Ik kom hier eigenlijk heel weinig, ooit ingelogd, maar vrijwel niet meegedaan

Mijn vriend en ik gaan over 5 maanden trouwen maar we wonen eigenlijk al helemaal samen. Wel heb ik nog een 'onderkomen', maar daar kom ik bijna nooit meer dus kan je spreken over samenwonen.
Wij willen heel graag in de kerk trouwen (lees; de zegen van God over ons huwelijk vragen) en na wat gesprekken met de kerkenraad van onze gemeente is uiteraard gebleken (dat wisten we al) dat ze dit niet zonder meer kunnen aanvaarden. Ze hebben ons gevraagd of wij weer apart willen wonen tot we trouwen over 5 maanden.
Op zich vinden we dit geen probleem, sterker nog, wij voelen ook wel dat God dit eigenlijk ook van ons vraagt. Kortom ons geweten spreekt en we willen weer 'rein' gaan leven.
Alleen willen wij wel graag bij elkaar blijven wonen, uit praktisch oogpunt en natuurlijk ook om de gezelligheid. Wij willen afspreken om eerlijk tegen over elkaar en God te gaan leven en geen sex meer te hebben tot ons huwelijk. Ik denk dat wij dit op deze manier tegen over God kunnen verantwoorden.
Hoe denken jullie hierover? Ik vraag me aan de ene kant af, wat wil de kerk? Dat we apart gaan wonen (om maar geen sex meer te hebben), maar belangrijker nog wat wil God? Denken jullie dat er zegen op rust als wij eerlijk tegen over hem beloven rein te leven tot ons huwelijk, maar wel samen in 1 huis? Wij zijn ervan overtuigd dit te doen en te houden.
Het zit m toch niet in het wonen samen?