Berichtdoor meschianza » 29 jun 2004 17:57
OMdat ik nu zie dat ik een stuk terug beschuldigd werd van Roomse biecht-uitspratken, wil ik toch nog ff reageren.
Rein blijven voor het huwelijk is zeker een grote zegen, iets waar we naar moeten streven, en wat ook kan met Gods kracht.
Ik denk ook dat het zonde is wanneer je het toch voor het huwelijk seks hebt, omdat seks gegeven is voor man en vrouw. (zo interpreteer ik het uit de bijbel)
Maar het is wel een vergeefelijke zonde. En je doet me nogal pijn, JacobH, als je gelijk suggereert dat ik van mening bent dat je gewoon kan zondigen, vergeving vragen en het is okee. Ik geloof dat God een vergevend God is, maar ik geloof niet dat je God lief kan hebben en ondertussen zonden doet ''omdat Hij het toch wel vergeeft'' Als je God lief hebt, probeer je juist van de zonden weg te vluvhten.
Daarom denk ik dat je, als je toch seks hebt gehad, wat zonden was, je trouwt niet met elkaar omdat je niet meer van elkaar houdt, of hij/zij is weggegaan, dat je dan opnieuw mag beginnen met een andere man of vrouw.
En als je dan wel seks bewaard voor het huwelijk, ga je dus als paar wel rein het huwelijk in. Ookal heb je het eerder met iemand anders gedaan.
En wat is rein? Gaan wij niet allemaal onrein het huwelijk in? Als je, door alleen al een vrouw/man te begeren, overspel hebt gepleegd moeten wij naar ik denk allemaal erkennen dat we niet rein meer zijn, en even schuldig als de vriend van Arina .
En verder ben ik het bijzonder met Arargon eens. ''Lust'' is niet fout, het is wel fout als er aleen lust is en geen liefde.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King