Homofilie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 03 jan 2003 17:06

Koss, reageer eens op mijn voorbeeldje van verliefd zijn op iemand die geen christen is...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 03 jan 2003 17:21

Anita85 schreef:
Trouwens, het homofiel zijn is volgens mij echt iets van deze tijd.
Hoe zou dat komen? Satanische machten?

Nee hoor, bij de oude Grieken was het heel normaal om homoseksuele en zelfs pedofiele (mannen met jochies) contacten te hebben... erg he? Het is waarschijnlijk wel zo dat steeds meer mensen ervoor durven uit te komen in deze tijd, maar het ligt er vast aan in welk land en welke cultuur je leeft

Omega schreef:Even een korte vraag aan Eelco. Je zegt:
Dit bedoel ik. Iemand die iets beweert, punt. Geen discussie, het ken me geen moer schele wat anderen vinden of dat ik ze misschien op de ziel trap, maar dit vind ik. Punt!
op de reactie van Cyber dat hij homoseksualiteit smerig vindt. Stel dat hij dit gezegd zou hebben over pedofilie, was dan jouw reactie dezelfde geweest?

Het grote verschil tussen homofiele en pedofiele praktijken, is dat een pedofiel een kind kan beschadigen als hij aan zijn gevoelens toegeeft. Tussen homo's is de relatie meestal gelijkwaardig.

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 03 jan 2003 17:31

Lalage schreef:Gevoel kan heel misleidend zijn! Ik was bijvoorbeeld een tijd lang verliefd op een jongen die geen christen was. Uiteindelijk was de situatie zodanig dat ik het contact met hem moest verbreken...
Dus je kunt soms heel erg veel van iemand houden, terwijl die liefde toch fout is, hoe paradoxaal dat ook mag klinken.

ok op verzoek een reaktie
in dit geval denk ik niet dat de leifde fout was
liefde is iets dat zig niet aan grensen,ras of religie houd
liefde kan alleen werken als bijde partijen geven en nemen
en als 1 of bijde van de 2 geen concesies wil of kan doen door wat voor reden dan ook (in dit geval religie maar kan net zo goed stand(adel en zo) zijn) zal het op de lange termijn gewoon niet werken
en dan zit er inderdaat niets anders op dan de relatie af te breken
in dit geval was de liefde dus niet fout
want liefde is blind
leaver dea as slaaf

joepie

Berichtdoor joepie » 03 jan 2003 17:42

Naar mijn idee is het steeds het uitgangspunt geweest van deze mensen, dat de mens als homofiel niet veroordeelt wordt maar de homosexuele handelingen.
Ik heb in mijn familie en kennissenkring diverse homofile mensen die er net zo over denken als ik. We hebben er geregeld discussies over. Wij vinden het erg als een homofiel dus zijn/haar hele leven alleen zal blijven en geen relatie zal kunnen aangaan. Zo is dat bij ons in de kerk gebruikelijk. Een vriend zei toen eens: voor mij is het net zo als dat iemand die ongetrouwd blijft omdat hij/zij niet de ware ontmoet. Ook hij/zij zal geen sexuele relatie met iemand anders hebben. Daarom ben ik niet zieliger dan die ander hoor.

Nog iets over de overheid, dat wij ons boven de overheid zouden stellen.
Er gaat een artikel over die wij onderschrijven als reformatorische kerken. Artikel 36.
Dat wij de overheid gehoorzamen mits het niet in strijd is met Gods Woord.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 03 jan 2003 17:51

Er komen hier zoveel mensen op het forum, is er niet iemand die homofiel is en single wil blijven? Ik ken namelijk wel iemand die zo denkt, maar ik ken hem (nog) niet goed genoeg om daarnaar te vragen.

Nog een vraagje: Jezus heeft de wet samengevat in het gebod dat je God moet liefhebben en je naaste als jezelf. In welk opzicht ga je tegen dit gebod der liefde in als je praktizerend homoseksueel bent? Ik zie dat niet in en daardoor ben ik nog steeds niet zover gekomen dat ik homoseksuele relaties bij voorbaat al afkeur.

Hofnar

Berichtdoor Hofnar » 03 jan 2003 17:52

joepie schreef:Naar mijn idee is het steeds het uitgangspunt geweest van deze mensen, dat de mens als homofiel niet veroordeelt wordt maar de homosexuele handelingen.
Ik heb in mijn familie en kennissenkring diverse homofile mensen die er net zo over denken als ik. We hebben er geregeld discussies over. Wij vinden het erg als een homofiel dus zijn/haar hele leven alleen zal blijven en geen relatie zal kunnen aangaan. Zo is dat bij ons in de kerk gebruikelijk. Een vriend zei toen eens: voor mij is het net zo als dat iemand die ongetrouwd blijft omdat hij/zij niet de ware ontmoet. Ook hij/zij zal geen sexuele relatie met iemand anders hebben. Daarom ben ik niet zieliger dan die ander hoor.

Ik wil hier wel even op reageren.

Hierboven wordt dus van mij verlangd dat ik als biseksuele vrouw niet aan mijn homo verlangens mag voldoen, maar me moet conformeren aan mijn hetero seksuele verlangens omdat dat zo in de bijbel genoemd wordt! Ik moet me dus ongelukkig voelen in een hetero relatie als ik de liefde wil bedrijven terwijl ik in mijn homosksuele relatie 100% gelukkiger ben.

Tja, ik denk daar dus anders over.

Groeten Hofnar

joepie

Berichtdoor joepie » 03 jan 2003 18:03

Je kunt in ieder geval niet lezen!
Ik heb het helemaal niet over een relatie met een hetero als je homo bent!

