waarnemer schreef:Aragorn, ik denk dat je naar de bekende weg vraagt. Het gaat om het verschil Kok en synode Ger. Gem en ook uiteraard verschil Steenblok Synode. Typisch dat Ds. Visscher het verschil met Kok een leerverschil noemt en met Steenblok noemt Visscher dat geen leerverschil.
Bookman, ik lees ook de Wachter Sions, daar is wel een accentsverschil met de Saambinder, maar om dat nu wezenlijk te noemen, dat denk ik niet.
Vergis je niet. Mallan schrijft veel over Christus. Maar alleen wat de Borg voor hem persoonlijk geworden is. Niet dat hij Hem aanbiedt aan de lezers.
Enfin idd dat zul je in de SB ook niet meer lezen. Want we blijven kwijlend kijken om samen te gaan. En in de nieuwe GGN is geen plaats voor het onvoorwaardelijk aanbod van genade. Dat moet uitgeroeid worden.
Dus daarin moet ik je gelijk geven. Als je een preek van bijv. Harinck hoort en één van Mallan dan hoor je het verschil. Ds. Harinck kaant nooit over zichzelf. De ander vult daar de avond mee. Ik stop want dit is niet goed voor me......rust mijn ziel... Uw God is Koning....heel de wereld Zijn gebied.
Alles wisselt op Zijn wenken. En daar wacht ik biddend op.

Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47