JHWH en Allah zijn dezelfde God

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 23 jun 2004 15:08

Beste Marcus,

Ik heb zo de sites van deze Protestantse broeder doorgelezen . En wat ik al zij, is gewoon Rooms katholieke leer.

Het is namelijk inderdaad zo dat de RKK religie gefundamenteerd is op de Joodse traditie, namelijk het OT en de Thora. (De Joden hielden de geboden op grond van de Thora maar niet op grond van hun Meester Jezus, die er Heer over is. Satan had door Apostolische invloeden de wet tot een onmogelijke opgave gemaakt. Juist daarom zeggen een hoop Christenen dat ze de wet van God niet kunnen onderhouden. Satan heeft daar dus succes. Maar dat is onzin, ik houdt de wet al meer dan 22 jaar. Ik vind er weinig moeilijks aan en het heeft me hoop geleerd.

De zedelijke nromen van de Joden waren dus niet gebaseerd op het juiste fundament, darom wezen ze de geboden van God af en verwierpen Jezus. terwijl we allemaal kunnen weten dat Gods wet bij de Schepping is ingesteld.

Het fenijn zit in het feit dat Jezus de Joodse Staat, de Theocratische Staat, die God de Vader had opgericht, heeft opgeheven.
Het volk voldeed niet aan de eis en werd, mede door het afwijzen van de geboden (wet van God) en daarvoor de plaats aan het Gouden Kalf daarvoor te stellen volledig afgewezen.

Jezus begon daarom een Nieuwe Verbond (NT) waarin een Overblijfsel van het Joodse volk van dat OT in opgenomen werd,. omdat zij wél begrepen dat de Messias de Waarheid en het Leven was.

Die eerste gemeente echter werd als snel beinvloed oor heidense gebruiken en dwaalde al snel af. Uit de geschiedenis van de Heiland en de afloop er van, mag blijken dat dat ook zo is.
Satan ging nu, door er een politieke draai aan te geven (Romeinen) er een geo-religieuze macht van maken. De Protestantse broeder legt dus ook uit dat dat zo is. Wat deze man ook vermeldt is,dat dus geleidelijk door de macht van de Draak (Openbaring 13 en 19) de Sabbat geleidelijk werd afgeschft en dat (dus ook) Joden de zondag gingen onderhouden.
Maar vergeet niet dat Jezus hoofdzakelijk Geestelijke Joden deel liet zijn van de eerste gemeente, want dat was nu juist wat de Joden van het OT verkeerd hadden ingevuld. (De zedelijke norm verkeerd toepaste)

Wat nu Satan heeft gedaan is het volgende:

1 Hij kon Jezus niet verslaan, ook niet aan het Kruis
2. Toen Jezus nu de eerste gemeente had opgericht, begon Satan in de gemeente met heidense gebruiken het Geestelijke karakter aan te tasten.
3. Om zich nu te rechtvaardigen en de Joden te misleiden, greep Satan terug op het Israël van het OT. Hij verleidde de discipelen er toe om de oude riten en gewoonten van een Schriftgeleerden gemeente in te voeren (Apostolische dus) in plaats van een Geestelijk Israël dat Jezus had voorgehouden aan o.a Nikodemus in Joh 3 en aan de Christen-Joden die Abraham als hun Vader zagen in Joh 8.

Om nu een Wereldorde naar de maatstaf van Satan te vormeren, begon Satan zich te bemoeien met de politieke aspecten van wereldse machthebbers, om zo de eerste gemeente en daaropvolgende ontstane geloofsgroepen te verenigen met heidense kennis en ingebrachte denkbeelden van Satan.
Door de geloofskwesties nu steeds meer en meer onderscheidelijker te maken van het oorspronkelijk fundament, maar daarbij de kennerken van ee "Joodese Staat" in ere te houden, kon hij de mensen blijven misleiden.

Zo is in essentie de situatie zoals hij is. Daarom ook dat de Paus zowel een typisch "Joods keppeltje" alswel een Mijter of Kroon draagt.
Het Pausdom is dus door Satan in het leven geroepen om op valse getuigenissen Jezus te verraden en de mensen wijs te maken dat Jezus op aarde, door de Paus, een Nieuw Rijk zal oprichten. Zijn waarlijke gezicht en bedoelingen houdt hij nog verborgen. Jezxus leert ons dat we geen twee heren kunnen dienen, terwijl de Paus dat door zijn tweeslachtigheid (Kroon en Keppeltje - Joodse traditie en een eigenzinnign, op Heidense gronden geformeerde Christenheid (geboden en wetten van een hemels Rijk maken tot Heidense gebruiken en te veranderen)

Het is ook de reden dat nu Daniël, die een type van Jezus was, in de wereld (notabene de grondlegger van de wereld zoals God dat in een visioen aan Nebujadnessar en Daniël toonde, in het Beeld) kwam aantonen dat de wereld zou vergan en dat de macht van mensen zoals Nebukadnessar allen maar tijdelijk kon zijn.
Daniël voorspelde de ondeergang van Nebukadneaaser tot op de datum nauwkeurig en eveneens van diens opvolgers.

Daniël is daarom zo belangrijk omdat deze de enige is, die het verband tussen het begrip van de profetische aspecten van de Wereldrijken en machten. Daarom heeft Jezus ook zelf Openbaringen samengesteld, door Johannes op Patmos.

Het is dus geenzins verwonderlijk dat onze Protestantse zuster in staat is een exacte weergave te geven van de visie en het fundament dat de RKK Staat aan die wergave heeft gegeven. Als je me had gezegd dat het een RK gelovige was, die het had geschreven, dan had ik je zonder meer gelooft.

Het feit alleen al dat de Paus zowel een Joodse traditie hanteert en daarbij een overvloed aan heidense en occulte (zonaanbidding) tekens en symbolen daarvan openbaart, ook in het Vaticaan, moet toch sommige gelovigen, ook in de RK kerk, de ogen doen open gaan.
Anders dan kan ik niet zeggen, dan dat Satan zo machtig is, dat hij de ware disciepelen tot aan de dag van de wederkomst zxal vervolgen en aanvallen.

Een beter voorbeeld daarvan, ben jij ook Marcus. Je bent beslist niet de eerste. Maar dat geeft niet, ik kan je het niet euvel duiden en dat doe ik ook niet. Want ook ik heb wel begrepen dat we de ware kerk en het ware geloof op deze wereld ook niet kunnen vinden, vandaaar dat de Heiland leert dat het een Geestelijke kwestie is.

Maar als we proberen een Nikodemus te zijn en de Heiland te aanvaarden in de relatie die Hij graag met ons iwl, dan zal de Heilige Geest ons alles bekend maken wat Jezus (eerst ook) van Zijn God en Vader heeft gehoord,

En dat beste Marcus is de meest veilige weg en wijze. Bidt voor je relatie met de Heiland, en ga er van uit dat de Heilige Geest dan ookj zal leiden om te "zien" en te "ervaren" dat de laatste oproepen die Jezus nog éénmaal doet aan Zijn gemeenten (Openbaring 1) omdat Hij weet dat de genade(-tijd) haast voorbij moet zijn en dat Satan staat te wachten om toe te slaan.

Vergeet ook niet dat zowel; profetie vervult moeten worden. Dat God een maatstaf heeft bepaalt (42 maanden) voor het laten beledigen van Zijn volk en Kerkgemeenschap die we in Openbaring 12:14 kunnen vinden.

Als die tijd voorbij is, dan zal Gods gramschap over de wereld gaan en zullen allen die Hem hebben "doorstoken" of verworpen, een vreselijke tijd tegemoet gaan, voordat de Heiland Zijn volk uit dat Grote Babylon komt halen, waaruit ze reeds zijn gehaald in Geestelijk opzicht omdat ze Verzegeld zijn met de Wet der Waarheid, de Weg en het Eeuwige Leven van Jezus Zelf.

Bewust heb ik hier allerlei Bijbelverzen weggelaten, om je op een gewone "vertelwijze" je bewust te laten worden wat zich in deze wereld afspeelt. Zo ben je waarschijnlkijk beter in staat om e.e.a. op een rij te zetten.

Maar het kan nooit zo zijn dat een Paus 2 heren kan dienen:

De Koning van de Joden (Keppeltje)
De Koning van de aardse Satan(Kroon)

En aangezien de Kroon van de Paus uit 3 delen bestaat welke voorstellen dat deze Mens van het getal, de gehele aarde in Zijn macht heeft en zelfs proclameert dat de Hemel zijn doel is, die moet toch diep gezonken zijn ver...ver weg van een Hemelse Verlosser.
Laatst gewijzigd door Boudewijn op 23 jun 2004 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Marcus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marcus » 23 jun 2004 16:10

Het is een protestantse zuster!!!

Wie waren deze eerste christenen?

http://home.hetnet.nl/mr_10/154/stucom/ ... 075-00.htm

Waarom beelden?

http://home.hetnet.nl/mr_10/154/stucom/ ... 075-09.htm

Waarom de zondag?

http://home.hetnet.nl/mr_10/154/stucom/ ... 075-10.htm

Waarom Mariaverering?

http://home.hetnet.nl/mr_10/154/stucom/ ... 075-08.htm

DEZE STUKKEN ZIJN NOTA BENE GESCHREVEN DOOR EEN PROTESTANT!

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 23 jun 2004 18:37

Hallo Marcus,

Dank voor je antwoord. Als we kijken naar de essentie van de "Eerste Christenen" als zij die Hem waarlijk navolgden, dan vinden we die door de hele Bijbel heen terug. Alle Overblijfselen, die we in de Bijbel teruvinden, van de Verbonden die de Heer met de mensen sloot, zijn feitelijk gered, op dat moment.

De relatie tussen de Almachtige Vader en de mens, is natuurlijk vanaf de Schepping een feit. In de Oude bedeling, de tijd voor Jezus werden mensen vooral door het geweten (de Heilige Geest) geleid. De pogingen om de Joden, als volk toe te wijden voor hun taak, mislukte, ook toen de Almachtige Vader Zijn Zoon Jezus zond. De Joden van het OT erkenden Hem niet als hun Verlosser en zedelijk voorbeeld.

Steeds weer werd God genoodzaakt om nieuwe verbonden af te sluiten met de mensen, en steeds weer bleven er maar relatief, kleine groepen mensen over (Overblijfsels) die de Heer waarlijk dienden, of God de Vader door de relatie met hun geweten en Heilige Geest.

het probleem van de steeds weer nieuwe verbonden die God met de mens wilde sluiten, was een noodzakelijk iets, omdat Gods geboden en wetten niet veranderen, maar omdat de mensen steeds Zijn geboden omvormen in geboden en wetten van mensen (-voor) mensen.
Satans macht om Gods geboden voor de ogen van de mensen te doen veranderen is fenominaal. Vandaar dat zowel God de Vader als de Zoon, maar ook de Heilige Geest, altijd blijven wijzen op het Geestelijke aspect van aanbidding en het Geestelijke fundament dat boven alles staat!

Eén in Geest, zegt de Heiland als Hij bedoelt, de Reine Vrouw (de Bruid van Hem= het trouwe volk= het Geestelijk Israël)

Door onze persoonlijke gebeden met Jezus, door de Heilige Geest, welke wel degelijk in het Heilige der Heiligen terecht komen, kan de Heiland aan ons werken en kan Hij onze problemen en -toestand van het hart aan de Heer, -ook- Zijn God voorleggen.,

Welke verbonden heeft de God de Vader nu voor de mens gesloten om Zijn boodschappen aan hun hart te kunnen openbaren:

Het allereerste verbond dat God sloot, was met Adam en later Eva.

Direct bij de Schepping had Hij voor hen al een wet en aangepaste regelgeving binnen die wet vastgelegd, dus geldend voor ALLE mensen.
Immers van zonde was nog geen sprake dus God kpon nog geen oordeel vellen over een zonde of de zonde. Feitelijk was dus die eerste wet, maar feitelijk voor het gehele Koninkrijk, fundament van het bestaansrecht van Adam en Eva. Want Adam en Eva stonden in direct contact met God er was nog geen scheiding tussen de aarde (het Paradijs) en de rest van het enorme Hemelse Rijk, zoals dat later wel gebeuren moest. Straks als God de aarde weer in alle glorie heeft hersteld, zal de "hemel als een boekrol" zich oprollen d.w.z. de scheiding tussen ons melkwegstelsel en het Hemelse Koninkrijk zullen dan niet meer bestaan. De barriére tussen God en ons, zal dan geheel verdwijnen.

God verwoord zijn belang en noodzaak van een wet en geboden in een verbond samen, zodat er altijd een beschermende maar ook verwijzende relatie bestaat tussen Hem en de mens.

De Sabbat, het Zegel van verlossing is de spil der geboden het geeft de "wettelijke" verbinding tussen Hetv hemels Koninkrijk, God en de mens aan. God wil dat we vrijwillig en onafhankelijk een oprechte en liefdevolle relatie aangaan en dat we weten wat we aan elkaar hebben.

God wil dus dat we als vrienden met elkar kunnen omgaan en dat we afspraken maken over wat wel en wat niet kan in de relatie die Hij met ons wil aangaan. Net zoals in de wereld, heeft dus God eerst Zelf het voorbeeld daarin gegeven. Mensen die dus die wet en geboden zelf veranderen of afwijzen, veroorzaken zelf de breuk tussen God en hen.

Door bewijzen van die feiten aan te geven, moeten mensen een aantal beloften afleggen waarbij de Doop door onderdomepling er één van is en daarna een gebed en verzoek tot het mogen ontvangen van de Heilige Geest. Gedoopt zijn in Jezus betekent namelijk nog niet dat je de Heilige Geest hebt ontvangen. Bij Jezus daalde een Duif neer, maar dat zo iets gebeurt is niet waarschijnlijk:

Hebr. 6:1-2 'Laten we overgaan tot de leer voor volwassenen en niet nog eens de grondslagen leggen, zoals: het zich afkeren van een levenswijze die op de dood uitloopt, het geloof in God, het onderricht over de doop, de handoplegging, de opstanding van de doden en het eeuwige oordeel.'

Alles over de Doop en de Heilige Geest ontvangen vindt je hier:
http://www.sign2god.com/ww/doopvragen.html

Ook Satan bedient zich van een wet en geboden, om de mensen aan zich te binden en ook hen te kunnen tuchtigen en belonen.

als Satan ons dus zover krijgt dat we de wet van God en Zijn liefdevolle regels leren overtreden, dan heeft hij zijn doel bereikt. het hoeft maar één regel van de wet te zijn, zoals de Sabbat en de mens overtreed gemakkelijk dan ook elke ander gebod.
Net zoals in het Paradijs, zal God dan onmidelijk Zijn wet met ons verbreken. Maar net zoals in het Paradijs, zal Hij alle middelen inzetten om ons weer te redden.

Je vraag:

Om je nu tegemoet te komen met je begrip; wie waren de eerste Christenen, dan waren dat in feite degene die met Hem de eerste gemeente stichtten van het NT en ook diegene die uit hun graven opstonden zoals dat in Mattheüs 27 wordt verwoord. In Mattheüs 28 leren we hoe Hij die gemeente vorm gaf en hen ook de opdracht. Dat het hier om Geestelijke Joden gaat mag duidelijk zijn. Omdat Jezus de Heer is over de Geboden en Koning van een Hemelse Israël en een Hemels Jeruzalem,. kunnen we niet anders dan accepteren dat Jezus' volgelingen (Geestelijk) Joden zijn.

We kunnen niet in het Hemelse Jeruzalem of Israël vertoeven als we een andere (Heiden-) Koning na willen volgen, dan moeten we ervoor kiezen om op aarde te willen blijven, de Beesten navolgend. We moeten dan, hoe lullig gezegd; de Paus dan erkennen als de Koning van het Grote Babylon. (wat Priester Scheffmacher in "Klaar Licht" uitlegt)

Ondanks dat zij Zijn geboden en wet overtraden, omdat Satan via een list het Paradijs was binnengekomen en Eva -als eerste misleidde-, overkwam God de Vader dit probleem door hen te vergeven Dat maakte de weg vrij om te herstellen en de kracht door genade te kunnen ontvangen maar ook de genade vrucht te doen dragen. Als we de wet nbiet toepassen en de genade (-tijd) aan ons voorbij laten gaan dan is de wet, op zich voor ons dood.

Enkele verbonden die God met de mens sloot:

Nu, dan indien gij aandachtig naar Mij luistert en Mijn verbond bewaart, dan zult gij uit alle volken, Mij ten eigendom zijn, want de ganse aarde behoort Mij (Exodus 19:5)

Hier zie je dus Marcus dat alleen God een verbond kan afsluiten dat voor ons Eeuwige betekenis kan hebben. Op Geestelijke gronden, geleid en ervaren door de Heilige Geest, kunnen wij dus groeien in Diens Gerechtigheid(= wet). Het Koninkrijk van God kent dus een wet!

Over de momenten dat God een verbod sloot kunnen we vinden in:

Jesaja 54
10 Want de bergen kunnen wegzakken en de heuvels verdwijnen, maar mijn eeuwige ontfermende liefde zal u niet verlaten. Mijn belofte van vrede aan u zal nooit worden gebroken, zegt de HERE, Die Zich over u ontfermt.

Hebreeën 8

10 Dit is het nieuwe verbond dat Ik met het volk van Israël sluit: Ik zal mijn wetten in hun gedachten schrijven en in hun hart. Ik zal hun God zijn en zij zullen mijn volk zijn. (A)

Dit nu Marcus moet toch wel tot de verbeelding spreken en overtuigd bewijzen dat het heir om een Geestelijk Verbond gaat em dat blijkt dat het hier ook om de vrede in elke persoonlijk hart (verstand) gaat met de Heiland en Diens Heilige Geest.

Dus geen wererldse vrede, bereikt door kracht en geweld . Niet door de Onreine Geest van Beesten, maar door de zachtaardie en Liefdevolle en zachte Karakter van een Lam, dat onschuldig werd geslacht voor onze redding en verlossing.

Als je meer wilt weten over de diverse verbonden die God met mensen sloot, dan wil ik je wel verwijzen naar de diverse Schriftuurlijke plaatsen.

Tot slot beste vriend:

Zoals ik je vanmorgen mededeelde, houdt de Bisschop van Rome precies bij wie wel of niet tot de RKK gerekend mag worden en wie, die zegt Christen te zijn, Jezus moet navolgen.

Wel, ik heb een schriftplaats gevonden waar voor de "Leek" een volmondige uitleg wordt gegeven over "wat Chistenen" (geen Katholieken dus) wel en niet moeten doen.

De informatie is vrij oud, maar even actueel in het lciht van de ontwikkelingen in de wereld van vandaag.

Aangaande de Sabbat de rustdag voor de Christen zegt de Kerk van Rome dit, in "Klaar Licht":

Vraag van de leek

Geloven de Protestanten niet alle dingen, die in de Heilige Schrift zijn opgetekend?

Antwoord van de Priester:

a.Zij geloven dat kinderen gedoopt moeten worden en dat staat nergens in de Heilige Schrift

de Priester vervolgt

De Protestanten geloven dat zij de zondag moeten heiligenin plaats van de Zaterdag moeten , en dat is in de gehele Heilige Schrift nergens te vinden.
De leek vraagt vervolgens:

Hebt u nog meer bewijzen dat de Protestantse gelovige zich helemaal niet aan de Heilige Schrift houdt?

De Priester antwoord daarop:

Zij zouden tijdens de Heilig Avondmaalsviering elkaar de voeten moeten wassen, naar het voorbeeld van de Heiland Zelf, want de Heiland Jezus legt dat Zelf uit in Johannes 13, als volgt: Indien Ik uw voeten gewassen heb. Ik die uw Meester en uw Heer ben, dan moet gij elkander ook de voeten wassen.

De Leek komt terug op de Sabbat en vraagt de Priester nogmaals, waarom de Protestant de zondag houdt en niet de Zaterdag!

De Priester antwoord:

Omdat er niet in de Heilige Schrift staat:

Wees gedachtig dat gij de Zondag heiligt; maar wees gedachtig dat gij de Zaterdag heiligt (de Sabbat van de Heiland)

Zo beste Marcus, dat leert dan Priester Scheffmacher (uit Klaar licht)aan een Protestantse leek die Katholkiek wil worden. Eerlijk en oprecht.

En daarom beste vriend, kon ik in één oogopslag zien dat deze Protestantse zuster niets anders deed dan het Rooms-katholieke standpunt verkondigen dat zich tegen de regels van Christus verzet. En zelfs de RKK, zoals je ziet, erkent dat zij de wetten en geboden hebben veranderd en dat in feite vele Protestanten niets anders doen dan de RKK navolgen in al haar facetten van aanbidding. Een groter succes kan Satan niet navolgen dan het kleine verschik in dat ene wetje, zoals de Sabbat onschuldig wordt overtreden.

En elke zondag zitten miljoenen trouwe Christenen zichzelf te wijzen op de Sabbat (Het Onze Vader en Zijn wil) terwijl ze misleid door hun voorgangers niet in de gaten hebben dat ze niet op de Sabbat van hun Heiland met Hem verenigd zijn, maar met de RKK, die zelf openbaart dat zij een andere wet aan hun Leken voorhouden dan Christus doet aan de Protestanten.
Het is niet alleen ik die dat zegt, maar ook de Eerwaarde Priester van de Kerk van Rome.

De Priester eindigt zelfs zijn hoofdstuk met de volgende bedenkelijke tekst:

Ik maak de mening op dat uit bovenstaande gegeven dat de Protestantse gelovige nog niet genoeg Evangelisch zijn en dat er nog heel wat voor hun geloof te hervormen is, voordat het volkomen overeenkomst met het Evangelie, gelijk zij zeggen!

Ik heb nog niet alle aspecten vernoemd die Priester Scheffmacher aanhaalt aangaande de dwaalleer die de Protestanten zich laten aanleunen, wel wijst hij er fijntes op dat ze met zo'n houding, feitelijk de RKK navolgen. Ook in de "Dag des Heren" die door de RKK is ingevoerd.

Gegroet

Marcus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marcus » 23 jun 2004 21:58

Wel, ik heb een schriftplaats gevonden waar voor de "Leek" een volmondige uitleg wordt gegeven over "wat Chistenen" (geen Katholieken dus) wel en niet moeten doen.

dat geen katholieken dus, dat slaat echt nergens op.

PFFF. Ik stop met de discussie het is toch zinloos.

Katholieken zijn Christenen.

Hier wat info over de eerste christenen en hun leer.

Wie waren deze eerste christenen?

http://home.hetnet.nl/mr_10/154/stucom/ ... 075-00.htm

Waarom beelden?

http://home.hetnet.nl/mr_10/154/stucom/ ... 075-09.htm

Waarom de zondag?

http://home.hetnet.nl/mr_10/154/stucom/ ... 075-10.htm

Waarom Mariaverering?

http://home.hetnet.nl/mr_10/154/stucom/ ... 075-08.htm

DEZE STUKKEN ZIJN NOTA BENE GESCHREVEN DOOR EEN PROTESTANT!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 23 jun 2004 23:09

Ik sta niet altijd achter de leer der Eccl. Cath. Sancta (Mariaverering vind ik niet mijn ding), maar het sacrale en het eerbiedige in de dienst vind ik altijd erg indrukwekkend (net als bij de Oud-Katholieken (waarschijnlijk onbekend bij Boudewijn) en de Anglicanen).

Kortom, de RKK is, samen met een groot aantal andere Kerken een deel van de ware Kerk des Heren.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 24 jun 2004 08:40

Beste Marcus,

Nog steeds begrijp je niet dat de Rooms Katholieke kerk erkent dat zij een ander Evangelie brengen dan dat, de Bijbel ons leert.
De RKK maakt onderscheid tussen de Christen die Jezus na volgt en de "Christen" die de RKK navolgt. Ook Jezus leert ons dat en geeft aan dat zij die Hem waarlijk aanvaarden, een Overblijfsel zijn.

Voor de RKK Staat zijn er twee soorten Christenen. Uit de door mij aangehaalde voorbeelden, mag dat toch wel blijken. Optimatus voelt zich gelukkig als hij de pracht en praal van een RK dienst mag beleven. Inderdaad, ik ben ht met hem eens. Wie bijvoorbeeld in Beieren een RK dienst bij mag wonen, en dan zeker op speciale dagen of bij gelegenhedem, zoals het Oogstfeest of Weinachten, mag zich verheugen in een lebendige Anischtskarte mit Schnee und farbige beleuchting und die klängen vom Stillle Nacht, heilige Nacht.
Oprechte mensen, daar gaat het om, die in hun hart de Heiland aanbidden en eren.

Maar wie in de dagelijks omgang met sociale structuren en religieus-politieke werkelijkheid wordt geconfronteerd zal spoedig ontdekken dat (zoals in België)de RKK en haar bondgenoten het fundamet van het Neue Europa bepalen. Dat de vriendelijke Priester, die zo duidelijk aangeeft dat het RKK geloof, afwijkt van Jezus fundament, zoals ik hier in mijn laatste posting heb aangegeven, maar waar nog honderden voorbeelden daar van op andere plekken en in (hun) geschriften -notabene- zelf door de RKK Staat worden aangegeven en geopenbaard.

Hieruit mag dan toch wel blijken dat de mensen horende doof en ziende blind zijn. Net zoals de Joden van het OT, die de zedelijke normen en waarden van hun heiland naast zuich neer legden terwijl Hij (als zijnde de Profetie)in hun midden was, en terwijl de Heilige Geest in ons midden is en ons leert, vermaadn en troost op de wijze die alleen in harmonie met de Bijbel kan zijn, zien we zelfs in het Schriftwoord van de RKK, zoals dat o.a. door Priester Scheffmacher aan de Protestant wordt getoond, niet.

Terwijl de Islamieten de wereld overgaan, als sprinkhanen en hun fundament van Ishmaël en geweld profileren doen zij wat hen is opgedragen door Allah, de maangod. In tegenstelling tot hetgeen Jezus aan Zijn discipelen voorhoudt, zijn blijkbaar dus de meesteh niet in staat om Zijn Stem te herkennen in het babylonische gewoel van de Grote Stad, die reeds verloren is.

Gaat uit Mijn volk, opdat gij geen deel hebt aan haar plagen

En terwijl Jezus de "winden" door de 4 engelen die op de hoeken der aarde staan, nog tegenhoudt (Openbaring 7) om alle mensen, maar zeker de Zijn volk dat zich deels nog in de Gemeenten van deze wereld bevinden, nog é1▲nmaal een kans te geven "uit tegaan" roepn we hier in koor dat de RKK een "Christelijke" kerk is terwijl zeijzelf aangeeft dat niet te zijn! Zij is een heidense Kerk en heeft haar Heidense fundament binnen de Christelijke kerk gebracht. Zij heeft wetten en geboden verandert en daardoor haar Kerk ongeschikt gemaakt als zijnde jet fundament van Jezus.

Terwijl we, persoonlijk van de Heiland, kunnen weten dat Hij het Israël en de Thora en diens Theocratie teniet heeft gedaan, profileert de RKK dat OT fundament, dat Verbond nog als levendig en nog geldend voor deze wereld. Terwijl de Heiland een NT is aangegaan, teert de RKK op een Appostolische Kerk, die het niet is. Jezus is geen Apostel maar de Verlosser! Hij wijst in Johannes 8 erop dat in een Apostolische kerk (Abraham) de wet bij mensen eindigt en niet bij Hem.

Naast het feit dat de RKK ons dus een OT verbond voorschotelt, gebaseerd op de Schriftgeleerdheid van verknochte Farizeeën, presenteer het ons ooknog een Heidens fundament door zich als de Zoon van God te noemen en de Macht te hebben over aardse Koningen en daar zelf bovenuit te tronen, door zich een 3 delige Kroon tope te eigenen als bewijs van haar autoriteit welke onfeilbaar wordt geacht en waarin haar (wereld-)leider de Paus, alsn onaantastbaar wordt gezien.

En allemaal gaan we dus het Beest in Verbazing achterna (Openbaring 13). Dat mag wel gezegd worden ja, want wie blind is zich verbaast over de wonderwerken van de Satan omdat hij geen andere (wet) heeft om zich boven deze menselijke tragedie te verheffen in de lichtschijn van de Heiland persoonlijk, verbaasd zich over de vredesstichters in Washington en Rome.

Maar goed, als wij menen dat binnen de Islam en allah zich dezelfde Verlosser bevindt dan in de voorwaarden die de Heiland en de Almachtige Scheper, dan is hiermee Jezus niet meer dan een Profeet of "Goed" mens geworden en is dus Zijn Dienstwerk op aarde en in de Hemel tevergeefs. Zijn genade (-tijd) die Hij schenkt aan ons blijft (bij velen) zonder vrucht en is dus een tevergeefs offer. Jezus is dus vor niets gestorven en opgestaan. De feiten worden herkend, maar de Kracht die er van uitgaat, door de Heilige Geest, wordt genegeerd.

Gelukkig is het zo dat de heilige Geest in alle waaarheid leid. En dat is wat de essentie is van geloven en aanvaarden. Dat wat ik hier geschreven heb is gebaseerd op vertrouwen en ervaring met en op de Heiland. Een ander Evangelie heb ik niet.
Het mag, steeds "hetrzelfde" lijken, dat is wat Jezus voordeed. Onophoudelijk bracht Hij steeds dezelfde boodschap, aan het volk van het OT en aan het volk van het NT. God de Schepper hielp Adam en Eva om "uit te gaan" van een bedorven en bezondigd paradijs" Hij stuurden ze er weg, omdat zij schade aanrichtte aan hun eigen welzijn en het Paradijselijke land. God wees hen liefdevol de weg die zij moesten gaan.

Zo doet God nog steeds. Maar mij verbaasd het niet dat velen "het licht' niet willen of kunnen zien. Dat ze het verschil niet zien tussen wat de Heiland aan ons vraagt te doen en wat Satan ons noatbene aantoont.

Meer en meer wordt het "eigen handelen en de eigen spiritualiteit" basis van "het geloof" in plaats geleid te (kunnen) worden door de Heilige Geest of de Heiland. Je zelf "leegmaken" "stil te zijn" en nog meer van die onzinnege "geestelijke" spiritualiteiten die afkomstig zij uit het o.a. Zen-boedisme en New Age, nemen de plaats in van een persoonlijke relatie met de Troostende invloed van de Heilige Geest.

Het wordt een eigen rechtvaardiging. De mens probeert zichzelf te verlossen door "eigen werken" in de plaats te stellen van de: Wees stil Ik strijd voor u zoals Jezus Zich wil inzetten voor ons. Want velen weten misschien nog niet dat de Heiland duidelijk zegt: "Zonder Mij bent u niets"
Laten we ons daarom daadwerkelijk voorbereiden op de spoedige komst van de Heiland en door gebed en Bijbelstudie de Heilige Geest (alleen) vragen om uitkomst en de wet van een volmaakt Mens, in dat voorbeeld, na te leren volgen zoals alleen onze Verlosser en Heiland is en kan zijn.

Een gezegende dag toegwenst!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 24 jun 2004 11:34

Zeg Boudewijn, waar kerk je zelf eigenlijk?

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 24 jun 2004 17:44

Zeg Boudewijn,
Kun jij niet beter een krant gaan drukken?
Die lappen overtreffen zelfs de stukken van alim, of hoe heet die moslimbroeder ook alweer.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 26 jun 2004 08:26

Wat Jezus ons, door de Openbaringen van Johannes leert t.a.v. De RKK e de Bisschop van Rome:

Openbaring 1

12 PERGAMUM Schrijf aan de boodschapper van de gemeente in Pergamum: Dit zijn de woorden van Hem Die het scherpe, tweesnijdende zwaard in Zijn mond heeft:
13 Ik weet dat u in de stad woont, waar de troon van satan staat. Toch bent u Mij trouw gebleven. U hebt het geloof in Mij niet herroepen, ook niet toen mijn trouwe getuige Antipas vermoord werd in uw stad, waar satan woont.
14 Maar er zijn enkele dingen die Ik tegen u heb. U laat de volgelingen van Bileam onder u hun gang gaan. Bileam vertelde koning Balak immers hoe hij de Israëlieten ten val kon brengen: Door hen vlees te laten eten dat aan afgoden geofferd was en door hen ontucht te laten plegen.
15 Zo zijn er ook onder u mensen, die de verderfelijke leer van de Nicolaïeten volgen.
16 Keer daarvan terug. Anders kom Ik binnenkort naar u toe om hen met het zwaard van mijn mond te bevechten.
17 Als u oren hebt, luister dan naar wat de Geest tegen de gemeenten zegt. Wie overwint, zal Ik te eten geven van het verborgen manna, van het voedsel uit de hemel. En Ik zal hem een witte steen geven met daarop zijn nieuwe naam, die niemand kent, behalve hijzelf als hij hem ontvangt.

Een gemeente welke historische gezien aansluit op de periode van de Keizerlijke Staatskerk (314-538).
In die tijd consolideerde de Bisschop van Rome in zijn positie van geestelijk leider. Satan werkte deze structuur bij, door de Romeinse Keizer Constatijn
zeggenschap ( de troon te geven) binnen de Christelijke kerk.

Hier wordt dus indirect verwezen naar de basis van Openbaring 13, waarin twe weeldse machten (voor deze tijd) p exact dezelfde wijze, door satan gebruikt worden om zowel eeb Geestelijk-morele alswel en Burger-maatschappelijke wet aan de wereld op te leggen.

Romeins Rijk I = Geestelijk de Bisschop van Rome (morele wet)
Romeins Rijk I = Maatschappelijk = Keizer Constatijn (burger wet)

Romeins Rijk II = Geestelijk Bisschop van Rome (1e Beest) (morele en politieke wet)
Romeins Rijk II = Maatschappelijk = USA van Amerika (2e Beest) (Burger wet Europa en de USA sluiten en pact om de wereld te "veroveren" door geweld en oorlog)

De Islam -een door de RKK Staat gecreëerd geloof, wordt als splebal gebruikt om oorlogen en geweld te rechtvaardigen, door de functie van "bevrijder"en "rechtvaardiger" te "rechtvaardigen"op en vals Evangelie. Wie de de visoenen van Maria en de visioenen van Mohammed alsmede de historische feiten van de Islam de RKK naast elkaar legt, zal verbazendwekkend feiten ontdekken, die ons eerder tot -meer geloof en gebed- zouden moeten nopen en de hulp van de Heilige Geest in te roepen, dan de openbaringen te weerstaan en menen, dat wijzelf de vrede en de verlossing kunnen bewerkstelligen., zoals de Beesten uit penbaring 13 ons alsmaar voorhouden.

Rome deelt de lakens uit en Rome beveelt de politieke leiders wat zij moeten doen. De ware (Geestelijke) leider van de wereld is Satan

Optimatus: Van oorsprong ben ik Zevende-Sags Adventist, weet u wel de Kerk die het getuigenis van Jezus hebben en de gave der profetie!

18 THYATIRA Schrijf aan de boodschapper van de gemeente in Thyatira: Dit zijn de woorden van de Zoon van God, Die ogen heeft als vlammend vuur en voeten als gesmolten brons:
19 Ik ken uw doen en laten. Ik weet hoe groot uw liefde, uw geloof en hulpvaardigheid zijn en hoe moedig u volhoudt. Ik weet ook dat u nu nog meer doet dan eerst.
20 Toch heb Ik iets tegen u. U laat die vrouw Izébel maar haar gang gaan. Zij beweert namens Mij te spreken, maar leert de vreselijkste dingen. Zij verleidt mijn dienaren tot ontucht en het eten van vlees dat aan afgoden geofferd is.
21 Ik heb haar de tijd gegeven om zich te bekeren van haar ontucht, maar zij wil niet.
22 Daarom zal Ik haar ziek maken en laten lijden; haar vrienden zal ik in grote moeilijkheden brengen, tenzij zij breken met haar ontucht.
23 Ik zal haar kinderen doden. Alle gemeenten zullen weten dat Ik de diepste gedachten en wensen van de mens ken en dat Ik ieder zal geven wat hij verdient.

24 Maar gelukkig zijn er in Thyatira nog mensen die deze verderfelijke leer niet
volgen, die niet de zogenaamde diepten van satan hebben leren kennen. Van u vraag Ik niets meer
25 dan dat u vasthoudt wat u hebt, totdat Ik kom.
26 Wie overwint en tot het einde doet wat Ik van hem vraag, zal Ik macht geven over vreemde volken.[/color]

27 Hij zal met een ijzeren staaf over hen regeren; zij worden verbrijzeld als bros aardewerk. Dat is de macht die Ik ook van mijn Vader gekregen heb.
28 Wie overwint, zal Ik de morgenster geven.
29 Als u oren hebt, luister dan naar wat de Geest tegen de gemeenten zegt.

In dit gedeelte, en de eerste verzen van dit gedeelte verwoordt Jezus de RKK Staat van vandaag, ze is ook de laatste Kerkgemente die Openbaringen 2 ons leert.
Ze staat pal tegenover de "laatste -waarlijke- gemeente van Jezus.

Uit alle taal, stam en natie

We kunnen aan deze gemeente dus zien, dat Jezus de trouwe gelovige in die(elke) gemeente lief heeft en herkent. Maar we zien ook dat de gemeente een "foute"leiding heeft en een smet binnen haar fundament.
Hier zien we dus de "Rooms katholieke trouwe gelovigen aan Jezus"gescheiden van de Rooms Katholieke leiderschap, (versen 24-26)het ""foute" fundament dat zij hanteert en in feite dus Satan is, die de leiding in handen heeft in die kerk (als Beest in de wereld).

Ik heb altijd medegedeeld in mijn postings de RK gelovigen gescheiden te zien (en dus erken) van -de Bisschop- en zijn Staatskerk.

Ken uw Bijbel!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 26 jun 2004 09:34

*geeuw*

Wat wil je met al die donderpreken nu eigenlijk bereiken? In elk geval slaan de vergelijkingen met de Rooms-Katholieke Kerk nergens op.

Is het jou dan werkelijk niet bekend dat de openbaring een verzetsschrift tegen het toenmalige Romeinse Rijk was?

Ken uw historie.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 28 jun 2004 07:04

Geachte Jhr. Optimatus
Praeses van de Christelijke Sociale Alliantie

Ken uw historie, meent u.

Wel van profetie en het onderscheidelijke vermogen dat Jezus, door de Heilige Geest, de trouwe gelovige heeft gegeven, zie ik in uw reactie niets van terug. U bent "christelijk" maar dan in de essentie (definitie) van hetgeen de Rooms Katholieke Kerk, de Bisschop ons toont, als hij onderscheid maakt tussen Christenen die Jezus, waarlijk navolgen (zoals de Joden en de Adventisten, zoals de Bisschop zelf aangeeft) of die, welke als "christenen" direct of indirect de kerk van Rome -en diens Bisschop- navolgen.

Deze gegevens, zullen voor veel "christenen" een bittere pil opleveren als binnen niet al te lange tijd, Rome door politieke activiteiten dat onderscheid zal gaan maken.

Let wel! het onderscheid dat u maakt inzake de "ware christen" in de zin van wat Jezus daarmee bedoelt, en zo duidelijk uitlegt, is iets anders.
Hij zegt tegen Zijn gemeenten " gaat uit van haar", opdat gij geen deel hebt aan haar plagen.
Jezus, de Heiland bedoelt daarmee dat wij, zeggende "trouwe" navolgers te zijn, UIT moeten gaan, in zowel Geestelijk opzicht (geo-politiek religieuze Staatskerk) als wel maatschappelijk onze eisen en wensen, niet meer af moeten stemmen op deze wereld, maar "zoeken wat van boven is".

U, als voorzitter van een "christelijke" organisatie zou, feitelijk zelf dat verschil en inzicht moeten kunnen weergevem, op deze forumsites.
We kunnen wel discusiëren en een menign hebben, maar onze opdrachtis niet de wereld te verenigen maar de mens met het hemels Koninkrijk.at is ook de reden dat ik profetie, in het kader stel van de huidige tijd.

En als we het hebben over historie, wel dan zal ik u hier enkele feiten opsommen aangaande de wensen en eisen van de Rooms katholieke Staatskerk.

De zondag

De betekenis van de zondag, als eerste dag van de week, is noch een gedenkdag aan de Schepping, noch aan de beloofde rust van God. Daaruit blijkt dat de zondagvierder het Sabbatsgebod uit de 10 geboden niet kent en dus ook niet houdt.

