Daar vlieg ik voor...................
Ook op zondag?

Klaas
Moderator: Moderafo's
Klaas schreef:Daar vlieg ik voor...................
Ook op zondag?![]()
Klaas
Bookman schreef:Klaas schreef:Daar vlieg ik voor...................
Ook op zondag?![]()
Klaas
Nee niet echt. Ik vind het vreselijk hoe deze man preekt. Maar ja dat is persoonlijk hoor. En dan telkens dat: jahoor,jahoor, jaaaaaaaaaaaa,jajaja,ja mensen.
Enfin
Zo is het niet moeilijk om 2 uur vol te kletsen.
Aragorn schreef:Bookman schreef:Klaas schreef:Daar vlieg ik voor...................
Ook op zondag?![]()
Klaas
Nee niet echt. Ik vind het vreselijk hoe deze man preekt. Maar ja dat is persoonlijk hoor. En dan telkens dat: jahoor,jahoor, jaaaaaaaaaaaa,jajaja,ja mensen.
Enfin
Zo is het niet moeilijk om 2 uur vol te kletsen.
Ik heb het toch zo´n 14 jaar aangehoord..Mensen moeten altijd aan andre van duin denken als ze hem voort eerst horen. "oja, jahaa, ow"
Aragorn schreef:Nah, je went eraan. Op een gegeven moment moet je de lol van bepaalde kromme gezegden e.d. wel in kunnen zien, dan is het soms nog wel te verdragen. Al moet ik toegeven dat je je af en toe wel afvraagt waarom je nou uit bed bent gekomen, maar dat is niets nieuws natuurlijk.
joris schreef:we lezen geen één preek, nooit never. Ik geloof niet in ingeblikte Heilige Geest vruchten.
tja, dan zal ik toch echt geen preek gaan lezen maar een mooi boek nemen over het leven van iemand met God. Ook op radio en tv valt genoeg te beleven op zondag. Als ik de deur niet meer uit kan, nodig ik een gedeelt evan de gemeetne bij mij uit als ik alleen zou zijn.Bookman schreef:joris schreef:we lezen geen één preek, nooit never. Ik geloof niet in ingeblikte Heilige Geest vruchten.
Is geen mooie uitspraak Joris. Ben jij even te pakken als je nog eens door omstandigheden niet meer naar de kerk kan, geen kerktelefoon hebt, en alleen een kast met prekenboeken.................
Ik zal u wederom hier van horen.................om het even bijbels te zeggen.....
SDG schreef:marle schreef:FF Bij de topic:
Wij hebben zelden leesdienst ondanks ons vacant zijn, en zo wel, alleen des morgens, waarin men dan de cathechismus behandeld.
Welke catechismuspreek men leest, ligt aan de ouderling zelf.
Meestal is dit Ds: J.W. Kersten, Rietdijk, L. Huisman, Van Reenen (herschreven)
Laatst een keer geen catechismuspreek, maar toen een preek van Ds. C. Harick. Heel mooi!!!
Dit topic illustreert overduidelijk hoe groot de onderlinge verschillen tussen diverse GG-gemeenten kunnen zijn. Bookman zal er zich waarschijnlijk wel in herkennen, maar ìk kan er alleen maar jaloers op zijn!
Trouwens, Marle: lezen ze bij jullie geen catechismus op serie? Kan het dus voorkomen dat je zondag 12 van Van Reenen hoort, zondag 13 van Hoogerland en zondag 14 van weer iemand anders? Dat zou bij ons ondenkbaar zijn: in vacante periodes wordt door de kerkenraad vastgesteld welke catechismuspreken (als serie) zullen worden gelezen. De ouderlingen die preeklezen tijdens de middagdiensten, zijn vaak wel vrij in de keuze van hun preken, maar ook niet altijd: soms besluiten ze om daar óók een serie te gaan lezen. Zo hebben we nog niet zo lang geleden de serie van ds. P. Blok over het leven van Ruth gehad. (zucht...)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten