Moderator: Moderafo's
joepie schreef:Dus je kunt gewoon met ongelovige mensen omgaan. Is zelfs een opdracht om een lichtend licht te zijn. Zodat de ongelovige jaloers wordt en geprikkeld om meer te willen weten van Jezus Christus.
joepie schreef:Sterker nog, het hoefd zelfs helemaal niet ter sprake te komen.....
Als je een lichtend licht bent dan BEN je dat, dan straal je dat uit.
Een lamp spreekt ook niet........maar toch geeft die licht.
Zo kun je door er te zijn voor je naaste, een voorbeeld zijn.
Zo schept de Geest heus wel de gelegenheid om wel eens in gesprek te komen. Maar laat je licht maar gewoon stralen, komt de rest vanzelf.
Aragorn schreef:joepie schreef:Sterker nog, het hoefd zelfs helemaal niet ter sprake te komen.....
Als je een lichtend licht bent dan BEN je dat, dan straal je dat uit.
Een lamp spreekt ook niet........maar toch geeft die licht.
Zo kun je door er te zijn voor je naaste, een voorbeeld zijn.
Zo schept de Geest heus wel de gelegenheid om wel eens in gesprek te komen. Maar laat je licht maar gewoon stralen, komt de rest vanzelf.
Overigens moet ik zeggen dat mijn interessante gesprekken niet zozeer gingen over hoe cool Jezus wel niet is, maar over hoe onbegrijpelijk deze wereld met iedereen die er weer z'n eigen betekenis aangeeft. En dan specifiek natuurlijk het christelijke wereldbeeld, maar ik weet niet wat de evangeliserende waarde ervan is..
Aragorn schreef:Overigens moet ik zeggen dat mijn interessante gesprekken niet zozeer gingen over hoe cool Jezus wel niet is, maar over hoe onbegrijpelijk deze wereld met iedereen die er weer z'n eigen betekenis aangeeft. En dan specifiek natuurlijk het christelijke wereldbeeld, maar ik weet niet wat de evangeliserende waarde ervan is..
bloempie19 schreef:Aragorn schreef:Overigens moet ik zeggen dat mijn interessante gesprekken niet zozeer gingen over hoe cool Jezus wel niet is, maar over hoe onbegrijpelijk deze wereld met iedereen die er weer z'n eigen betekenis aangeeft. En dan specifiek natuurlijk het christelijke wereldbeeld, maar ik weet niet wat de evangeliserende waarde ervan is..
De waarde van zo'n gesprek hoeven wij niet in te schatten. Dat doet God wel voor ons.
bloempie19 schreef:Aragorn schreef:Overigens moet ik zeggen dat mijn interessante gesprekken niet zozeer gingen over hoe cool Jezus wel niet is, maar over hoe onbegrijpelijk deze wereld met iedereen die er weer z'n eigen betekenis aangeeft. En dan specifiek natuurlijk het christelijke wereldbeeld, maar ik weet niet wat de evangeliserende waarde ervan is..
De waarde van zo'n gesprek hoeven wij niet in te schatten. Dat doet God wel voor ons.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten