God kwijt...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 jun 2004 17:04

Gershwin schreef:Ok, houd moed: ik heb gistermiddag gehoord dat mijn strikt atheistische neef opeens God gevonden heeft.

Tell me more.. :) Ik weet niet of het binnen het topic valt (denk het wel een beetje), maar hoe gaat zoiets in z'n werk?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 jun 2004 23:04

Ja idd, ik heb dergelijke dingen wel vaker gehoord maar als je het wil vertellen... een dergelijk getuigenis kan heel versterkend werken voor anderen!
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Spyg
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Spyg » 20 jun 2004 15:30

daar ben ik het ook mee eens
ALs het leven zo voorspelbaar is waarom geloof jij dan niet of is dat te makkelijk

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 21 jun 2004 12:44

Marnix schreef:Ja idd, ik heb dergelijke dingen wel vaker gehoord maar als je het wil vertellen... een dergelijk getuigenis kan heel versterkend werken voor anderen!
Hoe werkt een getuigenis waarbij een christen agnost of atheist wordt? Of zich bekeert tot de Islam?

Komt ook regelmatig voor.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 jun 2004 12:57

Dat kan minder positief zijn... maar van het hoe of waarom erachter kun je wel dingen leren, gewaarschuwd worden voor bepaalde dingen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

caprice

Re: God kwijt...

Berichtdoor caprice » 23 jul 2004 06:00

Sophie schreef:Misschien een beetje een vreemde titel, maar het is echt zo... Al een tijd loop ik met vragen rond, maar de antwoorden daarop kan ik niet vinden. Misschien dat jullie mij kunnen helpen!

Een aantal jaar geleden kwam een vriend van mij tot bekering. Het was echt een super mooie tijd! We dankten God en waren helemaal vervuld van Hem. Jaren achtereen heeft hij een goede relatie gehad met God. God was met hem, Hij hielp hem. Natuurlijk was er zo nu en dan een `dipje`, maar God liet hem steeds weer zien dat Hij er voor hem was...

Nu gaat het slecht met hem. Hij is God kwijt, en hierdoor raakt hij ook zichzelf kwijt. Ik weet dat God een kind van Hem nooit in de steek zal laten, maar nu lijkt het alsof Hij dat wel doet... We hebben gebeden en gebeden, maar hij kan God niet meer vinden. Sinds een paar weken heeft hij de moed opgegeven, en is hij gestopt met bidden. Aan de ene kant wil hij zo graag weer leven met God, maar aan de andere kant is hij moedeloos. Hij denkt dat God hem echt in de steek gelaten heeft. Ik wil zo graag dat hij weer wordt als toen. Dat God weer in hem komt wonen. Ik probeer steeds weer met hem te praten, maar het lijkt niet tot hem door te dringen. Ik, en vele anderen, bidden voor hem, maar God lijkt er niet te zijn...

Ik weet nu niet meer wat ik hier mee aan moet. Het is zo vreselijk moeilijk. Misschien moet hij hulp zoeken, maar we weten ook niet waar... In zijn gemeente is daar geen mogelijkheid voor. Hoe kan ik hem laten zien dat God er wel is?

Moed houden, want wie God zoekt zal Hem zeker vinden! 'Ben Ik niet een Beloner dergenen die mij zoeken?'
Die Hem zoekt zal Hem zeker vinden! Ook al kan het lang duren, en kan het door een diep dal gaan. God laat sommigen van Zijn volk wel een diepe weg gaan, maar dat doet Hij nooit zonder bedoeling. Het kan later nog strekken tot wijsheid om andere mensen erin te onderwijzen.
Daarom, blijf bidden, want God heeft nog nooit een bidder laten staan.
Hij zal hun gebeden vervullen op Zijn tijd. En dat is altijd de beste tijd.

Jeremia 31 vers 9:
Zij zullen komen met geween, en met smekingen zal Ik hen voeren; Ik zal hen leiden aan de waterbeken, in een rechte weg, waarin zij zich niet zullen stoten; want Ik ben Israël tot een Vader, en Efraïm is Mijn eerstgeborene.

Daarom is het ook zo'n voorrecht dat je vriend God niet alleen kwijt is, maar dat hij Hem ook mist.

Gode bevolen.

joris

Berichtdoor joris » 23 jul 2004 08:13

mooi gezegd capric, welkom terug.

Terug naar “Archief”