En wat als je twijfelt?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Fries
Verkenner
Verkenner

En wat als je twijfelt?

Berichtdoor Fries » 18 jun 2004 23:25

Soms twijfel ik, waar komt het vandaan, hoe ga ik er mee om? Waarom twijfel ik, op andere momenten ben ik zo zeker.
De vraag hoe ik er mee om moet gaan is voor mij de belangrijkste, maar dat zal voor zich spreken.

Alvast dank voor reacties

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 jun 2004 23:45

Mijn ervaring is dat je je daar steeds minder van aantrekt. Op een gegeven moment weet je wel dat het gevoel toch altijd terug zal komen en maak je je er niet meer druk om. Dan geniet je gewoon van het vriend-vriendin zijn zonder dat je perse helemaal verliefd bent, zo heeft alles z'n tijd..

joepie

Re: En wat als je twijfelt?

Berichtdoor joepie » 19 jun 2004 07:38

Fries schreef:Soms twijfel ik, waar komt het vandaan, hoe ga ik er mee om? Waarom twijfel ik, op andere momenten ben ik zo zeker.
De vraag hoe ik er mee om moet gaan is voor mij de belangrijkste, maar dat zal voor zich spreken.

Bij de geringste twijfel zou ik er niet aan beginnen. Dan is het blijkbaar niet de juiste.
Mijn dochter heeft een jaar verkering gehad met een twijfelaar, die ook telkens weer weg liep. Is vreselijk! Als je twijfelt, ga erbij weg en wacht tot je degene tegen komt waar je geen twijfels bij hebt.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 jun 2004 08:08

joepie schreef:
Fries schreef:Soms twijfel ik, waar komt het vandaan, hoe ga ik er mee om? Waarom twijfel ik, op andere momenten ben ik zo zeker.

Bij de geringste twijfel zou ik er niet aan beginnen. Dan is het blijkbaar niet de juiste.
Mijn dochter heeft een jaar verkering gehad met een twijfelaar, die ook telkens weer weg liep. Is vreselijk! Als je twijfelt, ga erbij weg en wacht tot je degene tegen komt waar je geen twijfels bij hebt.

daar bne ik het absoluut niet mee eens joepie.... ik weet niet hoe vaak ik wel twijfels heb gehad.... tobias net zo... maar dat vind k geen reden om uit elkaar te gaan en maar te wachten op een ander... ik dnek dat iedereen wel eens twijfels heeft (jij natuurlijk niet) en ik dnek dat je je niet altijd moet laten leiden door de twijfel.. er kunnen soms gfewoon momenten zijn dat het niet lekker loopt en dat je gaat twijfelen... maar dan moet je het niet metreen uitmaken...

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 19 jun 2004 08:34

't Ligt er denk ik ook een beetje aan hoe je twijfelt, twijfel je aan jezelf of aan de ander?

Wat is de reden van twijfel?

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 19 jun 2004 13:08

trijntjejohanna schreef:er kunnen soms gfewoon momenten zijn dat het niet lekker loopt en dat je gaat twijfelen... maar dan moet je het niet metreen uitmaken...

mijn vriend maakte het dus wel uit... :|

Maar nu zit ik weer met twijfels :| Het leven is niet makkelijk :?
Dus, dat.

S-je
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor S-je » 19 jun 2004 14:52

Mijn mening:
Wanneer je merkt dat je heel vaak twijfelt en het echte gevoel van "wij-horen-bij-elkaar" soms gewoon compleet weg is voor langere tijd, dan zou ik niet langer verder gaan.
Je kan toch altijd een break nemen, kijken óf je elkaar mist óf dat je een persoon in je leven mist. Soms is het ook alleen maar het gevoel "iets" te missen en niet specifiek die persoon waar je op dat moment mee samen bent. Wel heel moeilijk om dat uit te vinden...

k Heb verkering gehad en de laatste drie maanden (van de 9) heb ik lopen twijfelen of ik nog wel verder moest gaan met die persoon. Natuurlijk waren er ook wel momenten dat ik daar niet aan dacht, maar die werden steeds zeldzamer. Ik weet nu zeker dat ik dat nooit meer doe, want het is een enorm vervelende periode geweest. En zo herinner je je die hele verkering dan, niet echt positief dus. Als het niet werkt, werkt het niet.

En het wil niet zeggen dat wanneer God jullie bij elkaar brengt, dat je dan ook voor altijd bij elkaar moet blijven. Verkering blijft verkering en dat betekend dat je er gewoon ook van kan leren. Het is een periode waarin je uitvindt of je het voor elkaar bent en of je voor altijd bij elkaar wilt blijven. Wanneer je erachter komt dat dat niet zo is, dan moet je er gewoon mee stoppen, daar is het verkering voor.

Pfieuw, lang antwoord, sorry :roll:

Heel veel sterkte en succes ermee...

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 19 jun 2004 19:06

S-je schreef:En het wil niet zeggen dat wanneer God jullie bij elkaar brengt, dat je dan ook voor altijd bij elkaar moet blijven.

Helemaal mee eens. Bij mij had de verkering (die na 15 maand uitging) tot gevolg dat ik steeds dichter bij God ging leven en dat ik uiteindelijk belijdenis van m'n geloof mocht afleggen. Vaak zijn Gods wegen voor ons ondoorgrondelijk, maar zo zie je maar weer dat Hij iets "pijnlijks" mee kan laten werken ten goede.
Afbeelding
Werken is een hinderlijke onderbreking van de vakantie.

lampje99
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor lampje99 » 19 jun 2004 21:38

Als je twijfelt schrijf dat voor je zelf de positieve dingen en de negatieve dingen ervan op.
En trek dan een conclusie.......
Na regen komt zonneschijn!!!

Fries
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Fries » 19 jun 2004 21:59

Soms twijfel ik aan mezelf, soms aan m'n relatie, en soms aan m'n vriendin. Op andere momenten (en gelukkig zijn dat er nog heel veel) ben ik ontzettend blij en gelukkig en zie ik de problemen niet zo. Volgens mij is het ook zo dat het slechte in mij me aan het twijfelen brengt, dan probeer ik daar wel overheen te kijken natuurlijk en te doen alsof ik niet twijfel... maar diep van binnen denk je dan toch steeds even: ben ik wel goed bezig, is ze wel de ware voor mij, moet ik wel verder gaan. Het vreemde is dat als ik nog een beetje dieper ga, al die twijfel weg is, en ik absoluut zeker weet dat ik door moet gaan, en vraag ik God ook om me daar bij te helpen.
Maar ik blijf het natuurlijk erg vervelend vinden dat ik zo nu en dan met die vraag kom te zitten, dan ga je er automatisch natuurlijk verder over nadenken, en soms is dat positief, maar andere keren brengt dit juist nog meer twijfels met zich mee.
Hebben jullie enig idee hoe ik ccncreet die twijfels uit de weg kan gaan? Of zou dat juist niet de bedoeling zijn, zou het juist zo moeten zijn dat je er heel goed over nadenkt, over je relatie bedoel ik dan. (Natuurlijk begrijp ik dat je er goed over na moet denken, maar zijn die twijfels daarvoor nou zo hard nodig?)

Alvast dank voor jullie reacties.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 jun 2004 08:09

Ik ga dan altijd bidden en dan vertelt God me dat het goed is :)

ezri
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor ezri » 20 jun 2004 20:11

Gandalf schreef:
S-je schreef:En het wil niet zeggen dat wanneer God jullie bij elkaar brengt, dat je dan ook voor altijd bij elkaar moet blijven.

Helemaal mee eens. Bij mij had de verkering (die na 15 maand uitging) tot gevolg dat ik steeds dichter bij God ging leven en dat ik uiteindelijk belijdenis van m'n geloof mocht afleggen. Vaak zijn Gods wegen voor ons ondoorgrondelijk, maar zo zie je maar weer dat Hij iets "pijnlijks" mee kan laten werken ten goede.

Amen!

Loutering door lijden, of idd Gods ondoorgrondelijk wijsheid.

We lopen de weg waarvan God wist dat we die zouden lopen.

:D
We bidden om zilver, maar God geeft goud.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 jun 2004 09:51

Fries schreef:Soms twijfel ik aan mezelf, soms aan m'n relatie, en soms aan m'n vriendin. Op andere momenten (en gelukkig zijn dat er nog heel veel) ben ik ontzettend blij en gelukkig en zie ik de problemen niet zo. Volgens mij is het ook zo dat het slechte in mij me aan het twijfelen brengt, dan probeer ik daar wel overheen te kijken natuurlijk en te doen alsof ik niet twijfel... maar diep van binnen denk je dan toch steeds even: ben ik wel goed bezig, is ze wel de ware voor mij, moet ik wel verder gaan. Het vreemde is dat als ik nog een beetje dieper ga, al die twijfel weg is, en ik absoluut zeker weet dat ik door moet gaan, en vraag ik God ook om me daar bij te helpen.
Maar ik blijf het natuurlijk erg vervelend vinden dat ik zo nu en dan met die vraag kom te zitten, dan ga je er automatisch natuurlijk verder over nadenken, en soms is dat positief, maar andere keren brengt dit juist nog meer twijfels met zich mee.
Hebben jullie enig idee hoe ik ccncreet die twijfels uit de weg kan gaan? Of zou dat juist niet de bedoeling zijn, zou het juist zo moeten zijn dat je er heel goed over nadenkt, over je relatie bedoel ik dan. (Natuurlijk begrijp ik dat je er goed over na moet denken, maar zijn die twijfels daarvoor nou zo hard nodig?)

Alvast dank voor jullie reacties.

Ik denk dat iedereen zo af en toe weleens twijfelt, dat had ik ook in m´n verkering. Als dat structureel wordt zit er wel iets mis natuurlijk, maar zoals ik hierboven al zei: als het goed is wen je eraan en til je er steeds minder zwaar aan, waarna het automatisch ook minder wordt.

Hoelang heb je eigenlijk al deze relatie?

Fries
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Fries » 21 jun 2004 17:57

4 jaar

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 jun 2004 18:01

Fries schreef:4 jaar

Hm, da´s wel lang ja.. Ehm, ga eerst maar even op de sofa liggen. :mrgreen:

Is het een nieuw fenomeen, of heb je dat al vanaf het begin?

Terug naar “Archief”