Ik heb het over geen relatie als je homo bent!

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 03 jan 2003 18:17

joepie schreef:Je kunt in ieder geval niet lezen!

laten we de leesvaardigheid maar buiten beshcauwing laten....

van wat ik begrepen heb tot nu toe is dat het probleem zit bij het bedrijven van de fiefde tussen 2 mensen van het zelfde geslacht

maar begrijp ik je nu goed dat je nu zecht dat ze zelfs geen relatie mogen hebben zonder sex ????

dan heb ik helemaal geen goedkeuring voor jou afkeuring....
leaver dea as slaaf

Hofnar

Berichtdoor Hofnar » 03 jan 2003 18:55

joepie schreef:Je kunt in ieder geval niet lezen!

Hoi Joepie :?

Wie heeft het over niet kunnen lezen?
Ik heb duidelijk aangegeven dat ik BI-seksueel ben en dus als ik de liefde wil bedrijven uit 2relatievormen zou kunnen kiezen. Volgens jouw zienswijze zou ik een hetero relatie aan moeten gaan als ik de liefde wil bedrijven of maar helemaal geen relatie. Dit in het licht van het feit dat ik me 100% beter voel in een homoseksuele relatie inclusief het bedrijven van de liefde. Voor mij, en dat is puur persoonlijk, is een relatie niet alleen genegenheid maar ook een beetje lust.

Groeten Hofnar

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 03 jan 2003 20:33

uit recent onderzoek is gebleken dat 37% van de vrouwen wel eens fantaseert over sex met een andere vrouw

dit betekent dus dat meer dan 1 op de 3 vrouwen lesbisch of biesexueel zijn

hoeveel vrouwen zitten er hier op refoweb......... ?
leaver dea as slaaf

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 04 jan 2003 16:51

Koss schreef:uit recent onderzoek is gebleken dat 37% van de vrouwen wel eens fantaseert over sex met een andere vrouw

hoeveel vrouwen zitten er hier op refoweb......... ?

Volgens mij is dat toch echt iets anders dan homoseksualiteit... Ik denk ook wel eens aan sex met een man, als ik bijvoorbeeld 2 homo's zie. Ik bedenk dan hoe ongelooflijk ranzig en smerig dat wel niet moet zijn, ik walg ervan!

ps. wat is de bron van het betreffende onderzoek?

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 04 jan 2003 21:37

Cybercurse schreef:ps. wat is de bron van het betreffende onderzoek?

het was een of ander zweeds onderzoek via internet
ik heb het weer van het nieuws van scy radio
ze hadden ook cijvers over overspeligheid en zo
maar dit vond ik wel de meest verbazingwekende van de rij
ik had persoonlijk iets om de 10 % verwacht
maar het blijkt dus 1 op 3 te zijn

[Quote]Ik denk ook wel eens aan sex met een man, als ik bijvoorbeeld 2 homo's zie. Ik bedenk dan hoe ongelooflijk ranzig en smerig dat wel niet moet zijn, ik walg ervan! [quote]

dat gevoel deel ik dus met je
maar dat geeft mij geen enkel recht om het vanwege mijn gevoel er over het voor een ander te verbieden

ff een ander vragje voor CC
hoe denk je over sex met 2 vrouwen ?
walg je daar ook van ?
of ben je bang dat je 2 niet aan kan ;-P
leaver dea as slaaf

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 06 jan 2003 02:15

uit recent onderzoek is gebleken dat 37% van de vrouwen wel eens fantaseert over sex met een andere vrouw
zou dit ook niet te maken hebben met het feit dat mannen nogal eens tekort schieten op het gebied van invoelingsvermogen en het geven van liefde? Vrouwen zijn daar gemiddeld genomen beter in.

Zonder dat ik homofilie een afwijking zou willen noemen, ben ik nieuwsgierig naar het % homofielen waarbij de wijze van opvoeding of de eerste sexuele ervaringen een belangrijke rol speelt bij het tot stand komen van hun geaardheid.

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 06 jan 2003 09:22

Die vraag houdt mij ook wel eens bezig surfer, maar dat is denk ik moeilijk te meten is. Het bestaan van biseksualiteit geeft wat mij betreft wel aan dat er een grijs gebied bestaat. Ik denk dat er een groep mensen is die zowel homo- als heteroseksuele gevoelens kan hebben. Opvoeding enzo kan daar wel eens een invloed bij spelen. Ik heb ooit een mesije ontmoet die verkracht is en beweerde daardoor lesbisch te zijn geworden. ze kon door de gebeurtenissen geen (seksuele) gevoelens meer hebben voor mannen.

Hofnar

Berichtdoor Hofnar » 07 jan 2003 07:30

Cybercurse schreef:Volgens mij is dat toch echt iets anders dan homoseksualiteit... Ik denk ook wel eens aan sex met een man, als ik bijvoorbeeld 2 homo's zie. Ik bedenk dan hoe ongelooflijk ranzig en smerig dat wel niet moet zijn, ik walg ervan!

Cybercurse: Je moet me toch eens proberen uit te leggen wat jij nu precies bedoeld met ranzig en smerig.
Kaas kan ranzig worden en van modder word je smerig.
Maar het bedrijven van de liefde met iemand van hetzelfde geslacht is in mijn ogen niet smerig. Als ik er aan denk wat sommige hetero's samen doen kan ik dat ook smerig en ranzig noemen. Maar ik noem het liever iets wat ik niet zou (willen) doen. Is een geheel andere zienswijze!

Groeten Hofnar

Terug naar “Archief”