Beste Marcus,
Ik heb zo de sites van deze Protestantse broeder doorgelezen . En wat ik al zij, is gewoon Rooms katholieke leer.
Het is namelijk inderdaad zo dat de RKK religie gefundamenteerd is op de Joodse traditie, namelijk het OT en de Thora. (De Joden hielden de geboden op grond van de Thora maar niet op grond van hun Meester Jezus, die er Heer over is. Satan had door Apostolische invloeden de wet tot een onmogelijke opgave gemaakt. Juist daarom zeggen een hoop Christenen dat ze de wet van God niet kunnen onderhouden. Satan heeft daar dus succes. Maar dat is onzin, ik houdt de wet al meer dan 22 jaar. Ik vind er weinig moeilijks aan en het heeft me hoop geleerd.
De zedelijke nromen van de Joden waren dus niet gebaseerd op het juiste fundament, darom wezen ze de geboden van God af en verwierpen Jezus. terwijl we allemaal kunnen weten dat Gods wet bij de Schepping is ingesteld.
Het fenijn zit in het feit dat Jezus de Joodse Staat, de Theocratische Staat, die God de Vader had opgericht, heeft opgeheven.
Het volk voldeed niet aan de eis en werd, mede door het afwijzen van de geboden (wet van God) en daarvoor de plaats aan het Gouden Kalf daarvoor te stellen volledig afgewezen.
Jezus begon daarom een Nieuwe Verbond (NT) waarin een Overblijfsel van het Joodse volk van dat OT in opgenomen werd,. omdat zij wél begrepen dat de Messias de Waarheid en het Leven was.
Die eerste gemeente echter werd als snel beinvloed oor heidense gebruiken en dwaalde al snel af. Uit de geschiedenis van de Heiland en de afloop er van, mag blijken dat dat ook zo is.
Satan ging nu, door er een politieke draai aan te geven (Romeinen) er een geo-religieuze macht van maken. De Protestantse broeder legt dus ook uit dat dat zo is. Wat deze man ook vermeldt is,dat dus geleidelijk door de macht van de Draak (Openbaring 13 en 19) de Sabbat geleidelijk werd afgeschft en dat (dus ook) Joden de zondag gingen onderhouden.
Maar vergeet niet dat Jezus hoofdzakelijk Geestelijke Joden deel liet zijn van de eerste gemeente, want dat was nu juist wat de Joden van het OT verkeerd hadden ingevuld. (De zedelijke norm verkeerd toepaste)
Wat nu Satan heeft gedaan is het volgende:
1 Hij kon Jezus niet verslaan, ook niet aan het Kruis
2. Toen Jezus nu de eerste gemeente had opgericht, begon Satan in de gemeente met heidense gebruiken het Geestelijke karakter aan te tasten.
3. Om zich nu te rechtvaardigen en de Joden te misleiden, greep Satan terug op het Israël van het OT. Hij verleidde de discipelen er toe om de oude riten en gewoonten van een Schriftgeleerden gemeente in te voeren (Apostolische dus) in plaats van een Geestelijk Israël dat Jezus had voorgehouden aan o.a Nikodemus in Joh 3 en aan de Christen-Joden die Abraham als hun Vader zagen in Joh 8.
Om nu een Wereldorde naar de maatstaf van Satan te vormeren, begon Satan zich te bemoeien met de politieke aspecten van wereldse machthebbers, om zo de eerste gemeente en daaropvolgende ontstane geloofsgroepen te verenigen met heidense kennis en ingebrachte denkbeelden van Satan.
Door de geloofskwesties nu steeds meer en meer onderscheidelijker te maken van het oorspronkelijk fundament, maar daarbij de kennerken van ee "Joodese Staat" in ere te houden, kon hij de mensen blijven misleiden.
Zo is in essentie de situatie zoals hij is. Daarom ook dat de Paus zowel een typisch "Joods keppeltje" alswel een Mijter of Kroon draagt.
Het Pausdom is dus door Satan in het leven geroepen om op valse getuigenissen Jezus te verraden en de mensen wijs te maken dat Jezus op aarde, door de Paus, een Nieuw Rijk zal oprichten. Zijn waarlijke gezicht en bedoelingen houdt hij nog verborgen. Jezxus leert ons dat we geen twee heren kunnen dienen, terwijl de Paus dat door zijn tweeslachtigheid (Kroon en Keppeltje - Joodse traditie en een eigenzinnign, op Heidense gronden geformeerde Christenheid (geboden en wetten van een hemels Rijk maken tot Heidense gebruiken en te veranderen)
Het is ook de reden dat nu Daniël, die een type van Jezus was, in de wereld (notabene de grondlegger van de wereld zoals God dat in een visioen aan Nebujadnessar en Daniël toonde, in het Beeld) kwam aantonen dat de wereld zou vergan en dat de macht van mensen zoals Nebukadnessar allen maar tijdelijk kon zijn.
Daniël voorspelde de ondeergang van Nebukadneaaser tot op de datum nauwkeurig en eveneens van diens opvolgers.
Daniël is daarom zo belangrijk omdat deze de enige is, die het verband tussen het begrip van de profetische aspecten van de Wereldrijken en machten. Daarom heeft Jezus ook zelf Openbaringen samengesteld, door Johannes op Patmos.
Het is dus geenzins verwonderlijk dat onze Protestantse zuster in staat is een exacte weergave te geven van de visie en het fundament dat de RKK Staat aan die wergave heeft gegeven. Als je me had gezegd dat het een RK gelovige was, die het had geschreven, dan had ik je zonder meer gelooft.
Het feit alleen al dat de Paus zowel een Joodse traditie hanteert en daarbij een overvloed aan heidense en occulte (zonaanbidding) tekens en symbolen daarvan openbaart, ook in het Vaticaan, moet toch sommige gelovigen, ook in de RK kerk, de ogen doen open gaan.
Anders dan kan ik niet zeggen, dan dat Satan zo machtig is, dat hij de ware disciepelen tot aan de dag van de wederkomst zxal vervolgen en aanvallen.
Een beter voorbeeld daarvan, ben jij ook Marcus. Je bent beslist niet de eerste. Maar dat geeft niet, ik kan je het niet euvel duiden en dat doe ik ook niet. Want ook ik heb wel begrepen dat we de ware kerk en het ware geloof op deze wereld ook niet kunnen vinden, vandaaar dat de Heiland leert dat het een Geestelijke kwestie is.
Maar als we proberen een Nikodemus te zijn en de Heiland te aanvaarden in de relatie die Hij graag met ons iwl, dan zal de Heilige Geest ons alles bekend maken wat Jezus (eerst ook) van Zijn God en Vader heeft gehoord,
En dat beste Marcus is de meest veilige weg en wijze. Bidt voor je relatie met de Heiland, en ga er van uit dat de Heilige Geest dan ookj zal leiden om te "zien" en te "ervaren" dat de laatste oproepen die Jezus nog éénmaal doet aan Zijn gemeenten (Openbaring 1) omdat Hij weet dat de genade(-tijd) haast voorbij moet zijn en dat Satan staat te wachten om toe te slaan.
Vergeet ook niet dat zowel; profetie vervult moeten worden. Dat God een maatstaf heeft bepaalt (42 maanden) voor het laten beledigen van Zijn volk en Kerkgemeenschap die we in Openbaring 12:14 kunnen vinden.
Als die tijd voorbij is, dan zal Gods gramschap over de wereld gaan en zullen allen die Hem hebben "doorstoken" of verworpen, een vreselijke tijd tegemoet gaan, voordat de Heiland Zijn volk uit dat Grote Babylon komt halen, waaruit ze reeds zijn gehaald in Geestelijk opzicht omdat ze Verzegeld zijn met de Wet der Waarheid, de Weg en het Eeuwige Leven van Jezus Zelf.
Bewust heb ik hier allerlei Bijbelverzen weggelaten, om je op een gewone "vertelwijze" je bewust te laten worden wat zich in deze wereld afspeelt. Zo ben je waarschijnlkijk beter in staat om e.e.a. op een rij te zetten.
Maar het kan nooit zo zijn dat een Paus 2 heren kan dienen:
De Koning van de Joden (Keppeltje)
De Koning van de aardse Satan(Kroon)
En aangezien de Kroon van de Paus uit 3 delen bestaat welke voorstellen dat deze Mens van het getal, de gehele aarde in Zijn macht heeft en zelfs proclameert dat de Hemel zijn doel is, die moet toch diep gezonken zijn ver...ver weg van een Hemelse Verlosser.