Tatoo's en piercing's -> ja of nee?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jacob
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Tatoo's en piercing's -> ja of nee?

Berichtdoor jacob » 17 jun 2004 15:20

Wat vinden jullie der van kan het oof apsoleut niet. Denk aan je ligaam, tempel van god en zo. Ben benieuwd hoe jullie der over denken. :shock:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 17 jun 2004 15:25

als je zin hebt om te lezen, duik dan ook evne in het archief:
http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t ... t=piercing

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 17 jun 2004 15:41

Gaatjes in je oren bv kunnen weer dichtgroeien als je het niet leuk meer vindt. Maar een tatoe, daar moet je, vind ik, jaren de tijd voor nemen om over na te denken of je het echt wilt, en wat je wilt. Ik heb er zelf 3. Klein en subtiel. Mijn eerste toen ik 21 was, een klein vlindertje, maar dat wilde ik al toen ik 17 was, maar gelukkig heb ik er 4 jaar mee gewacht. De andere 2, daar heb ik ook met tussenpoze jaaaren over nagedacht voordat ik het heb laten maken, en wat. Nooit spijt van gehad. Maar ik ken wel mensen, die er kort over nagedacht hadden, en er spijt van kregen, en dan een laserbehandeling moesten ondergaan, en dan heb je toch een naar lidteken.
Dus, bezint eer gij begint!
Sommige mensen zeggen dat je vanuit bijbels oogpunt je lichaam niet mag versieren, zelfs geen oorbellen, alle respect voor hun, natuurlijk, iedereen denkt er anders over.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 jun 2004 19:27

Mariamagdalena schreef:Gaatjes in je oren bv kunnen weer dichtgroeien als je het niet leuk meer vindt. Maar een tatoe, daar moet je, vind ik, jaren de tijd voor nemen om over na te denken of je het echt wilt, en wat je wilt. Ik heb er zelf 3. Klein en subtiel. Mijn eerste toen ik 21 was, een klein vlindertje, maar dat wilde ik al toen ik 17 was, maar gelukkig heb ik er 4 jaar mee gewacht. De andere 2, daar heb ik ook met tussenpoze jaaaren over nagedacht voordat ik het heb laten maken, en wat. Nooit spijt van gehad. Maar ik ken wel mensen, die er kort over nagedacht hadden, en er spijt van kregen, en dan een laserbehandeling moesten ondergaan, en dan heb je toch een naar lidteken.
Dus, bezint eer gij begint!
Sommige mensen zeggen dat je vanuit bijbels oogpunt je lichaam niet mag versieren, zelfs geen oorbellen, alle respect voor hun, natuurlijk, iedereen denkt er anders over.

die gaatjes blijf je heel je leven nog zien.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 17 jun 2004 19:35

hmm ik weet niet of dat bij iedereen zo is... bij mij zie je het na een tijdje niet meer.....

wh
Mineur
Mineur

Berichtdoor wh » 17 jun 2004 19:43

Het heeft natuurlijk ook wel met een bepaalde cultuur en traditie te
maken denk maar aan onze vissers.
Maar het is altijd de vraag met welke rede je zoiets doet.
Ik denk dat het vooral is om je eigen op te knappen.
Of dit bijbels is, ik denk van niet, maar we moeten ook van de
bijzaken geen hoofdzaken maken, terwijl ze je wel een indruk geven
van een bepaalde persoon.

lampje99
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor lampje99 » 17 jun 2004 20:10

Ik trek het niet zo zwaar met tattoo's en piercings.
Het gaat toch om het innerlijk toch?
Tuurlijk is uiterlijk wel waar je op let maar het is absoluut niet het belangrijkste.
Na regen komt zonneschijn!!!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 jun 2004 21:15

trijntjejohanna schreef:hmm ik weet niet of dat bij iedereen zo is... bij mij zie je het na een tijdje niet meer.....

ik ken iemand die heeft van onder naar boven oorbellen gehad. en je ziet het nog zitten.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 17 jun 2004 21:16

Evelien schreef:
trijntjejohanna schreef:hmm ik weet niet of dat bij iedereen zo is... bij mij zie je het na een tijdje niet meer.....

ik ken iemand die heeft van onder naar boven oorbellen gehad. en je ziet het nog zitten.

dat lijkt mij ook best extreem :mrgreen: :wink: zoveel gaatjes doe je toch ook niet :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 jun 2004 21:19

trijntjejohanna schreef:
Evelien schreef:

dat lijkt mij ook best extreem :mrgreen: :wink: zoveel gaatjes doe je toch ook niet :wink:

Als je eerst helemaal in de wereld heb geleefd en niet met God en zijn Gebod te maken wil hebben en een jongen ontmoet waar ze verder mee wil. Ze heeft alle oorbellen uit gedaan en weggegooid. Prachtig om te zien dat het ook andersom kan.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 17 jun 2004 21:25

ach jo.. oorbelletje of geen oorbelletje.
allemaal van die bijzaken.. we zouden het net zo goed kunnen hebben over wel of geen auto. of wel of geen fiets, of wel of geen casseterecorder. of wel of niet pizza bestellen bij de pizzaboer (phoe heb ik btw: wel zin aan.)

Maare... laat iedereen dit nou persoonlijk voor zichzelf met God uitzoeken.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 17 jun 2004 22:11

hijwel schreef:Maare... laat iedereen dit nou persoonlijk voor zichzelf met God uitzoeken.

Agreed.

Het zichtbare is tijdelijk, het onzichtbare eeuwig.
Denk daarom ook dat God daar niet veel waarde aan hecht.

@tlantis
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor @tlantis » 18 jun 2004 07:53

Principieel ben ik nergens echt op tegen. Maar ik vind het super zonde voor je lichaam. Ook oorbellen ofzo... kan echt niet begrijpen dat mensen hun lichaam laten doorboren... Maar goed ieder zo z'n ding...
MACDONALDUS SENEX FUNDUM HABET

DJ the master
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor DJ the master » 18 jun 2004 08:27

Het staat wel cool, maar je kan ook zonder

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 18 jun 2004 09:28

ik wil zo graag een paar tattoo's, eigenlijk 2 sterren op of mijn polsen of de ACHTERKANT van mijn bovenarmen, majah, stuit op nogal wat weerstand zeg maar, en n soort van incazon rond mn elleboog

Terug naar “Archief”