surfer schreef:ik geloof het graag, maar de bijbelschrijvers nemen het ook niet altijd zo nauw met de waarheid.onzin! de duivel is de Vader der leugenen!
En als een god beweert dat hij iemands gebeden verhoort, en daar komt niets van terecht, is dat dan wel waarheid?
Moet jij eens kijken hoeveel mensen in God zouden geloven als Hij inderdaad bestond en gebeden verhoorde (let wel: ik zeg niet: alle oneffenheden in hun leven gladstreek).
De christelijke religie kent vele subtiele halve of hele onwaarheden.
ik weet zeker! dat God mij hoord en verhoord! wel op zijn tijd, en zijn manier. Maar Hij verhoord! Jij zegt dat het halve waarheden zijn, Zijn beloftes. Maar ik ben nog nooit een halve waarheid tegen gekomen.
Wel moet je niet 1 belofte uit de bijbel trekken en je daar op richten. Je moet de bijbel altijd in zijn gehele verband zien, net zoals je de wetten niet los van elkaar kan zien.
Gods beloftes zijn aan elkaar verbonden, en naar onze wijsheid kan het zijn dat het halve waarheden zijn, of dat het allemaal zo tegenstrijdig is.
Ik heb ook een poos gedacht van: waarom komt God nou die belofte niet na. Maar ik ben God leren kennen als een vriend, een vriend die geen robot is.. waar een standaard resept voor is. God moet je in Zijn geheel zien. Als ik vraag om wijsheid ontvang ik die soms direct in Zijn woord, soms moet ik om wijsheid vragen en moet ik er dus zelf overna denken. Soms moet ik zelf wat gaan doen.. Maar God komt altijd met oplossingen!
ik weet 100% zeker dat God alles wat ik samen met God doe in mijn leven doet medewerken ten goede! Ik heb nog nooit een verkeerde keuze gemaakt samen met God!