Frost schreef:Op basis van het feit dat het kindje dood gaat. Of bijvoorbeeld het lijk van een misbruikt meisje, dat zo nu en dan ergens aangetroffen wordt. Je kunt voorstellen dat zo iemand nu wellicht beter af is omdat hij/zij nu in de hemel is, maar meer dan een suggestie is dat niet. Bovendien zou dat impliceren dat het beter is om alle medemensen zo veel en zo zwaar mogelijk te laten lijden, omdat God nu eenmaal gedwongen is om de totaalbalans positief te laten uitslaan en dus een voor een beter hiernamaals moet zorgen naarmate er meer geleden is. Dus: allemaal solliciteren voor concentratiekampbewaker, omwille van het Grote Goed?
(Iemand die de macht heeft ernstig leed te voorkomen met minder inspanning dan een vingerknip, maar dat weigert, noem ik niet heilig. Ik noem zo iemand, heel eufemistisch, slecht. Maar dat was mijn punt niet.)
tuurlijk, ik begrijp je. Ik geloof ook niet in een God die wil dat er kinderen worden vermoord, ik geloof ook niet in een God die wil dat het hier op de aarde een rotzooi is.
Maar jij kunt op basis van wat in de bijbel staat geschreven over God, God niet verwijten dat Hij wil dat het hier zo'n zooitje is. Wij Christenen weten zeker dat God deze aarde goed gemaakt heeft, en het beste met ons allemaal voor heeft. (of niet?)
mischien kan/wil je niet geloven in een God die het zo'n rotzooi op aarde laat terwijl Hij er wel wat aan kan doen.
Maar mischien kan/wil je wel geloven in een satan die er een zooitje van maakt (door ons heen) en geloven in een God die in zijn woord zegt dat Hij Goed is, en dat er geen kwaat in hem te vinden is.