In het topic 'hagepreken' kwam het al naar voren. Nu ben ik benieuwd hoe gastvrij uw gemeente zich gedraagt. Helaas moet ik constateren dat hoe 'zwaarder' een gemeente is, hoe minder gastrvij.....
Uitzonderingen daargelaten.
Moderator: Moderafo's
Bookman schreef:In het topic 'hagepreken' kwam het al naar voren. Nu ben ik benieuwd hoe gastvrij uw gemeente zich gedraagt. Helaas moet ik constateren dat hoe 'zwaarder' een gemeente is, hoe minder gastrvij.....
Uitzonderingen daargelaten.
Ikke21 schreef:Ik denk wel dat onze gemeente aardig gastvrij is.
Er komen regelmatig mensen uit het asielzoekerscentrum bij ons in de kerk, deze mensen worden perfect opgevangen.
Er zijn mensen die de preek vertalen in het engels voor als er mensen zijn die geen nederlands verstaan, er zijn bijbels die altijd klaar liggen voor als gasten geen bijbel bij zich hebben.
Ja ik denk wel dat er veel word gedaan voor gasten.
Ikke21 schreef:En als voor de dienst mensen zoekend staan te kijken is er ook altijd wel een gemeentelid die daar op afstapt (als de koster toevallig met andere gasten bezig is)!
marjo schreef:Ik wil al een tijdlaneg een niets zwaardere kerk bezoeken, maar iets houdt mij tegen. Ik ben bang dat ik bij een gereformeerde gemeente of soortgelijke kerk snel uit de toon val en dan meteen met de nek zal worden aangekeken. Het heeft wel met de zwaarte van de kerk te maken ja; een evangelische dienst zou ik zonder schroom bezoeken.
Maja de Bij schreef:Er zit denk ik ook een andere kant aan het verhaal.
Soms wordt het van alle kanten aangesproken worden, als niet fijn ervaren. Wel eens meegemaakt dat mensen het beklemmend vonden als ze gelijk overal op de koffie genodigd werden.
Sommigen kijken nu eenmaal graag even de kat uit de boom, voor ze zich "geven" in de gemeente.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 17 gasten