Moderator: Moderafo's
marcel081276 schreef:hallo mense, ik zou graag willen weten hoe jullie over het voetbal denken. Kan je als christen wel naar zoiets gaan kijken? vroeger vond ik voetbal ook geweldig, maar nu GOD in mijn leven centraal staat denk ik er heel anders over.. en ja ik voetbal zelf ook wel eensmaar het gaat mij meer over het e.k. en alles er om heen.
Een vraag: is het niet ontzettend hypocriet als iemand zegt overtuigd moslim te zijn, maar wel elke zondag met genoegen in een christelijke kerk zit? Maakt zo iemand zich geloofwaardig?Aragorn schreef:Inderdaad, voor sommige mensen fungeert voetbal idd als religie. Vooral als je op de tribune zit schijnt het de meest primitieve emoties los te maken.
Of het daarom voor iedereen die ernaar kijkt zonde is, is denk ik weer een andere vraag.
Aragorn schreef:Inderdaad, voor sommige mensen fungeert voetbal idd als religie. Vooral als je op de tribune zit schijnt het de meest primitieve emoties los te maken.
Of het daarom voor iedereen die ernaar kijkt zonde is, is denk ik weer een andere vraag.
vervang nu moslim door christen en christendom door (de religie) voetbal.Yael schreef:Een vraag: is het niet ontzettend hypocriet als iemand zegt overtuigd moslim te zijn, maar wel elke zondag met genoegen in een christelijke kerk zit? Maakt zo iemand zich geloofwaardig?
Nee zoiemand is dan geen overtuigd moslim meer maar nijgt ertoe christen te worden.
Maarten schreef:vervang nu moslim door christen en christendom door (de religie) voetbal.
de moslim neemt deel aan de rituelen en de gebruiken van de christenen en kan daarom niet tegelijk overtuigd moslim zijn.
mutatis mutandis kan de christen niet deelnemen aan de rituelen van de religie voetbal en tegelijkertijd overtuigd christen zijn.
de algemene regel waarom ik dat niet doe, is dat ik niet mee wil doen aan de rituelen van andere religies. Jij deelt die regel dus niet?Yael schreef:
Ik kijk alleen voetbal voor de lol met vrienden.
Voel me in deze iig ook niet aangesproken... jij kan het niet met je geweten verenigen ik wel, om een potje voetbal te kijken.
Een religie is slechts een uiterlijke weergave van je geloof, dus ik denk niet dat je hier de religie maar de afgod voetbal bedoelt. En ja ik volg het EK, en nee ik voel me niet aangesproken, omdat God nog steeds de eerste plaats in m'n leven heeft. Dus ik zie het probleem niet echt...Maarten schreef:de algemene regel waarom ik dat niet doe, is dat ik niet mee wil doen aan de rituelen van andere religies. Jij deelt die regel dus niet?Yael schreef:
Voel me in deze iig ook niet aangesproken... jij kan het niet met je geweten verenigen ik wel, om een potje voetbal te kijken.
Maarten schreef:de algemene regel waarom ik dat niet doe, is dat ik niet mee wil doen aan de rituelen van andere religies. Jij deelt die regel dus niet?Yael schreef:
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten