Gershwin schreef:Ok, houd moed: ik heb gistermiddag gehoord dat mijn strikt atheistische neef opeens God gevonden heeft.
Tell me more..

Moderator: Moderafo's
Sophie schreef:Misschien een beetje een vreemde titel, maar het is echt zo... Al een tijd loop ik met vragen rond, maar de antwoorden daarop kan ik niet vinden. Misschien dat jullie mij kunnen helpen!
Een aantal jaar geleden kwam een vriend van mij tot bekering. Het was echt een super mooie tijd! We dankten God en waren helemaal vervuld van Hem. Jaren achtereen heeft hij een goede relatie gehad met God. God was met hem, Hij hielp hem. Natuurlijk was er zo nu en dan een `dipje`, maar God liet hem steeds weer zien dat Hij er voor hem was...
Nu gaat het slecht met hem. Hij is God kwijt, en hierdoor raakt hij ook zichzelf kwijt. Ik weet dat God een kind van Hem nooit in de steek zal laten, maar nu lijkt het alsof Hij dat wel doet... We hebben gebeden en gebeden, maar hij kan God niet meer vinden. Sinds een paar weken heeft hij de moed opgegeven, en is hij gestopt met bidden. Aan de ene kant wil hij zo graag weer leven met God, maar aan de andere kant is hij moedeloos. Hij denkt dat God hem echt in de steek gelaten heeft. Ik wil zo graag dat hij weer wordt als toen. Dat God weer in hem komt wonen. Ik probeer steeds weer met hem te praten, maar het lijkt niet tot hem door te dringen. Ik, en vele anderen, bidden voor hem, maar God lijkt er niet te zijn...
Ik weet nu niet meer wat ik hier mee aan moet. Het is zo vreselijk moeilijk. Misschien moet hij hulp zoeken, maar we weten ook niet waar... In zijn gemeente is daar geen mogelijkheid voor. Hoe kan ik hem laten zien dat God er wel is?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten