SMO schreef: Als iemand in Allah gelooft, a la, maar als iemand jongetjes op Adam CS afgaat, wat haal je dan in je zieke hoofd? Zo iemand mag best weten dat ik m op dat punt ziek vind. Zo ga je niet met mensen om, gelovig of ongelovig, we zijn allemaal mens en we hebben allemaal te leven in een samenleving, we hebben ons allemaal aan te passen en we hebben allemaal de taak om de wereld niet te verneuken maar zo goed als kan te herstellen, vind ik, ook al weten we dat het geen zin heeft. Niet alle idealisme is slecht. Liever idealistisch en in elkaar geschopt dan afgestompt en heel.
Maar die mensen weten heel goed dat ik het goor vind en het afkeur.
Ik heb destijds weleens gevraagd: waarom doe je dat?
Maar mij vinden ze een tuttebol omdat ik een Christen ben en naar de kerk ga.
En iemand die in Allah gelooft ook, daar kan ik in feite ook niks tegen zeggen, maar ik zie hoe die mensen gevangen zijn in hun geloof, vooral de vrouwen. Ook dat keur ik ten zeerste af.
En idealistisch in elkaar geschopt, ben ik al genoeg in mijn leven, toen ik dus wel zo was, dat ik er wat van zei. Toen was ik jong, maar misschien omdat ik nu ouder ben, dat ik probeer maar te zwijgen. Want reken erop, dat je in zo'n sitiatie ZELF op het politieburo zit, en dat het zogenaamd allemaal jou schuld is, en dat jij zogenaamd begonnen bent. Dat heb ik dus ook meegemaakt.
Eigenlijk is dat wel een voorbeeld dat ook in de bijbel voorkomt, zoals met Paulus.
Maar het is niet lekker om telkens idealistisch in elkaar geschopt te wprden, en bovendien moet je met bepaalde mensen werken als je groot bent, en zijn het geen mensen die je zo maar ff tegen komt, maar collegae.