Wat moet ik doen...?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rnn
Verkenner
Verkenner

Wat moet ik doen...?

Berichtdoor Rnn » 16 jun 2004 20:24

Ik zit met het volgende probleem:

Een tijdje geleden was er een zangavond waarbij ik iemand ontmoet heb die ik niet meer uit m’n gedachten kan bannen. (dat dat kan he, na een avond…)

We hebben de hele avond tegenover elkaar doorgebracht (koor-publiek) en we hadden behoorlijk veel oogcontact. Na afloop stond diegene buiten te wachten (niet speciaal op mij denk ik, maar ik voelde wel dat hij op mij lette). Wat gebeurde er? Een vriendin van mij zag mij in het gebouw zelf en we begonnen te kletsen. Maar... toen we buiten kwamen liep ze regelrecht op DIEGENE af. En wat deed ik? Ik kan soms echt heeel verschrikkelijk verlegen zijn en durfde er dus echt niet bij te gaan staan. Ik heb nu dus denk ik echt wel een probleem: wat denkt mijn vriendin nu wel en wat denkt HIJ? (zag ons samen naar buiten komen!) Ik baal er zo van; ik lijk wel een puber! :oops:

Een weekje later zag ik hem met een vriend in een winkel en ze zagen mij ook. De vriend ken ik van gezicht en hij zat constant naar mij te grijnzen en veelbetekenend naar ons te kijken. Ik durf op zo'n moment echt niets te doen of zeggen. Naderhand denk ik: had ik dit maar gedaan of dat gezegd..!

Maar goed... als het zo doorgaat wordt het dus nix! Wie kan me helpen... Zijn er nog meer mensen die zo reageren in zo'n situatie?

johannes1
Moderator
Contacteer:

Re: Wat moet ik doen...?

Berichtdoor johannes1 » 16 jun 2004 22:24

Maar goed... als het zo doorgaat wordt het dus nix! Wie kan me helpen... Zijn er nog meer mensen die zo reageren in zo'n situatie?

ik zou net als jou reageren denk, maar als je niks doet laat je wel een kans schieten.

misschien off-topic maar welk koor was het :wink:
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 16 jun 2004 22:33

Tja, wat je moet doen is denk ik helemaal afhankelijk van de precieze situatie. Gewoon op de een of andere manier positief contact proberen te zoeken ofzo, whatever..

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 16 jun 2004 22:43

Assertief zijn ;)

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 16 jun 2004 22:50

zoek hem op, haal 3 x adem en vraag of hij een liedje voor je wil zingen :wink:
in jouw situatie zou ik echt op diegene afstappen en praatje maken of nog directer, zeggen dat je het leuk zou vinden om samen wat te drinken.
gewoon niet denken of je durft of niet, gewoon doen! de meeste jongens vinden het echt niet erg als ze een keer gevraagd worden
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 jun 2004 23:16

Ik zou 't ook niet durven, maar je kunt wel proberen hints te geven. Het probleem is dat mannen die niet altijd opvangen. Via via vissen kan misschien wel helpen, kweenie... Probeer gewoon eens een praatje te maken en vriendjes te worden ;) dat is de eerste stap denk ik.

Mr. J
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mr. J » 17 jun 2004 07:57

Ik heb dat inmiddels al van zoveel mensen gehoord dat ze als het ware "dichtklappen" of iig niet helemaal, maar dat ze dan niet meer durven. Ik sluit me maar gewoon aan bij de anderen, ga gewoon naar hem toe als je hem ziet, je hoeft niet speciaal ernaartoe te gaan. Vraag hem of hij wat wil gaan drinken met je, dat zou ik zelf ook heel erg op prijs stellen als mij dat gevraagd werd.

Veel succes ermee, we horen wel of het wat wordt :!: :D

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 17 jun 2004 12:37

Hee, ik zou hem niet meteen vragen om wat te gaan drinken, want wat kne je hem nou helemaal (de heren kunnen hier allemaal wel zeggen dat ze zich erg gevleid zouden voelen als het hun gevraagd zou worden, maar je hebt elkaar pas 1 avond gezien, en niet eens gesproken... en je weet het nooit...). Ik zou proberen als ik hem nog eens zag een gesprekje met hem aanknopen. Ik weet niet wie er vans jullie gezongen heeft, hij of jij. als jij het was, vraag dan wat hij er van vond. heeft hij gezongen, ga dan zeggen dat je het echt een geweldige avond vond. Ga zo met hem in gesprek, je hoeft echt niet meteen een afspraakje te maken (tenminste zo denk ik erover... kan ook wel zijn dat ik ontzettend truttig ben hoor :roll: :mrgreen: ).
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 17 jun 2004 13:16

ja inderdaad. Meteen vragen of hij iets wil drinken is wel erg hard van stapel :)
Zoals Rosekapje zegt : gewoon eerst een gezellig praatje.

Er zijn dingen die jullie binden, zoals gezamenlijke vrienden/ kooravond, dus daar kun je iig over praten.

succes! :)
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 17 jun 2004 13:20

JialiKelly schreef:ja inderdaad. Meteen vragen of hij iets wil drinken is wel erg hard van stapel :)
Zoals Rosekapje zegt : gewoon eerst een gezellig praatje.

Er zijn dingen die jullie binden, zoals gezamenlijke vrienden/ kooravond, dus daar kun je iig over praten.

succes! :)

ja werkt goed, heb ik gisteravond ook gedaan.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 jun 2004 14:28

Wacht even... hoe weet je nou of hij leuk is, als je hem nog nooit hebt gesproken?

jacob
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor jacob » 17 jun 2004 14:53

columbus schreef:of nog directer, zeggen dat je het leuk zou vinden om samen wat te drinken.

Jij kijkt zeker te veel foute series :wink:

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 17 jun 2004 16:08

Lalage schreef:Wacht even... hoe weet je nou of hij leuk is, als je hem nog nooit hebt gesproken?

Hoho, dit is een misvatting. Je kunt wel degelijk aan iemands ogen zien hoe die persoon is, daar hoef je niet eerst een uitgebreid interview voor af te nemen, twee ogen zeggen meer dan duizend woorden :D
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 17 jun 2004 16:22

Gershwin schreef:
Lalage schreef:Wacht even... hoe weet je nou of hij leuk is, als je hem nog nooit hebt gesproken?

Hoho, dit is een misvatting. Je kunt wel degelijk aan iemands ogen zien hoe die persoon is, daar hoef je niet eerst een uitgebreid interview voor af te nemen, twee ogen zeggen meer dan duizend woorden :D

Idd, het is toch vaak de eerste uitstraling waardoor je iemand wel leuk vind/lijkt. En door er mee om te gaan merk je vanzelf wel of je die persoon beter wilt leren kennen (met alle "gevolgen" van dien :lol:).
Afbeelding
Werken is een hinderlijke onderbreking van de vakantie.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 jun 2004 22:33

Nu ik erover nadenk, ja, ik heb ook wel jongens meteen de eerste dag dat ik ze zag leuk gevonden. Maar met m'n verstand kan ik er niet bij :)

Terug naar “Archief”