Homos in de Bijbel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 23 jun 2004 08:15

SMO schreef: Als iemand in Allah gelooft, a la, maar als iemand jongetjes op Adam CS afgaat, wat haal je dan in je zieke hoofd? Zo iemand mag best weten dat ik m op dat punt ziek vind. Zo ga je niet met mensen om, gelovig of ongelovig, we zijn allemaal mens en we hebben allemaal te leven in een samenleving, we hebben ons allemaal aan te passen en we hebben allemaal de taak om de wereld niet te verneuken maar zo goed als kan te herstellen, vind ik, ook al weten we dat het geen zin heeft. Niet alle idealisme is slecht. Liever idealistisch en in elkaar geschopt dan afgestompt en heel.

Maar die mensen weten heel goed dat ik het goor vind en het afkeur.
Ik heb destijds weleens gevraagd: waarom doe je dat?
Maar mij vinden ze een tuttebol omdat ik een Christen ben en naar de kerk ga.

En iemand die in Allah gelooft ook, daar kan ik in feite ook niks tegen zeggen, maar ik zie hoe die mensen gevangen zijn in hun geloof, vooral de vrouwen. Ook dat keur ik ten zeerste af.

En idealistisch in elkaar geschopt, ben ik al genoeg in mijn leven, toen ik dus wel zo was, dat ik er wat van zei. Toen was ik jong, maar misschien omdat ik nu ouder ben, dat ik probeer maar te zwijgen. Want reken erop, dat je in zo'n sitiatie ZELF op het politieburo zit, en dat het zogenaamd allemaal jou schuld is, en dat jij zogenaamd begonnen bent. Dat heb ik dus ook meegemaakt.

Eigenlijk is dat wel een voorbeeld dat ook in de bijbel voorkomt, zoals met Paulus.

Maar het is niet lekker om telkens idealistisch in elkaar geschopt te wprden, en bovendien moet je met bepaalde mensen werken als je groot bent, en zijn het geen mensen die je zo maar ff tegen komt, maar collegae.

Cuore di Leone
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Cuore di Leone » 23 jun 2004 10:00

geen persoonlijke aanval, maar dat klinkt ook allemaal best tuttig. zo van "oh oh het is verkeerd volgens de bijbels dus ik moet zeggen dat het allemaal verkeerd is".

zoals je zelf zegt: "hoe je denkt, kun je niet tegen die mensen zelf zeggen"... maw: je bent zo ontzettend veroordelend door wat in de bijbel staat, dat je eigenlijk het liefst niet met die mensen in contact zou komen. zou je jezelf niet moeten afvragen, in hoeverre je moet gaan in je naastenliefde?

als je nou dit zinnetje schrapt: "En als je dan gaat vertellen dat je Christen bent, en dat dat allemaal niet kan wat ze doen, dan loop je te oordelen, eigenlijk." en bv vervangt door: "en als je dan gaat vertellen dat je Christen bent, en dat je alles mag maar niet alles goed voor je is, ben je al een stuk minder veroordelend bezig."
the tape's runnin | i push the button to send | upon each other we all depend | message end

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 23 jun 2004 14:30

Ja, Cuore, misschien heb je wel gelijk.
Maar het is vaak zo moeilijk...........

jo
Verkenner
Verkenner

homofilie

Berichtdoor jo » 23 jun 2004 20:11

Als je homofile gevoelens hebt, is dat heel erg, ik geloof dat sommige mensen zo geboren worden. Maar in de Bijbel staat duidelijk dat je het niet mag praktiseren. Als je zo geboren bent, heb je denk ik wel veel strijd in je leven. Maar het kan en mag absoluut niet worden gepraktiseerd. Daar is God duidelijk over in Zijn Woord. Sodom en Gomorra zijn er aan ten onder gegaan.
Maar als persoon kan iemand wel heel aardig zijn. Je moet ze niet vernederen, het lijkt me al erg genoeg als je zulke gevoelens hebt.
'k Heb wel eens gelezen over een jongen die homofile gevoelens had, maar het niet wilde praktiseren, hij had daar veel strijd mee. Het is een strijd voor heel je leven, want als je zo geboren bent, denk ik niet dat je er nog van af komt (van zulke gevoelens).
Ook heb ik wel eens van iemand gehoord, dat die persoon een meisje kende, die in een psychiatrisch ziekenhuis zat, omdat ze identiteits problemen had, ze voelde zich een jongen. Lijkt me vreselijk!

