Cuore di Leone schreef:[size=11][color=#405796][b]het gaat mij niet om het filosofische of ethische of weet ik het wattus bij het loskoppelen van seksualiteit en geaardheid. ik merk alleen dat als christenen dat doen, dat het juist tegengesteld werkt. zoals menigeen van jullie het goed proberen, maar dat het simpelweg gewoon niet land. zoals jouw bijdragen parsifal.
Ik wil geen mens van zijn seksualiteit beroven. seksualiteit is niet los te koppelen van een mens. Maar ik verstond hier onder seksualiteit de handelingen die gericht zijn op iemand anders. Een monnik of een non die zich aan het celibaat houdt gaat niet minder met zijn seksualiteit om (het man of vrouw zijn, met alles wat er bij hoort), maar ik de zin dat ik het gebruikte zijn deze mensen inderdaad mensen zonder seksualiteit.
Ik wilde met mijn voorbeeld van de Sade aangeven dat wat een mens zijn natuur of geaardheid leert niet per definitie goed is. Dit geldt voor de man die zich aangetrokken voelt tot jonge kinderen en voor de heteroseksuele man die zich aangetrokken voelt tot een vrouw van een ander. (Zonder dat ik al deze dingen qua ernst op een rij wil zetten)
hoe kun je zeggen dat je van je naaste houdt, terwijl je juist vijanden maakt van homofiele mensen door je uitspraken?
of nou ja, ik merk dat christenen met een radicale mening, er ook mee om gaan op een radicale manier, en dus eerder mensen afstoten dan aantrekken.
Ik denk hierbij aan die ds in Amerika, die aan de ene kant homoseksualiteit (in de zin zoals ik hem eerst gebruikte, dus met daden) veroordeeld, maar aan de andere kant wel een zorginstelling vanuit zijn kerk runt waar voornamelijk homoseksuele aidspatienten worden geholpen, onvoorwaardelijk.
maar het probleem met homofiele mensen is, dat ze zo ontzettend gestigmatiseerd worden, door oa christenen. en nog erger: waarom het vergelijken?... zijn homo's een "hokje" wat met andere "hokjes" te vergelijken valt?
Ik hoop niet dat ik mensen stigmatiseer, als dat zo is mijn excuses. Ik heb er eerder op gewezen dat ik nog steeds spreek over beelddragers van God, wiens zonden niet erger zijn dan die waar een groot deel van de heteroseksuele mannen in vallen. En ja nu vergelijk ik weer twee groepen, maar dat kan niet anders als het over dit onderwerp gaat.
Vaya con Dios,
parsifal
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."