Zeeeeeer herkenbaar. Ik merk dat ik op zo'n moment inderdaad ook denk dat ik veel realistischer ben dan mijn omgeving. Ik ga me ook echt afzetten tegen en afzonderen van mensen (zeer slecht gedrag....). Van die dagen dat ik denk: waarom zou ik gaan studeren, t heeft allemaal geen zin....
Wat ik dan doe... ik zeg het tegen iemand. IK zeg bijvoorbeeld tegen mijn vriendin: ik voel me echt heel erg *** en ik kan het niet verdragen als je me gaat helpen of aardige dingen zegt. Dus blijf uit mijn buurt, maar ga niet te ver weg :-) gelukkig heb ik heel geduldige vrienden. Dat is voor mij heel belangrijk, een lijntje leggen om makkelijker weer uit dat gevoel te komen. Dan ga ik naar mijn kamer. Eerst ga ik dan heel erg huilen. Huilen helpt heel erg tegen lusteloosheid. En daarna ga ik muziek opzetten, ik heb een cd 'celtic psalms'. Die teksten zijn heel mooi en ik word er echt rustig van.
Wat ik niet doe: eten (want ik vreet me dan dood in chocola), naar buiten gaan: want ik gooi inderdaad al mijn geld over de balk (het gevoel: geld helpt ook al niet), in discussie gaan met mensen die niet de intentie hebben om elkaar te gaan begrijpen (want dan voel je je pas echt heeeeeel beroerd: dus ook niet op forums gaan rondhangen).
Eigenlijk heb ik er vrij regelmatig last van. ben soort expert
chaja