God, de Schepper van Hemel en Aarde heiligde en zegende de 7e dag, en niet de eerste! De mens zal zich, in het oordeel, niet kunnen beroepen op een menselijk -ingesteld- gebod en een wet, die nergens in de 10 geboden voorkomt. Daarmee sluit de mens, die dit gegeven niet wil aanvaarden (zoals u blijkbaar) zichzelf de toegang to het Hemels Koninkrijk ontzegd. Indien hij of zij anderen (willens en wetens en tegen beter weten in-) ook zo leert, voor deze is er geen dagenraad.

Besef en erken uw verantwoordelijkheid broeder Optimatus. Mensen die een bijzondere positie innenem uit naam van de Schepper, zullen veel meer op hun verantwoordig gewezen woerden, als het oordeel over de wereld gaat (en dat is nu!)

Openbaring 22

18 Ik waarschuw ieder die de profetische woorden van dit boek hoort: Als iemand er iets aan toevoegt, zal God hem de rampen laten overkomen, die in dit boek staan.
19 Als iemand iets van de profetische woorden van dit boek afneemt, zal God hem het recht afnemen om van de levensboom te eten en in de stad van God te komen, waarover in dit boek gesproken wordt.

Wie niet het Hemels Koninkrijk wil binnengaan, ook als de Heilige Geest persoonlijk op deze (zelfde) feiten wijst, zal achterblijven in het Gerote Babylon. En dat is waar de Bisschop van ROme, binnenkort de wereld op zal wijzen. Hier enkele citaten van de RKK, waarin zij alleen wijst op het feit dat de zondagsviering en de zondagsheiliging hun werk is en dus in feite onbijbels is en geheel niets met de geboden heeft te maken.

Het is niet nodig de RKK ergens van te beschuldigen als het gaat om het veranderen van (bijbelse-) Goddelijke geboden en wetten. Zij maakt aanspraak op dat feit, die dus in zekere zin niet benadrukt behoeven te worden. Wie ze navolgt zal geconfronteerd worden met een wet die bij de Bisschop van Rome eindigt

Kijk maar dit zegt Jezus over exact zo'n zelfde geval:

Johannes 8

12 Jezus richtte Zich weer tot de mensen en zei: "Ik ben het licht van de wereld. Wie Mij volgt, zal nooit in het donker rondtasten, maar leven in het licht."13 "Daar zegt U nogal wat", merkten de Farizeeërs op. "Er is geen enkel bewijs dat U de waarheid spreekt."
14 Jezus antwoordde: "Toch is het waar, al zeg Ik het Zelf. Want Ik weet waar Ik vandaan kom en waar Ik heenga. Maar u weet daar niets van.15 U staat onmiddellijk klaar met uw oordeel. Dat is puur menselijk. Ik oordeel niemand.
16 En zelfs als Ik het wel zou doen, zou mijn oordeel zuiver zijn. Want Ik oordeel niet alleen. Ik oordeel samen met de Vader, Die Mij gestuurd heeft.17 In uw wet staat dat als twee getuigen hetzelfde zeggen, hun getuigenis rechtsgeldig is.
18 Ik ben Zelf de ene Getuige. De ander die voor Mij getuigt, is mijn Vader Die Mij gestuurd heeft."19 "Waar is Uw Vader dan?" vroegen zij. Hij antwoordde: "U weet niet wie Ik ben en ook niet wie mijn Vader is. Als u Mij kende, zou u ook mijn Vader kennen."20 Dit zei Jezus terwijl Hij de mensen toesprak in het gedeelte van de tempel waar de collectekisten stonden. Hij werd niet gevangen genomen, omdat het Zijn tijd nog niet was.

21 Hierna zei Jezus: "Ik ga weg en u zult Mij zoeken. Maar waar Ik heenga, kunt u niet komen. U zult sterven zonder dat uw zonden vergeven zijn."22 "Waar Ik heenga, daar kunt u niet komen?" vroegen de Joden verwonderd. "Zou Hij soms zelfmoord willen plegen?"
23 Jezus zei: "U bent van hier beneden; Ik ben van boven. U bent van deze wereld, maar Ik niet.

Door dus de zondag te houden, waarvan de RKK mededeeld dat zij die voor de Sabbat in de plaats hebben gesteld, dan zijn christenen die vasthouden, tegen beter weten in en willens en wetens deze Apostolische rustdag, aan deze wereld gebonden, zoals Jezus in Joh 8 uitlegt. De wet van het oordeel is dan niet in de hemel, bij God, maar bij de Bisschop van Rome, zoals deze dat zelf notabene leert!

[color=darkblue]24 Daarom heb Ik gezegd dat u zult sterven zonder dat uw zonden vergeven zijn. Want als u niet gelooft dat Ik ben die Ik ben, zult u sterven zonder vergeving te hebben ontvangen."

Kijk, als we Jezus' wetten en geboden niet navolgen, die van de Vader komen, dan misleiden we ons zelf en Jezus eveneens. We geloven én de Almacvhtige Vader niet én Jezus niet, in zowel Zijn voorbeeld als Zijn oproepen in Openbaringen om "uit te gaan" van de wereld, waarin Goddelijke verwijzingen, op menselijke werken verandert worden. En daarom waarschuwt de Heiland osn!!

25 "Maar wie bent U dan?" vroegen zij. "Dat heb Ik vanaf het begin al verteld.26 Ik zou veel over u kunnen zeggen en u veroordelen. Maar dat zal Ik niet doen. Ik vertel de wereld alleen wat Ik gehoord heb van Hem, Die Mij gestuurd heeft. Hij spreekt de waarheid."

27 Maar zij begrepen niet dat Hij het over de Vader had.

Er is niets veranderd, dus!

28. Jezus zei: "Wanneer u Mij gedood hebt , zult u weten wie Ik ben. Dan zal het u duidelijk zijn dat Ik niet mijn eigen wil heb gedaan, maar alleen heb gezegd wat de Vader Mij geleerd heeft.
29 Hij is bij Mij. Hij heeft Mij nooit verlaten, omdat Ik altijd doe wat Hij wil."
30 Toen Hij dit zei, geloofden velen dat Hij de Christus was.
31 Jezus zei tegen de Joden die in Hem geloofden: "Als u zich houdt aan wat Ik zeg, bent u werkelijk mijn discipelen.32 Dan zult u de waarheid kennen en door de waarheid bevrijd worden."
33 "Wij zijn nooit slaven geweest", zeiden zij. "Wij stammen af van Abraham. Hoe kunt u dan zeggen dat wij bevrijd moeten worden?"
34 "Vergis u niet", antwoordde Jezus. "Ieder die zondigt, is een slaaf van de zonde.
35 Een slaaf heeft geen enkel recht, maar een zoon heeft alle rechten.
36 Als u door de Zoon van God wordt bevrijd, zult u werkelijk vrij zijn.
37 Ik weet heel goed dat u van Abraham afstamt. Toch probeert u Mij te doden, omdat mijn boodschap niet tot uw hart doordringt.38 Ik vertel wat Ik bij mijn Vader gezien heb en u doet wat u van uw vader hebt gehoord."39 "Abraham is onze vader", zeiden zij. "Als u kinderen van Abraham bent", antwoordde Jezus, "volg dan zijn goede voorbeeld.

40 Maar in plaats daarvan probeert u Mij te doden. Ik heb u nog wel de waarheid verteld, die Ik van God gehoord heb. Zoiets zou Abraham nooit doen[/color]

Laten we beseffen beste Optimatus, dat met "doden" ook wordt bedoelt de Geest en de "Waarheid" die Jezus persoonlijk ons voorhield.
Als wijd dus de geboden ontkennen, dan ontkennen wij ook dat Jezus bestond en voor onz gestorven is. Hij, de Heiland, de de plagen nog steeds tegenhoudt, geeft daar nu precies een voorbeeld van, dat nodig is om Hem en Zijn geboden nader te bestuderen en Hem dan ook daarin, na te volgen.