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 23 jun 2004 21:56

Nou, Jo, dat is dus precies wat ik bedoel! Ik denk ook zo, maar als ik het zeg, dan wordt ik vaak aangevallen, als zou ik onverdraagzaam zijn, maar het is precies zoals je zegt.
Christenen die er voor uitkomen vind ik wel heel dapper. ik ken ook iemand die het niet praktiseert en er steeds voor bidt. Hij blijft liever alleen zuiver leven. Daar heb ik echt heel veel respect voor, zoals hij doet.

Cuore di Leone
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Cuore di Leone » 23 jun 2004 23:22

Mariamagdalena schreef:Ja, Cuore, misschien heb je wel gelijk.
Maar het is vaak zo moeilijk...........

zkr zkr. maar wat gaat er dan voor? je pure intelligentie of je gevoelens voor je medemens? zijn beide te combineren?
the tape's runnin | i push the button to send | upon each other we all depend | message end

kurtyo

Re: homofilie

Berichtdoor kurtyo » 24 jun 2004 15:23

jo schreef:Als je homofile gevoelens hebt, is dat heel erg, ik geloof dat sommige mensen zo geboren worden. Maar in de Bijbel staat duidelijk dat je het niet mag praktiseren. Als je zo geboren bent, heb je denk ik wel veel strijd in je leven. Maar het kan en mag absoluut niet worden gepraktiseerd. Daar is God duidelijk over in Zijn Woord. Sodom en Gomorra zijn er aan ten onder gegaan.

Goed, het is zonde. Maar is die zonde erger dan alle andere zonden? Moet deze er nu echt zo specifiek aangehaald worden? Homo's die praktiseren zullen branden of zo? Ik bedoel: seks en homoseksualiteit e.d. worden altijd aangehald, maar het is mijns inziens geen ergere zonde dan leugens... Daarbij vraag ik me af hoe stellig je over 'zonde' kunt praten. Zonder het argument 'zo is het niet bedoeld'. Want niets is meer zoals het bedoeld was, ook de heteroseksuele relaties.

jo
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jo » 24 jun 2004 21:30

kurtyo schreef:
jo schreef:Als je homofile gevoelens hebt, is dat heel erg, ik geloof dat sommige mensen zo geboren worden. Maar in de Bijbel staat duidelijk dat je het niet mag praktiseren. Als je zo geboren bent, heb je denk ik wel veel strijd in je leven. Maar het kan en mag absoluut niet worden gepraktiseerd. Daar is God duidelijk over in Zijn Woord. Sodom en Gomorra zijn er aan ten onder gegaan.

Goed, het is zonde. Maar is die zonde erger dan alle andere zonden? Moet deze er nu echt zo specifiek aangehaald worden? Homo's die praktiseren zullen branden of zo? Ik bedoel: seks en homoseksualiteit e.d. worden altijd aangehald, maar het is mijns inziens geen ergere zonde dan leugens... Daarbij vraag ik me af hoe stellig je over 'zonde' kunt praten. Zonder het argument 'zo is het niet bedoeld'. Want niets is meer zoals het bedoeld was, ook de heteroseksuele relaties.
    Niemand kan zich "beter" voelen of "minder zondig" dan een homo, wie zonder zonde is werpe de eerste steen. Maar er staat ook; Ga heen en zondig niet meer! Dus je moet er wel tegen strijden. Dus niet in praktijk brengen.

