Ik ben van mening dat het niet kan ( sluit me aan bij dat artikel in de Terdege van de afgelopen keer )
Maar het is soms wel moeilijk lijkt me om het niet te doen .
Moderator: Moderafo's
lientje schreef:Maar het zou wel jammer zijn als je het mooiste niet meer kunt geven aaan je toekomstige man of vrouw.
SMO, ik respecteer je mening, maar deel hem niet. Ik denk ook dat er voldoende bijbelse grond is om te zeggen dat sex binnen het huwelijk en daar alleen thuis hoort. Ik denk bijvoorbeeld aan de geschiedenis met Dina, maar dit punt daargelaten (er zijn in het voorgaande ongetwijfeld genoeg argumenten voor mijn standpunt aangedragen), mijn grootste bezwaar tegen bovenstaand deel van jouw post is de cursief gemaakte zin. Het is geen persoonlijke vraag, maar wij stellen deze vraag aan de Bijbel. Wanneer je deze vraag persoonlijk maakt neem je op dit punt de norm in jezelf en niet in de Bijbel. De Bijbel dient de norm te zijn voor alles wat we doen.SMO schreef:
Daarnaast geloof ik dat de wet als zodanig is vervangen door de wet van liefde -- heb uw naaste lief als uzelf en God boven alles. In die hoedanigheid moord je niet, pleeg je geen overspel en aanbid je geen afgodsbeelden. Ga je in die hoedanigheid ook niet met je vriend(in) naar bed? Dat is naar mijn mening een heel persoonlijke vraag. Seks hangt zeker samen met liefhebben van de naaste, uzelf en God. Als je intiem kan samenzijn met vriend(in) en dat is juist de vervulling van t liefhebben van de ander, jezelf (waardig achten, gelijkwaardigheid) en God erbij kunt betrekken... tell me whats wrong.
God zal de zonde straffen, dat is toch bijbels? Daarom moeten we de zonde vermijden. Daarom moeten we ook zoeken naar wat in de Bijbel zonde genoemd wordt. Het komt mij vanuit de Bijbel in het geheel niet geforceerd over. Paulus spreekt daar in 1 Kor. 7 over met heel veel liefde. De Heere vraag alleen wel van ons dat we voor Zijn Woord buigen en ons er niet tegen verzetten, hoezeer ons (ook mij!) dat ook moeilijk valt.Al dat seks-binnen-huwelijk gepraat komt zo geforceerd op me over. Alsof alles uit de kast gehaald moet worden om te bewijzen dat het zo moet, waarom het zo moet, dat je dom bent als je zegt dat het niet zo moet, dat God je wel zal veroordelen, nee nee nee! Bullshit.
SMO schreef:Al dat seks-binnen-huwelijk gepraat komt zo geforceerd op me over. Alsof alles uit de kast gehaald moet worden om te bewijzen dat het zo moet, waarom het zo moet, dat je dom bent als je zegt dat het niet zo moet, dat God je wel zal veroordelen, nee nee nee! Bullshit.[/b][/size]
Dat seks alleen binnen het huwelijk thuis hoort wordt alleen al bewezen door de ellende die er ontstaat door seks voor het huwelijk.
kurtyo schreef:Iedereen roept maar dat de Bijbel zo duidelijk is en dat je het maar niet moet doen etc. Maar waar blijven de duidelijkheden uit 'Gods onfeilbaar woord'?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten