Moderator: Moderafo's
wh schreef:Motormuis schreef:hijwel schreef:of naar kampen motermuis
?????
Daar hadden ze een of andere ds C. Harinck afgelopen zondag.
SDG schreef:Hee Bookman! Wij zaten zondag onder de prediking van een van die weinige predikanten zoals jij en ik die graag horen. En wat denk je: hij waarschuwde voor kritiek op de prediking en op de dominee. Dat was best wel confronterend. Zo'n opmerking zet je wel even aan het denken, juist omdat die afkomstig is van een predikant die wij graag horen.
Bookman schreef:wh schreef:Motormuis schreef:hijwel schreef:of naar kampen motermuis
?????
Daar hadden ze een of andere ds C. Harinck afgelopen zondag.
Jij moet eens onderzoek gaan doen naar wat Ds Harinck eigenlijk leert. Hij is een van de weinige die de leer die de Gereformeerde Gemeenten vroeger hadden en voor gestreden hebben, nog uitdraagt.
En de rest is rustende op stinkende Mallaniaanse hersenspinsels. En omdat Harinck niet roept van OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO Menseeeeeeeeeeeeeee, mocht tut nog maaaaaaaaaaaaaaaaar eeeens een weinigje komme staan te hubeure, dajjut in de hebbelijkheid mag komme te ervare.....................vul maar in
Daarom wordt hij verbannen naar de Chr. Ger. En dat is oneerlijk.
Als ik zou zeggen dat ik Mondria en Hogchem en heel het andere zware spul rijp vind voor de Oud Ger Gem, dan heb je er wat van, en dan bega ik hoogstwaarschijnlijk een doodzonde. Nou je mag ze allemaal hebben. Laat ze maar waar ze zijn. En geef ons maar een zuivere prediking.
SDG schreef:Hee Bookman! Wij zaten zondag onder de prediking van een van die weinige predikanten zoals jij en ik die graag horen. En wat denk je: hij waarschuwde voor kritiek op de prediking en op de dominee. Dat was best wel confronterend. Zo'n opmerking zet je wel even aan het denken, juist omdat die afkomstig is van een predikant die wij graag horen.
Bookman schreef:SDG schreef:Hee Bookman! Wij zaten zondag onder de prediking van een van die weinige predikanten zoals jij en ik die graag horen. En wat denk je: hij waarschuwde voor kritiek op de prediking en op de dominee. Dat was best wel confronterend. Zo'n opmerking zet je wel even aan het denken, juist omdat die afkomstig is van een predikant die wij graag horen.
Wat deed Jezus eigenlijk met dwaalleraars???
Liet hij het toe of gaf Hij kritiek. Prees Hij ze of bestrafte Hij ze?
Als ik op mijn werk niet functioneer dan krijg ik kritiek. Als je op de kansel niet functioneert, dan verdien je ook kritiek. Hetgeen ze naar voren brengen gaat notabene over de zaligheid van zielen en dat voor een eeuwigheid! Ik durf gerust te zeggen dat we in dezen niet scherp genoeg kunnen zijn. Deze dingen hoeven wij niet met liefde te bedekken. Predikanten die Jezus niet noemen moeten achter de vuinisauto gaan lopen. En zijn geen geroepen knechten van God.
Bookman schreef:SDG schreef:Hee Bookman! Wij zaten zondag onder de prediking van een van die weinige predikanten zoals jij en ik die graag horen. En wat denk je: hij waarschuwde voor kritiek op de prediking en op de dominee. Dat was best wel confronterend. Zo'n opmerking zet je wel even aan het denken, juist omdat die afkomstig is van een predikant die wij graag horen.
Als ik op mijn werk niet functioneer dan krijg ik kritiek. Als je op de kansel niet functioneert, dan verdien je ook kritiek. Hetgeen ze naar voren brengen gaat notabene over de zaligheid van zielen en dat voor een eeuwigheid! Ik durf gerust te zeggen dat we in dezen niet scherp genoeg kunnen zijn. Deze dingen hoeven wij niet met liefde te bedekken. Predikanten die Jezus niet noemen moeten achter de vuinisauto gaan lopen. En zijn geen geroepen knechten van God.
Claire schreef:Ik hoop van niet! Ik ben bang dat we dan een beetje op de navolgelingen van Ds Pauwe gaan lijken. (Niets tegen deze mensen)maar ben het niet eens met hun leer! Geloof jij dat de rest van de predikanten in de ger gem dan wolven in schaapskleren zijn?
O laten wij hier niet over oordelen wat goed is en niet! God alleen!
wh schreef:Bookman schreef:SDG schreef:Hee Bookman! Wij zaten zondag onder de prediking van een van die weinige predikanten zoals jij en ik die graag horen. En wat denk je: hij waarschuwde voor kritiek op de prediking en op de dominee. Dat was best wel confronterend. Zo'n opmerking zet je wel even aan het denken, juist omdat die afkomstig is van een predikant die wij graag horen.
Bookman denk je echt dat ds C. Harinck 1 van de weinige is die het
Woord recht snijd binnen de Ger Gem?????
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten