of mensen tot bekering komen door dit boek te lezen weet ik niet, je word immers niet bekeerd omdat je bang bent om naar de hel te gaan. dus wat het nut ervan is voor je geestelijk leven....

Moderator: Moderafo's
Aragorn schreef:Ah oke.Staat er trouwens ook helemaal geen ander woord voor spijt in de hel in de bijbel? De rijke man (die van Lazarus) had volgens mij best wel spijt, nl.
Harold schreef:Aragorn schreef:Ah oke.Staat er trouwens ook helemaal geen ander woord voor spijt in de hel in de bijbel? De rijke man (die van Lazarus) had volgens mij best wel spijt, nl.
Sorry, ik ben wel vaker in de war met oudvaders en de bijbelIk neem weer veel te snel aan de gebruikelijke termen in bevindelijke kringen bijbels zijn onderbouwd . Volgens mij staat het woord "wroeging'' wel in de catechismis.
columbus schreef:ik heb stukken ervan gelezen en ben ook niet onder de indruk.
of mensen tot bekering komen door dit boek te lezen weet ik niet, je word immers niet bekeerd omdat je bang bent om naar de hel te gaan. dus wat het nut ervan is voor je geestelijk leven....maar wie weet heeft een ander wel wat aan dat boek.
jacob schreef:Harold schreef:Aragorn schreef:Ah oke.Staat er trouwens ook helemaal geen ander woord voor spijt in de hel in de bijbel? De rijke man (die van Lazarus) had volgens mij best wel spijt, nl.
Sorry, ik ben wel vaker in de war met oudvaders en de bijbelIk neem weer veel te snel aan de gebruikelijke termen in bevindelijke kringen bijbels zijn onderbouwd . Volgens mij staat het woord "wroeging'' wel in de catechismis.
De de catechismis is toch geen bijbel? of zie ik het nu verkeert
Harold schreef:Aragorn schreef:Ah oke.Staat er trouwens ook helemaal geen ander woord voor spijt in de hel in de bijbel? De rijke man (die van Lazarus) had volgens mij best wel spijt, nl.
Aragorn schreef:Harold schreef:Aragorn schreef:Ah oke.Staat er trouwens ook helemaal geen ander woord voor spijt in de hel in de bijbel? De rijke man (die van Lazarus) had volgens mij best wel spijt, nl.
Nouja, als het in de catechismus staat moet Bookman er alsnog mee akkoord gaan, dus dat maakt dan weinig uit..
Aragorn schreef:Ja duh. En jij denkt dat die rijke man geen wroeging had? Hij zal er heus wel fiks van gebaald hebben dattie zich niet wat meer met Mozes en de profeten beziggehouden had...
Hallo,
ik heb me vreselijk geergerd aan deze woorden. Ik heb ontzettend het idee dat dit een prachtig staaltje reli-horror is met als doel mensen te beangstigen. Heerlijk commercieel gelul. Sorry, ik kan me hier zo verschrikkelijk over opwinden. Ik hoop dat u gaat inzien dat dit soort boeken echt een schande zijn voor de mensheid. Ze zijn echt schandalig en indoctrinerend. Alsof het gaat om Jezus die hier even een boek aan de Bijbel toevoegt. Terwijl het alleen maar gaat om sensatie gericht schrijfwerk, in een 'religieus' jasje gestopt. En er is iets waar u geen rekening mee heeft gehouden: niet alle christenen zijn dom. En ook ik niet (ben denk ik geen christen, maar wel zo opgevoed).
mvg
Beste Coert,
Allereerst bedankt voor jou eerlijk reactie. Ik kan mij jou ergenis en tegenstand tegen het boek wel begrijpen omdat het zo heftig is. Toch spreekt het boek van Mary Baxter de bijbel nergens tegen. Als je bv. in het nieuwe testament leest wat Jezus allemaal over de hel zegt en welke mensen er allemaal komen is dat ook niet mis. Je zou je dan gemakkelijk ook aan de bijbel kunnen ergeren. Maar weet je Coert, als je Jezus niet allereerst in jou leven vraagt voor vergeving van al jou zonden (fouten/opstand tegen God) en een nieuw hart ontvangt van God door Zijn Heilige Geest, dan versta je dit alles niet en laat je je lijden door jou eigen mening en of meningen van andere mensen. Het gaat er niet om wat jij er van vind Coert, maar wat is de waarheid en wat zegt de bijbel? Stel jij hebt gelijk en dat boek over de hel is allemaal maar onzin en bedacht en Jezus die over de hel spreekt is ook een leugenaar, dan zijn wij allebei na onze dood even ver. Allebei dood (nergens meer) of allebei in een prachtige hiernamaals.(omdat jij gelooft dat iedereen in de hemel is)Maar stel nu dat het boek van Mary Baxter wel allemaal waar is en de bijbel ook en je blijft een ongelovige omdat jij je niet tot Jezus wilt bekeren dan zal die vergissing na jou dood voor altijd en eeuwig fataal zijn. Maar Coert, het is niet Gods wil hoor dat jij verloren gaat. Jezus is ook voor al jou zonden aan het kruis gestorven. Maar het blijft een feit dat God jou met een vrije wil geschapen heeft. God is liefde en Hij zal jou niet dwingen om je tot Hem te bekeren. Het is jou vrije keuze want liefde dwingt niet...
Groetjes,
Maar het blijft een feit dat God jou met een vrije wil geschapen heeft. God is liefde en Hij zal jou niet dwingen om je tot Hem te bekeren. Het is jou vrije keuze want liefde dwingt niet...
Toch spreekt het boek van Mary Baxter de bijbel nergens tegen. Als je bv. in het nieuwe testament leest wat Jezus allemaal over de hel zegt en welke mensen er allemaal komen is dat ook niet mis. Je zou je dan gemakkelijk ook aan de bijbel kunnen ergeren.
Maar weet je Coert, als je Jezus niet allereerst in jou leven vraagt voor vergeving van al jou zonden (fouten/opstand tegen God) en een nieuw hart ontvangt van God door Zijn Heilige Geest, dan versta je dit alles niet en laat je je lijden door jou eigen mening en of meningen van andere mensen.
Het gaat er niet om wat jij er van vind Coert, maar wat is de waarheid en wat zegt de bijbel? Stel jij hebt gelijk en dat boek over de hel is allemaal maar onzin en bedacht en Jezus die over de hel spreekt is ook een leugenaar, dan zijn wij allebei na onze dood even ver.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten