Verscheidenheid tussen GG gemeenten..........

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

waarnemer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor waarnemer » 21 jun 2004 21:41

Aragorn, ik denk dat je naar de bekende weg vraagt. Het gaat om het verschil Kok en synode Ger. Gem en ook uiteraard verschil Steenblok Synode. Typisch dat Ds. Visscher het verschil met Kok een leerverschil noemt en met Steenblok noemt Visscher dat geen leerverschil.
Bookman, ik lees ook de Wachter Sions, daar is wel een accentsverschil met de Saambinder, maar om dat nu wezenlijk te noemen, dat denk ik niet.

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 21 jun 2004 21:51

waarnemer schreef:Aragorn, ik denk dat je naar de bekende weg vraagt. Het gaat om het verschil Kok en synode Ger. Gem en ook uiteraard verschil Steenblok Synode. Typisch dat Ds. Visscher het verschil met Kok een leerverschil noemt en met Steenblok noemt Visscher dat geen leerverschil.
Bookman, ik lees ook de Wachter Sions, daar is wel een accentsverschil met de Saambinder, maar om dat nu wezenlijk te noemen, dat denk ik niet.

Vergis je niet. Mallan schrijft veel over Christus. Maar alleen wat de Borg voor hem persoonlijk geworden is. Niet dat hij Hem aanbiedt aan de lezers.
Enfin idd dat zul je in de SB ook niet meer lezen. Want we blijven kwijlend kijken om samen te gaan. En in de nieuwe GGN is geen plaats voor het onvoorwaardelijk aanbod van genade. Dat moet uitgeroeid worden.
Dus daarin moet ik je gelijk geven. Als je een preek van bijv. Harinck hoort en één van Mallan dan hoor je het verschil. Ds. Harinck kaant nooit over zichzelf. De ander vult daar de avond mee. Ik stop want dit is niet goed voor me......rust mijn ziel... Uw God is Koning....heel de wereld Zijn gebied.
Alles wisselt op Zijn wenken. En daar wacht ik biddend op. :cry:
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 jun 2004 23:34

waarnemer schreef:Aragorn, ik denk dat je naar de bekende weg vraagt. Het gaat om het verschil Kok en synode Ger. Gem en ook uiteraard verschil Steenblok Synode. Typisch dat Ds. Visscher het verschil met Kok een leerverschil noemt en met Steenblok noemt Visscher dat geen leerverschil.

Nee, dat was voor mij niet de bekende weg, ik dacht nl. dat het oorspronkelijk om een verschil tussen Steenblok en Kok ging. Maar als ik het goed begrijp voelt de synode nu meer mee met Steenblok dan met Kok? Dat is dan wel weer jammer ja..

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 23 jun 2004 18:26

Zit er bijvoorbeeld ook nog verschil tussen de gergem van opheusden en die van Barneveld? Of is dat dezelfde richting?

wh
Mineur
Mineur

Berichtdoor wh » 23 jun 2004 18:29

japijo schreef:Zit er bijvoorbeeld ook nog verschil tussen de gergem van opheusden en die van Barneveld? Of is dat dezelfde richting?

Ik hoop voor Opheusden dat ze daar geen van der Zwaag hebben,
1 van der Zwaag is wel genoeg, zeker nog een keer 800 blz
doorworstelen. :wink:

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 23 jun 2004 18:31

wh schreef:
japijo schreef:Zit er bijvoorbeeld ook nog verschil tussen de gergem van opheusden en die van Barneveld? Of is dat dezelfde richting?