De zondag is een Rooms Katholieke instelling en haar aanspraak op het heilig houden ervan kan slechts op Rooms Katholieke gronden en een autoritaire uitspraak van de Bisschop van ROme zijn (de Paus). Alleen in die morele rechtspleging kan zij verdedigd worden. In de Bijbel zullen we nergens van Godswege een verandering van de geboden of een enkel gebod, tegenkomen. (Catholic Press)

De Sabbat, de beroemste dag in de wet, ging OVER in de "DAG DES HEREN". Deze en soortgelijke zaken zijn niet ZO MAAR GESTOPT door de prediking (want de Heiland leert immers dat Hij niet gekomen is om AF TE SCHAFFEN maar omte vervullen) maar op AUTORITEIT van de (aardse-) Staatskerk, is de Bijbelse Sabbat en zijn sommige, andere leringen veranderd (aartsbisschop van Regghio, predikatie 18-01-1562)

Dit zijn slechts 2 aanwijzingen welke de RKK kerk, door haar medewerkers aan laat geven dat Bijbelse juistheden, die van levensbelang kunnen zijn, voor de mens, aangezien zij in het licht van de verlossing en oordeel worden toegepast (de wet dus).

Als ik Mijn Heiland navolg, dan is het mijn verantwoording de mensen die trouw en naarstig zoeken naar de essentie van Jezus' bedoeling en verlossing, te wijzen op het feit dat Satan een kerk in de wereld heeft opgericht die geboden en wetten heeft veranderd en zal toepassen maar ook toetsen aan de werkelijkheid van alle dag en het geweten van elk mens afzonderlijk, (net zoals Jezus dus doet in het oordeelswerk).
Dat deze Staatskerk, een Hoer, vele dochters heeft (andere kerken en religieuze geloofsgroepen)

Zo stellen we mensen in de gelegenheid om door gebed en Bijbelstudie te ontdekken wat mensen welkaar wijs maken. Immers de Heilige Geest leidt tot Harmonie met de Bijbel en de Profetie en niet een mens.

Dus vandaar!

Gegroet

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 28 jun 2004 07:05

Geachte Jhr. Optimatus
Praeses van de Christelijke Sociale Alliantie

Ken uw historie, meent u.

Wel van profetie en het onderscheidelijke vermogen dat Jezus, door de Heilige Geest, de trouwe gelovige heeft gegeven, zie ik in uw reactie niets van terug. U bent "christelijk" maar dan in de essentie (definitie) van hetgeen de Rooms Katholieke Kerk, de Bisschop ons toont, als hij onderscheid maakt tussen Christenen die Jezus, waarlijk navolgen (zoals de Joden en de Adventisten, zoals de Bisschop zelf aangeeft) of die, welke als "christenen" direct of indirect de kerk van Rome -en diens Bisschop- navolgen.

Deze gegevens, zullen voor veel "christenen" een bittere pil opleveren als binnen niet al te lange tijd, Rome door politieke activiteiten dat onderscheid zal gaan maken.

Let wel! het onderscheid dat u maakt inzake de "ware christen" in de zin van wat Jezus daarmee bedoelt, en zo duidelijk uitlegt, is iets anders.
Hij zegt tegen Zijn gemeenten " gaat uit van haar", opdat gij geen deel hebt aan haar plagen.
Jezus, de Heiland bedoelt daarmee dat wij, zeggende "trouwe" navolgers te zijn, UIT moeten gaan, in zowel Geestelijk opzicht (geo-politiek religieuze Staatskerk) als wel maatschappelijk onze eisen en wensen, niet meer af moeten stemmen op deze wereld, maar "zoeken wat van boven is".

U, als voorzitter van een "christelijke" organisatie zou, feitelijk zelf dat verschil en inzicht moeten kunnen weergevem, op deze forumsites.
We kunnen wel discusiëren en een menign hebben, maar onze opdrachtis niet de wereld te verenigen maar de mens met het hemels Koninkrijk.at is ook de reden dat ik profetie, in het kader stel van de huidige tijd.

En als we het hebben over historie, wel dan zal ik u hier enkele feiten opsommen aangaande de wensen en eisen van de Rooms katholieke Staatskerk.

De zondag

De betekenis van de zondag, als eerste dag van de week, is noch een gedenkdag aan de Schepping, noch aan de beloofde rust van God. Daaruit blijkt dat de zondagvierder het Sabbatsgebod uit de 10 geboden niet kent en dus ook niet houdt.

God, de Schepper van Hemel en Aarde heiligde en zegende de 7e dag, en niet de eerste! De mens zal zich, in het oordeel, niet kunnen beroepen op een menselijk -ingesteld- gebod en een wet, die nergens in de 10 geboden voorkomt. Daarmee sluit de mens, die dit gegeven niet wil aanvaarden (zoals u blijkbaar) zichzelf de toegang to het Hemels Koninkrijk ontzegd. Indien hij of zij anderen (willens en wetens en tegen beter weten in-) ook zo leert, voor deze is er geen dagenraad.

Besef en erken uw verantwoordelijkheid broeder Optimatus. Mensen die een bijzondere positie innenem uit naam van de Schepper, zullen veel meer op hun verantwoordig gewezen woerden, als het oordeel over de wereld gaat (en dat is nu!)

Openbaring 22

18 Ik waarschuw ieder die de profetische woorden van dit boek hoort: Als iemand er iets aan toevoegt, zal God hem de rampen laten overkomen, die in dit boek staan.
19 Als iemand iets van de profetische woorden van dit boek afneemt, zal God hem het recht afnemen om van de levensboom te eten en in de stad van God te komen, waarover in dit boek gesproken wordt.

Wie niet het Hemels Koninkrijk wil binnengaan, ook als de Heilige Geest persoonlijk op deze (zelfde) feiten wijst, zal achterblijven in het Gerote Babylon. En dat is waar de Bisschop van ROme, binnenkort de wereld op zal wijzen. Hier enkele citaten van de RKK, waarin zij alleen wijst op het feit dat de zondagsviering en de zondagsheiliging hun werk is en dus in feite onbijbels is en geheel niets met de geboden heeft te maken.

Het is niet nodig de RKK ergens van te beschuldigen als het gaat om het veranderen van (bijbelse-) Goddelijke geboden en wetten. Zij maakt aanspraak op dat feit, die dus in zekere zin niet benadrukt behoeven te worden. Wie ze navolgt zal geconfronteerd worden met een wet die bij de Bisschop van Rome eindigt

Kijk maar dit zegt Jezus over exact zo'n zelfde geval:

Johannes 8

12 Jezus richtte Zich weer tot de mensen en zei: "Ik ben het licht van de wereld. Wie Mij volgt, zal nooit in het donker rondtasten, maar leven in het licht."13 "Daar zegt U nogal wat", merkten de Farizeeërs op. "Er is geen enkel bewijs dat U de waarheid spreekt."
14 Jezus antwoordde: "Toch is het waar, al zeg Ik het Zelf. Want Ik weet waar Ik vandaan kom en waar Ik heenga. Maar u weet daar niets van.15 U staat onmiddellijk klaar met uw oordeel. Dat is puur menselijk. Ik oordeel niemand.
16 En zelfs als Ik het wel zou doen, zou mijn oordeel zuiver zijn. Want Ik oordeel niet alleen. Ik oordeel samen met de Vader, Die Mij gestuurd heeft.17 In uw wet staat dat als twee getuigen hetzelfde zeggen, hun getuigenis rechtsgeldig is.
18 Ik ben Zelf de ene Getuige. De ander die voor Mij getuigt, is mijn Vader Die Mij gestuurd heeft."19 "Waar is Uw Vader dan?" vroegen zij. Hij antwoordde: "U weet niet wie Ik ben en ook niet wie mijn Vader is. Als u Mij kende, zou u ook mijn Vader kennen."20 Dit zei Jezus terwijl Hij de mensen toesprak in het gedeelte van de tempel waar de collectekisten stonden. Hij werd niet gevangen genomen, omdat het Zijn tijd nog niet was.

21 Hierna zei Jezus: "Ik ga weg en u zult Mij zoeken. Maar waar Ik heenga, kunt u niet komen. U zult sterven zonder dat uw zonden vergeven zijn."22 "Waar Ik heenga, daar kunt u niet komen?" vroegen de Joden verwonderd. "Zou Hij soms zelfmoord willen plegen?"
23 Jezus zei: "U bent van hier beneden; Ik ben van boven. U bent van deze wereld, maar Ik niet.

Door dus de zondag te houden, waarvan de RKK mededeeld dat zij die voor de Sabbat in de plaats hebben gesteld, dan zijn christenen die vasthouden, tegen beter weten in en willens en wetens deze Apostolische rustdag, aan deze wereld gebonden, zoals Jezus in Joh 8 uitlegt. De wet van het oordeel is dan niet in de hemel, bij God, maar bij de Bisschop van Rome, zoals deze dat zelf notabene leert!

[color=darkblue]24 Daarom heb Ik gezegd dat u zult sterven zonder dat uw zonden vergeven zijn. Want als u niet gelooft dat Ik ben die Ik ben, zult u sterven zonder vergeving te hebben ontvangen."

Kijk, als we Jezus' wetten en geboden niet navolgen, die van de Vader komen, dan misleiden we ons zelf en Jezus eveneens. We geloven én de Almacvhtige Vader niet én Jezus niet, in zowel Zijn voorbeeld als Zijn oproepen in Openbaringen om "uit te gaan" van de wereld, waarin Goddelijke verwijzingen, op menselijke werken verandert worden. En daarom waarschuwt de Heiland osn!!

25 "Maar wie bent U dan?" vroegen zij. "Dat heb Ik vanaf het begin al verteld.26 Ik zou veel over u kunnen zeggen en u veroordelen. Maar dat zal Ik niet doen. Ik vertel de wereld alleen wat Ik gehoord heb van Hem, Die Mij gestuurd heeft. Hij spreekt de waarheid."

27 Maar zij begrepen niet dat Hij het over de Vader had.

Er is niets veranderd, dus!

28. Jezus zei: "Wanneer u Mij gedood hebt , zult u weten wie Ik ben. Dan zal het u duidelijk zijn dat Ik niet mijn eigen wil heb gedaan, maar alleen heb gezegd wat de Vader Mij geleerd heeft.
29 Hij is bij Mij. Hij heeft Mij nooit verlaten, omdat Ik altijd doe wat Hij wil."
30 Toen Hij dit zei, geloofden velen dat Hij de Christus was.
31 Jezus zei tegen de Joden die in Hem geloofden: "Als u zich houdt aan wat Ik zeg, bent u werkelijk mijn discipelen.32 Dan zult u de waarheid kennen en door de waarheid bevrijd worden."
33 "Wij zijn nooit slaven geweest", zeiden zij. "Wij stammen af van Abraham. Hoe kunt u dan zeggen dat wij bevrijd moeten worden?"
34 "Vergis u niet", antwoordde Jezus. "Ieder die zondigt, is een slaaf van de zonde.
35 Een slaaf heeft geen enkel recht, maar een zoon heeft alle rechten.
36 Als u door de Zoon van God wordt bevrijd, zult u werkelijk vrij zijn.
37 Ik weet heel goed dat u van Abraham afstamt. Toch probeert u Mij te doden, omdat mijn boodschap niet tot uw hart doordringt.38 Ik vertel wat Ik bij mijn Vader gezien heb en u doet wat u van uw vader hebt gehoord."39 "Abraham is onze vader", zeiden zij. "Als u kinderen van Abraham bent", antwoordde Jezus, "volg dan zijn goede voorbeeld.

40 Maar in plaats daarvan probeert u Mij te doden. Ik heb u nog wel de waarheid verteld, die Ik van God gehoord heb. Zoiets zou Abraham nooit doen[/color]

Laten we beseffen beste Optimatus, dat met "doden" ook wordt bedoelt de Geest en de "Waarheid" die Jezus persoonlijk ons voorhield.
Als wijd dus de geboden ontkennen, dan ontkennen wij ook dat Jezus bestond en voor onz gestorven is. Hij, de Heiland, de de plagen nog steeds tegenhoudt, geeft daar nu precies een voorbeeld van, dat nodig is om Hem en Zijn geboden nader te bestuderen en Hem dan ook daarin, na te volgen.

De zondag is een Rooms Katholieke instelling en haar aanspraak op het heilig houden ervan kan slechts op Rooms Katholieke gronden en een autoritaire uitspraak van de Bisschop van ROme zijn (de Paus). Alleen in die morele rechtspleging kan zij verdedigd worden. In de Bijbel zullen we nergens van Godswege een verandering van de geboden of een enkel gebod, tegenkomen. (Catholic Press)

De Sabbat, de beroemste dag in de wet, ging OVER in de "DAG DES HEREN". Deze en soortgelijke zaken zijn niet ZO MAAR GESTOPT door de prediking (want de Heiland leert immers dat Hij niet gekomen is om AF TE SCHAFFEN maar omte vervullen) maar op AUTORITEIT van de (aardse-) Staatskerk, is de Bijbelse Sabbat en zijn sommige, andere leringen veranderd (aartsbisschop van Regghio, predikatie 18-01-1562)

Dit zijn slechts 2 aanwijzingen welke de RKK kerk, door haar medewerkers aan laat geven dat Bijbelse juistheden, die van levensbelang kunnen zijn, voor de mens, aangezien zij in het licht van de verlossing en oordeel worden toegepast (de wet dus).

Als ik Mijn Heiland navolg, dan is het mijn verantwoording de mensen die trouw en naarstig zoeken naar de essentie van Jezus' bedoeling en verlossing, te wijzen op het feit dat Satan een kerk in de wereld heeft opgericht die geboden en wetten heeft veranderd en zal toepassen maar ook toetsen aan de werkelijkheid van alle dag en het geweten van elk mens afzonderlijk, (net zoals Jezus dus doet in het oordeelswerk).
Dat deze Staatskerk, een Hoer, en vele dochters heeft (andere kerken en religieuze geloofsgroepen) mag duidelijk zijn, want dat verklaart ze zelf.

Zo stellen we mensen in de gelegenheid om door gebed en Bijbelstudie te ontdekken wat mensen welkaar wijs maken. Immers de Heilige Geest leidt tot Harmonie met de Bijbel en de Profetie en niet een mens.

Een ieder moet maar zien wat hij of zij er mee doet!

Dus vandaar!

Gegroet

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 28 jun 2004 07:12

Naar aanleiding van de plaatsing van ee bijzonder gegeven, aangaande de Reformatie, dit aardige gegeven:

Een "Grapje" van Rome,

De "oprechte" kerstening van Zuida Afrika in de recente eeuwen achter onsliggend, kreeg door de RKK Staat nog een "wrange" bijsmaak. Jezuite Priesters zochten contact met "Medicijnmannen" om Satan op te roepen en de Reformatie dwars te zitten en het werk van de Kerk van Rome te bevorderen.

Momenteel ben ik bezig met een studie naar die feiten, en kan er nog niet alles over prijsgeven. Een bijzondere man, de Paus!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 28 jun 2004 07:34

Luister eens... ook de protestantse kerken vieren de rustdag op zondag en niet op de Joodse sabbat. De zondag is de eerste dag van de week en de dag van Christus' verrijzenis.

Wij (Christenen) vieren op zondag de verrijzenis van onze Here Jezus Christus. De Wet is door Hem vervuld.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 28 jun 2004 13:05

Beste Optimatus,

U heeft helemaal gelijk, met die bewering. Maar dat is niet wat Christus ons voorhoudt. Dus, ingevolge dat de mensen misleid worden. Want niet de mens maakt de wetten, maar de Almachtige Vader heeft de (grond-)wet voor het Hemels Koninkrijk gameekt. En door dus de Sabbat (Christenen zijn immers Geestelijke Joden -nog wel) af te wijzen, onderhouden zij dus niet de 10 geboden, maar de menselijke geboden die tot morele wetten voor de wereld zijn gemaakt. Dus volgen zij Satan na! Let op! Ik spreek hier over dat wat zich in en op deze wereld in het zichtbare afspeeld, niet over het oordeel waar Christus over spreekt, als Hij kijkt naar de oprechtheid waarmee "christenen" (onkundig van Gods wet en Waarheid) de Here dienen.

Predikanten, Theologen en figuren met functies zoals u, hebben heel wat uit te leggen, als de Heer tegen hen zegt: Ik heb u niet gekend, door Gods wetten naast zich neer te leggen en voor de eigen zaligheid, een Vals Evangelie hebben gebracht.

Als veel Christenen nu eens toegaven dat zij de wet overtraden als Geestelijke Joden, (zoals de Heiland leert) dan was er niet zoveel leed in de wereld, omdat we ons verschuilen moeten achter politieke googchel kunstjes, zoals de RKK ons leert!

Terug naar “Archief”