V schreef:Hallo,
Ik lees uit de reacties van de meesten van jullie, dat jullie wel inzien dat je eigenlijk bekeerd moet zijn om ja te kunnen zeggen op de belijdenis en doop vragen. Maar, wordt er dan bij gezegd, je mag het niet laten omdat je niet bekeerd bent want dan verschuil je je achter je niet bekeerd zijn. Hoezo 'verschuil' je je daar dan achter. Ik snap dit woord verschuilen niet zo goed.
Uit je reactie van Jacob bijvoorbeeld lijd ik af dat je belijdenis MOET doen ook al weet je dat je er niet eerlijk antwoord op geeft wanneer je onbekeerd bent? Dit kan toch niet.
Wat dat dopen betreft, dat klopt. Ik ben ook niet gedoopt omdat mijn ouders er van overtuigd waren dat je bekeerd moet zijn om ja te kunnen zeggen op de vragen van de kinderdoop. Ikzelf mag dan ook geen belijdenis doen, maar mijn vriend wel (en om in de kerk te kunnen trouwen moet hij dat dus).
Zelf ben ik het ook niet eens met de kinderdoop.
zoek dan een kerk die wel voldoet aan jou inzichten. Het is niet mijn bedoeling je uit de GG te duwen. Helemaal niet zelfs. Maar als je totaal andere inzichten hebt als die kerk, wat zoek je er dan? Verder plaats je je op deze manier bewust buiten de gemeente. En de gemeenschap der heiligen is bij ons over het algemeen al zover te zoeken.
Verder heb je geen enkel recht om onbekeerd te zijn. Dat zou meer je besef moeten zijn. Blijkbaar neem je het slechts als conclusie. En dat heb ik je verweten. Anders niets.
ik heb nergens gezegd dat je belijdenis moet doen. Maar je verhaal is tegenstrijdig. Wel willen trouwen voor Godsaangezicht en Hem verwerpen door geen belijdenis te doen. Ik raad je aan johannes 6 eens geheel te lezen. Geef dan maar persoonlijk antwoord op de vraag. Wilt gij lieden ook niet weg gaan? Het antwoord op die vraag is belijdenis doen.
Kies dan heden wie gij dienen zult.
Het is niet God Zijn schuld dat Hij jou niet heeft bekeerd. Dat zou je misschien wel willen. Maar dat jij geen belijdenis kan doen is ten diepste jouw fout. En als dat je nou eens op je knien bracht......
met vr gr
JacobH
Hierin is de liefde, niet dat wij God liefgehad hebben, maar dat Hij ons lief heeft gehad, en Zijn Zoon gezonden heeft tot een verzoening voor onze zonden.