hebben dat Linette en Maurits nu Thuis mogen zijn. Ik wens ook allen op Refoweb (forum en chat) toe dat Christus je Verlosser mag zijn/worden, zodat je Hem kunt ontmoeten en uiteindelijk bij Hem Thuis zult mogen komen.

AMEN!!!
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 10 jul 2004 23:34

ezri schreef:'God', zeg ik,
en ik weet niet meer
wat ik U verder zeggen moet.

Uw naam is mijn gebed om moed
maar ook mijn opstand, mijn verweer.

'God', zeg ik,
en alleen maar: 'God'.

Tot eindelijk,
in een zachte wind,
Uw antwoord komt:
'Mijn kind, mijn kind',

en ik het uitsnik:
'God, mijn God!'

Mooi gedicht! Toepasselijk, en het geeft ook weer hoe ik het beleef bij tijden. God niet ervaren, boosheid (ook op God), en dat Hij tóch bij je komt in die stilte.....
Erg mooi vind ik de laatste regel van Linette in het interview in het RD:„Laten we de toekomst maar in Zijn hand laten liggen. Het zal Hem niet uit de hand lopen.”
Moge ook dit tot troost zijn voor iedereen die hierdoor zo ontzettend zwaar getroffen is!
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 10 jul 2004 23:44

Maaikje schreef:Jacob, ga naar God toe met je vragen. Ik weet ook niet hoe dit kan..maar Hij weet het wel!!! Als je bidt, vraag dan maar of God je antwoorden wil geven, maar bidt vooral voor de nabestaanden, juist zij zullen het nodig hebben, en weet: de Heere weet wie je bent en wat er in je leeft, Hij kent iedereen dus ook jou met je vragen. Veel sterkte!

helemaal mee eens maaike. Wat God doet is goed! (hoe moeilijk het ook is) Hij geeft antwoord aan hem die om wijsheid vragen!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 jul 2004 01:03

Ook ik wil graag laten merken dat ik meeleef met de familie van Maurits en Linette en met Iris voor wie dit ook heel zwaar is. Ik bid dat jullie Gods ontzettend vertroostende liefde mogen ervaren nu jullie mogen ervaren, en dat God jullie zal dragen nu jullie zelf misschien even niet weten hoe verder te gaan... en ik ben er van overtuigd dat Hij dit zal geven!

Hoewel ik Maus en Linette nooit persoonlijk heb gekend zie ik uit naar de dag dat ik ze zal ontmoeten.

What is dying?

A ship sails and I stand watching till she fades on the horizon, and someone at my side says: 'she is gone'. Gone where? Gone from my side, that is all. She is just as large as when I saw her. The diminished size and total loss of sight is in me, not in her. And just at the moment when someone at my side says 'she is gone', there are others who are whatching her coming, and other voices take up a glad shout: 'here she comes!

Sterven is niet weggaan... sterven is thuiskomen.... en wij zijn (op) weg.

ronald1980
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor ronald1980 » 11 jul 2004 13:35

Gecondoleerd ook namens mij. En veel sterkte voor de nabestaanden!

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 11 jul 2004 16:41

Vreselijk!
Heel erg gecondoleerd met dit zware verlies. :cry:

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 11 jul 2004 17:09

Heel veel sterkte toegewenst in deze moeilijke tijd en de tijd die komen zal.

Terug naar “Archief”