Ghhhi,
Is dat het antwoord op mijn vraag? :wink:

wh
Mineur
Mineur

Berichtdoor wh » 23 jun 2004 18:34

japijo schreef:
wh schreef:

Ghhhi,
Is dat het antwoord op mijn vraag? :wink:

:arrow: Verschillen zijn er overal het is net hoe ver je ze wil uitvergroten

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 23 jun 2004 18:37

wh schreef:

Laat ons hopen en bidden om nog veeeeeeeeeeeel meer zulke mensen als K van der Zwaag. Dat heeft de GG heel hard nodig! :wink:
Maar ik weet dat je daar ook dagelijks om bidt! :mrgreen: :mrgreen:
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.

wh
Mineur
Mineur

Berichtdoor wh » 23 jun 2004 18:41

Bookman schreef:
wh schreef:

Laat ons hopen en bidden om nog veeeeeeeeeeeel meer zulke mensen als K van der Zwaag. Dat heeft de GG heel hard nodig! :wink:
Maar ik weet dat je daar ook dagelijks om bidt! :mrgreen: :mrgreen:

Ik blijf niet aan het lezen : [-X
Ik moet ook nog wat Refowebtijd overhouden [:]|

Calvin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 24 jun 2004 15:08

caesar schreef:
Vorig jaar waren er mensen uit Terneuzen in Barneveld in de kerk, toen werd hun eigen GG dominee door de plaatselijke predikant bekritiseerd vanaf de kansel.............

Waar ging die kritiek precies over dan?

Ai, ik kerk in B'veld en kan me die kritiek op het boek van Harinck nog goed herinneren. Zat toen bijna letterlijk met mn oren te klapperen. Werd gezegd dat het een in elkaar geflanst boek was waarvan, als je het leest, je denkt 'wat is dit voor modderige bevinding?'.
Mijn volk gaat verloren omdat het geen kennis heeft.

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 24 jun 2004 15:20

Calvin schreef:
caesar schreef:
Vorig jaar waren er mensen uit Terneuzen in Barneveld in de kerk, toen werd hun eigen GG dominee door de plaatselijke predikant bekritiseerd vanaf de kansel.............

Waar ging die kritiek precies over dan?

Ai, ik kerk in B'veld en kan me die kritiek op het boek van Harinck nog goed herinneren. Zat toen bijna letterlijk met mn oren te klapperen. Werd gezegd dat het een in elkaar geflanst boek was waarvan, als je het leest, je denkt 'wat is dit voor modderige bevinding?'.

Hoe kan een man die meent van God geroepen te zijn zoiets zeggen? En dat nota bene over een boek waarin Ds. Harinck alleen de Schrift en de oudvaders heeft laten spreken. Jammer dat ik geen ouderling ben in B'veld, want na zo'n uitspraak had ik de ds geen hand gegeven.
En als je zoiets zegt dan getuigt het van heel weinig respect voor de roeping van je broeder. We worden er hier regelmatig op refoweb op gewezen, dat we predikanten niet mogen afzeiken. Nou dan geeft Hogchem hier een prachtig voorbeeld van hoe het moet. Ik kan 0,0 % respect opbrengen voor deze man. Bah. En dat alleen maar omdat hij zelf de hersens en het geloof niet heeft om zo'n boek te schrijven. Nog eens bah :x

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 24 jun 2004 15:34

Bookman,

rustig blijven. Weet jij wat er in Mattheus 18 staat?

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 24 jun 2004 15:57

TheKeimpe schreef:Bookman,

Ja vers 6................. :mrgreen: :mrgreen:

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 24 jun 2004 16:02

Bookman schreef:

Lees verder, ga door!

MAW, ik begrijp je emotie heel goed, maar heb je de ds van Barneveld daar ook al van op de hoogte gesteld. Zo nee, dan denk ik dat dat toch de eerste stap moet zijn...

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 24 jun 2004 16:54

TheKeimpe schreef:
Bookman schreef:

Lees verder, ga door!

MAW, ik begrijp je emotie heel goed, maar heb je de ds van Barneveld daar ook al van op de hoogte gesteld. Zo nee, dan denk ik dat dat toch de eerste stap moet zijn...

Je krijgt eerder de paus te spreken dan één van onze omhooggevallen predikanten. En dat weet jij ook wel denk ik. IK heb met die zware broeders zeer slechte ervaringen en vertel ze dat meest per brief. Hij weet dus idd hoe ik over hem denk. :wink:

Terug naar “Archief”