volgens mij zit het zo;
de beste plek voor seksualiteit is het huwelijk (vastigheid, zorg en liefde etc.) Seks hebben buiten het huwelijk is het beleven van een privilege buiten de beste plaats.
Ben je getrouwd door seks? nee, je hebt iets gedeeld waarvoor je eigenlijk getrouwd had moeten zijn.
God zegt tegen de overspelende vrouw dat ze 5 mannen heeft gehad. Dit kan betekenen dat ze de 1e verlaten heeft voor de 2e etc. maar is het logisch dat ze met de 6e man geen seks heeft gehad aangezien Jezus zei dat dat haar man niet was? De 6e man is eigenlijk voor mij het bewijs dat Jezus niet doelt op seks.... want met de 6e man zegt hij eigenlijk; met hem heb je seks terwijl je niet getrouwd bent: want de man die je nu hebt is je man niet.
We weten ook dat God in de hemel niet gaat beoordelen wie met wie getrouwd is; dat is voor God helemaal geen issue: denk aan het voorbeeld waarmee de sudduceën Jezus probeerden te vangen.
De kinderen dezer eeuw trouwen, en worden ten huwelijk uitgegeven;
Maar die waardig zullen geacht zijn die eeuw te verwerven en de opstanding uit de doden, zullen noch trouwen, noch ten huwelijk uitgegeven worden.
Vaak wordt de term "en zij zullen tot één vlees zijn" gezien als teken dat je getrouwd bent na seks. Dat is volgens mij een misverstand;
vrouw aanhangen = huwelijk
één vlees zijn = seks
en niet andersom; seks hebben is één worden van lichaam (zo mooi verwoordt) Het resultaat van seks is ook 1 vlees; letterlijk en figuurlijk.. het "ineengestrengeld" zijn of een kind krijgen.
Man en vrouw zijn een eenheid na het huwelijk, niet één hetzelfde lichaam; dan zou je namelijk moeten concluderen dat als 1 van de 2 bekeerd is ze allebei bekeerd zijn.