Welke preken worden er bij u gelezen in de leesdiensten?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 21 jun 2004 14:00

Daar vlieg ik voor...................

Ook op zondag? :mrgreen:

Klaas
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 21 jun 2004 14:12

Klaas schreef:

Klaas

Nee niet echt. Ik vind het vreselijk hoe deze man preekt. Maar ja dat is persoonlijk hoor. En dan telkens dat: jahoor,jahoor, jaaaaaaaaaaaa,jajaja,ja mensen.
Enfin
Zo is het niet moeilijk om 2 uur vol te kletsen. :mrgreen:
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

Juliah
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Juliah » 21 jun 2004 16:22

Wij hebben niet zo vaak leesdienst (chr ger), maar als het er is, meestal een preek van Ds Velema (dacht ik).
~Get out and do what we were meant to do~

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 21 jun 2004 17:00

Gisteren bij mijn vriendin (GG):

's ochtends: Wulfert Floor
's middags: catechismus van ds. Hoogerland
's avonds: was ds. Gunst er:)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 jun 2004 17:47

Bookman schreef:
Klaas schreef:

Klaas

Nee niet echt. Ik vind het vreselijk hoe deze man preekt. Maar ja dat is persoonlijk hoor. En dan telkens dat: jahoor,jahoor, jaaaaaaaaaaaa,jajaja,ja mensen.
Enfin

Ik heb het toch zo´n 14 jaar aangehoord.. :) Mensen moeten altijd aan andre van duin denken als ze hem voort eerst horen. "oja, jahaa, ow"

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 21 jun 2004 18:06

Aragorn schreef:
Bookman schreef:
Klaas schreef:

Klaas

Enfin

Ik heb het toch zo´n 14 jaar aangehoord.. :) Mensen moeten altijd aan andre van duin denken als ze hem voort eerst horen. "oja, jahaa, ow"

14 jaar..........pffffffffffff. Nu heb ik echt met je te doen! Aan Andre van Duin had ik nog niet gedacht....maar er zit zeker iets in. Nou geef dan maar leesdienst!
:wink:
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 jun 2004 18:18

Nah, je went eraan. Op een gegeven moment moet je de lol van bepaalde kromme gezegden e.d. wel in kunnen zien, dan is het soms nog wel te verdragen. Al moet ik toegeven dat je je af en toe wel afvraagt waarom je nou uit bed bent gekomen, maar dat is niets nieuws natuurlijk.

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 21 jun 2004 19:34

Aragorn schreef:Nah, je went eraan. Op een gegeven moment moet je de lol van bepaalde kromme gezegden e.d. wel in kunnen zien, dan is het soms nog wel te verdragen. Al moet ik toegeven dat je je af en toe wel afvraagt waarom je nou uit bed bent gekomen, maar dat is niets nieuws natuurlijk.

Nu ben ik vaak veel te radicaal. Dat weet jij ook. Maar snap je dat ik me bij zulke mensen wel eens afvraag of ze wel nuttig zijn om dat grote werk te doen? En dat bedoel ik oprecht. Of moeten we dan gaan denken aan die uitspraak dat de Heere met een kromme stok ook rechte slagen kan geven? Maar die is wel héél krom hoor! Maar goed waar kerk je nu Aragorn??

joris

Berichtdoor joris » 21 jun 2004 20:50

we lezen geen één preek, nooit never. Ik geloof niet in ingeblikte Heilige Geest vruchten.

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 21 jun 2004 21:00

joris schreef:we lezen geen één preek, nooit never. Ik geloof niet in ingeblikte Heilige Geest vruchten.

Is geen mooie uitspraak Joris. Ben jij even te pakken als je nog eens door omstandigheden niet meer naar de kerk kan, geen kerktelefoon hebt, en alleen een kast met prekenboeken.................
Ik zal u wederom hier van horen.................om het even bijbels te zeggen..... :wink:

joris

Berichtdoor joris » 21 jun 2004 21:08

Bookman schreef:
joris schreef:we lezen geen één preek, nooit never. Ik geloof niet in ingeblikte Heilige Geest vruchten.

Is geen mooie uitspraak Joris. Ben jij even te pakken als je nog eens door omstandigheden niet meer naar de kerk kan, geen kerktelefoon hebt, en alleen een kast met prekenboeken.................
Ik zal u wederom hier van horen.................om het even bijbels te zeggen..... :wink:
tja, dan zal ik toch echt geen preek gaan lezen maar een mooi boek nemen over het leven van iemand met God. Ook op radio en tv valt genoeg te beleven op zondag. Als ik de deur niet meer uit kan, nodig ik een gedeelt evan de gemeetne bij mij uit als ik alleen zou zijn.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 jun 2004 21:10

SDG schreef:
marle schreef:FF Bij de topic:
Wij hebben zelden leesdienst ondanks ons vacant zijn, en zo wel, alleen des morgens, waarin men dan de cathechismus behandeld.
Welke catechismuspreek men leest, ligt aan de ouderling zelf.
Meestal is dit Ds: J.W. Kersten, Rietdijk, L. Huisman, Van Reenen (herschreven)
Laatst een keer geen catechismuspreek, maar toen een preek van Ds. C. Harick. Heel mooi!!!

Dit topic illustreert overduidelijk hoe groot de onderlinge verschillen tussen diverse GG-gemeenten kunnen zijn. Bookman zal er zich waarschijnlijk wel in herkennen, maar ìk kan er alleen maar jaloers op zijn!

Trouwens, Marle: lezen ze bij jullie geen catechismus op serie? Kan het dus voorkomen dat je zondag 12 van Van Reenen hoort, zondag 13 van Hoogerland en zondag 14 van weer iemand anders? Dat zou bij ons ondenkbaar zijn: in vacante periodes wordt door de kerkenraad vastgesteld welke catechismuspreken (als serie) zullen worden gelezen. De ouderlingen die preeklezen tijdens de middagdiensten, zijn vaak wel vrij in de keuze van hun preken, maar ook niet altijd: soms besluiten ze om daar óók een serie te gaan lezen. Zo hebben we nog niet zo lang geleden de serie van ds. P. Blok over het leven van Ruth gehad. (zucht...)

Omdat ik uit dezelfde gemeente kom als Marle kan ik hier wel een antwoord op geven, (anders hoor ik het wel van je Marle).

Zoals je al in je vraag het over hebt van zondag 12 van Reenen hoort, zondag 13 van Hoogerland... etc. Dat komt bij ons voor. En vindt dat heel niet storend.

Hein
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Hein » 21 jun 2004 21:14

Ben dan wel heel benieuwd waar jij vandaan komt. Ik vind dat echt een voorbeeld van een kerkraad als ze dat doen. Dat is harmonie in de praktijk brengen.
De HEERE zegt: Grimmigheid is bij mij niet! jesaja 27:1

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 jun 2004 21:17

Hoezo? is het dan echt zo vreemd dat iedere preeklezer zelf mag bepalen welke serie die pakt van de cathechismus?

Hein
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Hein » 21 jun 2004 21:21

Nee das helemaal niet vreemd. Dat vind ik heel goed. Zeker als je andere dingen proeft in bovenstaande stukjes.
De HEERE zegt: Grimmigheid is bij mij niet! jesaja 27:1

Terug naar “Archief”