surfer,
je kan uren door blijven denken, tobben en christenen onderuit proberen te halen die volgens jou vertrouwen op dogma's en bijbelteksten. Maar daar berijk jij helemaal niks mee. Jij moet op zoek gaan naar jou zin in het leven, jij moet op zoek gaan naar jou God, of naar jou waarheid.
Ik heb mijn God gevonden, en mijn waarheid. Ik snap soms niks van de bijbel, hoe die is samen gestelt. Hoe die tot stand is gekomen, offe als er tegenstrijdige dingen in staan. Ik zou daar uren overna kunnen gaan denken, en daardoor gaan twijvelen over mijn waarheid.
Maar als ik kijk naar mijn leven, Geeft God mij elke dag antwoorden uit zijn Woord. God spreek vaak tot mij in Zijn woord, en soms op een andere manier. God spreek tot zoveel mensen in Zijn Woord, daar kan ook jij niet onderuit komen. Alle mensen die zo enorm dicht bij God leven, aanvaarden simpel weg de bijbel zoals hij nu is, en leven daar ook uit. Ze mogen en kunnen vertrouwen op God die de Bijbel tot zo ver aan ons heeft gegeven.
De manier om God te leren kennen is niet via onderzoek in de geschiedenis, offe je kennis over verschillende schijfwijzen. Of je te verdiepen in tegenstrijdigheden.
Wil je God wel leren kennen? ja?
God roept je: mijn Zoon geef mij je hart! Geef je zelf volkomen aan God en laat je lijden door Hem in alles! haha je denk mischien jij bent Gek! ik mijzelf overgeven aan God? straks raak ik mezelf kwijt
Want zo wie zijn leven behouden wil, die zal het verliezen; maar zo wie zijn leven verliezen zal, om Mijnentwil, die zal het behouden.
wil je God niet kennen?
mischien is het goed om dan uit te zoeken of je wat mist?