Beroepingswerk binnen Refoland.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

waarnemer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor waarnemer » 18 jun 2004 16:46

Hein,
Terlouw is van je bloedgroep, wat houd dat in? Ik ben maar een PKNer en bij ons heb je richtingen. Totaal tegengestelde meningen. Wat is het verschil?

Hein
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Hein » 18 jun 2004 18:05

jij hebt in mijn verhaal een mooie waarneming gedaan. De vraag vind ik erg interessant daarom wil ik hem graag beantwoorden.

offieel heb je binnen de ger.gem geen richtingen (dat hoef ik je niet te vertellen denk ik). je kunt volgens mij echter wel spreken over "flanken' (is minder officieel dan richting zoals G.B. er is onderscheid te maken tussen een rechter en een linker flank). ik ben niet zo voor hokken vakken en stempels maar ze zijn er nu eenmaal. om daar toch mee te kunnen leven heb ik eens gehoord van iemand die het bloedgroep had. dat woord heeft meer een symbolische betekenis. als iemand van een andere bloedgroep is leeft hij wel, er stroomt bloed in zijn lichaam. (Als ik zeg dat iemand van een andere bloedgroep is stel ik geen enkele vragen bij de staat van die persoon als Christen, ik neem hem over) maar ik ben zelf anders en toch ook Christen. zo kun je elkaar een beetje heel laten.

is ie duidelijk?
De HEERE zegt: Grimmigheid is bij mij niet! jesaja 27:1

marle
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor marle » 19 jun 2004 17:53

Kampen: Maandagavond ledenvergadering --> waarschijnlijk viertal. (Horen we morgen, bij de afkondigen.)

Ik denk zelf dat de uitslag zo zal zijn:
1. Terlouw/De Heer
2. Bakker
3. Beens

We zullen maandag de eerste stortvloed van beroepen wel zien.

P.S. Als iemand hoort (Voor het RD) dat de kand. na zijn of een andere gemeente gaat, laat em dat even op dit forum zegge
Die tot mij komt die zal Ik geenzins uitwerpen. (Joh. 6:37b)

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 19 jun 2004 23:20

marle schreef:Kampen: Maandagavond ledenvergadering --> waarschijnlijk viertal. (Horen we morgen, bij de afkondigen.)

1. Terlouw/De Heer
2. Bakker
3. Beens

P.S. Als iemand hoort (Voor het RD) dat de kand. na zijn of een andere gemeente gaat, laat em dat even op dit forum zegge

Doen we zeker!!!
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 21 jun 2004 11:36

cand de heer beroepen te urk
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

wh
Mineur
Mineur

Berichtdoor wh » 21 jun 2004 12:18

de Heer beroepen in H.I. Ambacht

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 jun 2004 12:44

marle schreef:Kampen: Maandagavond ledenvergadering --> waarschijnlijk viertal. (Horen we morgen, bij de afkondigen.)

1. Terlouw/De Heer
2. Bakker
3. Beens

En ik denk:
1. Terlouw
2.Bakker
3. De Heer.
4. Beens.

Guus Geluk
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Guus Geluk » 21 jun 2004 15:32

johannes1 schreef:cand de heer beroepen te urk

Je weet het eerder dan ik :D
Maar dat is dus de ger.gem. en ik ben chr. ger.
Wij hebben ds. L. A. den Butter beroepen. We hadden een tweetal met ds. Schoonderwoerd.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 jun 2004 16:39

Ik ga voor Terlouw. :oops:

pugna
Mineur
Mineur

Berichtdoor pugna » 21 jun 2004 17:21

Guus Geluk schreef:
johannes1 schreef:cand de heer beroepen te urk

Je weet het eerder dan ik :D
Maar dat is dus de ger.gem. en ik ben chr. ger.
Wij hebben ds. L. A. den Butter beroepen. We hadden een tweetal met ds. Schoonderwoerd.

Hebben jullie er nog niet genoeg?? :mrgreen:
Zo is het dan niet desgenen, die wil, noch desgenen, die loopt, maar des ontfermenden Gods. (Rom 9:16)

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 21 jun 2004 19:22

Bookman, nog even terugkomend op je uitlatingen over kand. Beens. Ik heb hem 1,5 jaar terug gehoord, en ik was diep geschokt.

Pas hoorde ik hem weer, en dat was een prachtige preek over het gescheurde voorhangsel en de open toegang tot het heiligdom, door het sterven van Christus. Zo zie je maar, tis maar net wanneer je iemand hoort.

In Bodegraven staan ds Clements en student Terlouw op tweetal, ik kon helaas niet vanavond...
Ik heb werkelijk geen idee wie beroepen zal worden, Clements heeft pas al een keer bedankt voor ons beroep. Maakt mij ook niet uit, er zijn maar weinig dominee's/kandidaten die ik liever niet zie komen (en daar voel ik me al schuldig over...)

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 21 jun 2004 19:30

TheKeimpe schreef:Bookman, nog even terugkomend op je uitlatingen over kand. Beens. Ik heb hem 1,5 jaar terug gehoord, en ik was diep geschokt.

Pas hoorde ik hem weer, en dat was een prachtige preek over het gescheurde voorhangsel en de open toegang tot het heiligdom, door het sterven van Christus. Zo zie je maar, tis maar net wanneer je iemand hoort.

In Bodegraven staan ds Clements en student Terlouw op tweetal, ik kon helaas niet vanavond...
Ik heb werkelijk geen idee wie beroepen zal worden, Clements heeft pas al een keer bedankt voor ons beroep. Maakt mij ook niet uit, er zijn maar weinig dominee's/kandidaten die ik liever niet zie komen (en daar voel ik me al schuldig over...)

Kan z'n preek nog prachtig zijn, maar al dat toneel hoeft niet.
Dat doet zo enorm veel afbreuk aan het Woord. Hij staat zo wat in z'n onderbroek. :roll:
Maar goed ik ben net terug van de vergadering en hier( Terneuzen) is Kandidaat Terlouw gekozen. Met precies genoeg stemmen, de helft plus één.
Wel vreemd dat Bodegraven geen tweetal uit de studenten kon vormen. Dat zegt iets. Of over de gemeente of over de studenten....... :wink:
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.

wh
Mineur
Mineur

Berichtdoor wh » 21 jun 2004 19:48

Kootwijkerbroek Ger.Gem. tweetal: Ds. Mondria en Ds de Wit

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 21 jun 2004 20:07

wh schreef:Kootwijkerbroek Ger.Gem. tweetal: Ds. Mondria en Ds de Wit

Als ze Beens daar nu ook al niet moeten hebben waar moet die arme kerel dan blijven? Toch Randburg op den duur? GGN?
Ja ik vraag maar wat hoor :wink:

wh
Mineur
Mineur

Berichtdoor wh » 21 jun 2004 20:11

Bookman schreef:
wh schreef:Kootwijkerbroek Ger.Gem. tweetal: Ds. Mondria en Ds de Wit

Als ze Beens daar nu ook al niet moeten hebben waar moet die arme kerel dan blijven? Toch Randburg op den duur? GGN?
Ja ik vraag maar wat hoor :wink:

Iets meer eerbied mag ook wel :mrgreen: :mrgreen:

Terug naar “Archief”