jo
Verkenner
Verkenner

aangevallen

Berichtdoor jo » 24 jun 2004 21:33

Mariamagdalena schreef:Nou, Jo, dat is dus precies wat ik bedoel! Ik denk ook zo, maar als ik het zeg, dan wordt ik vaak aangevallen, als zou ik onverdraagzaam zijn, maar het is precies zoals je zegt.
Christenen die er voor uitkomen vind ik wel heel dapper. ik ken ook iemand die het niet praktiseert en er steeds voor bidt. Hij blijft liever alleen zuiver leven. Daar heb ik echt heel veel respect voor, zoals hij doet.
    Ben soms ook beetje bang van die keiharde reacties hoor. Maar dit is gewoon mijn mening, ik ga me niet anders voor doen. Tegenwoordig mag je niet meer hard op uitspreken wat God over deze dingen zegt!

joepie

Berichtdoor joepie » 24 jun 2004 22:08

surfer schreef:
joepie schreef:Volgens mij veroordeelt/d (Weg strepen wat niet van toepassing is) niemand de homo's. Alleen wel hun seksuele relatie. Dat is wat anders.
er zullen maar weinig homo's dat met je eens zijn.

Nu dat zal je dan denk ik tegenvallen. Heb een aardig cluppie homo vrienden en familie leden en die denken er precies zo over. En zo zijn er wel meer Christen homo's die dat zullen denken en vinden dat ze geen seksuele relatie kunnen aan gaan met een vriend/vriendin.
Maar er zijn zo veel mensen in de wereld die geen seksuele relatie kunnen hebben, dus zo bijzonder zijn ze niet. Zegt mijn oom dan ;-)

Maar ik ben het er mee eens dat een ieder in zonde kan vallen en dat voor elke zonde vergeving nodig is. Welke zonde dan ook.

Junk
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Junk » 25 jun 2004 11:58

jo schreef:Als je homofile gevoelens hebt, is dat heel erg,

Vind ik een beetje te hard gezegt. Het klopt dat die mensen moeite er mee hebben, maar ze zijn geschapen door God - Dat geloof ik met heel mijn hart - dan is het niet erg.

Moeite om er mee om te gaan, ligt denk ik, aan de cultuur waar je in geboren wordt. Je heb het volgens mij moeilijker als je het in een Refo cultuur kenbaar maakt, dan dat je het kenbaar maak in de Christelijke cultuur.
Laat de goedheid van de Here, doorklinken in alles wat je doet ...

Junk
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Junk » 25 jun 2004 12:00

Kben het helemaal met je eens, volgens mij worden deze mensen veel meer met de vinger na gewezen dan mensen die constant liegen. En het is voor God het zelfde.
Laat de goedheid van de Here, doorklinken in alles wat je doet ...

jo
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jo » 25 jun 2004 16:48

Junk schreef:
jo schreef:Als je homofile gevoelens hebt, is dat heel erg,

Vind ik een beetje te hard gezegt. Het klopt dat die mensen moeite er mee hebben, maar ze zijn geschapen door God - Dat geloof ik met heel mijn hart - dan is het niet erg.

Moeite om er mee om te gaan, ligt denk ik, aan de cultuur waar je in geboren wordt. Je heb het volgens mij moeilijker als je het in een Refo cultuur kenbaar maakt, dan dat je het kenbaar maak in de Christelijke cultuur.
    Dat is nogal simpel, als je bijvoorbeeld nergens aan doet ziet die persoon er misschien helemaal wel niet mee.
    Maar als je het niet wil, en volgens de Bijbel wil leven, dan lijkt mij dat erg moeilijk. 'k Ben er niet jaloers op. Het lijkt mij een hele strijd.

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 25 jun 2004 23:58

nogmaals een klein overzichtje, ik zou de mensen die zo hard roepen dat het duidelijk is wat god er over zegt uitdagen om ook eens verhalen te lezen van christenen met een andere overtuiging
als introductie een overzichtje:
http://www.ship-of-fools.com/Features/f ... intro.html

joepie

Berichtdoor joepie » 26 jun 2004 07:55

thespiritisinsideus schreef:nogmaals een klein overzichtje, ik zou de mensen die zo hard roepen dat het duidelijk is wat god er over zegt uitdagen om ook eens verhalen te lezen van christenen met een andere overtuiging
als introductie een overzichtje:
http://www.ship-of-fools.com/Features/f ... intro.html

Volgens mij spreken wij hier Nederlands ???
Dus als je iets wilt laten lezen dan graag in het nederlands.

Terug naar “Archief”