kurtyo schreef:Deze jongen heeft seks gehad met zijn ex-vriendin. Dat is spijtig. Welke beredenering of welk geloof je er dan ook op nahoudt. De christenen beweren altijd dat HET verschil met de Islam het ontbreken van de liefde is. En ik kan daar gedeeltelijk inkomen: je hoort namelijk wel eens verhalen van steneging bij overspel (net als in het O.T. inderdaad). Nu begin jij te zeuren over billen, blaren en voor 'God' getrouwt. Onze lieve Heer is toch een God van liefde die kan vergeven? Of lees ik de Bijbel weer eens verkeerd?
Geen letterlijk citaat. Maar het gaat erover dat ik dit altijd te horen krijg van mijn nieuwe dominee en van anderen (liefde-verhaal van de Bijbel)...
In andere topics bekritiseer jij als de beste het geloof van mensen. Je bekritiseert eigenlijk alles wat niet in jouw straatje past. Dat hoort ook bij het belachelijk maken beste JacobH (zowel het belachelijk maken van de mensen in kwestie als het belachelijk maken van jezelf.)
En begin niet over 'mijn nieuwe dominee'. Ik heb geen nieuwe dominee. Dat de ger. gem. in Vlissingen een nieuwe predikant heeft, so what? Ik zal misschien best eens met hem praten. Ik weet zeker dat hij een heel ander en stuk genuanceerder antwoord zal geven. Ik weet ook dat ik niet in de ger. gem. zal blijven. Ik noem mezelf momenteel niet eens christen. En wat jij me toewenst of niet toewenst, daar zal ik niet wakker van liggen. Ik vind het wat smerig, en je weet wel waarom.
over ds Vreugdenhil,
ik denk niet dat we van mening zullen verschillen.
maar hij werkt mee aan Refoweb. Jullie kunnen hem deze vraag voorleggen.