Bookman schreef:Dat is een duidelijk teken dat je de mensen meer liefhebt dan het Woord Gods. Christus noemde Pertus: "Satanas", dat was niet zachtzinnig.
Of een predikant is een dienstknecht van Christus en verkondigt het Woord in Zijn Naam.
Of een predikant is een dienstknecht van de duivel en verkondigt die Naam niet. En dat is te bestraffen.
In eerste instantie onder vier ogen. Verder mag je nooit uit het oog verliezen dat ook kinderen van God en m.i. zelfs geroepen predikanten kunnen dwalen, daarmee zijn ze geen dienstknechten van de duivel. Ik waardeer je radicaliteit, maar hiermee ga je veel te ver. Hoewel Jezus Petrus scherp aansprak verwierp Hij hem toch niet als een geroepen dienaar, om je eigen voorbeeld maar eens te gebruiken.
Verder zou ik het prettig vinden als je je oordeel over mij wat bijbelser inkleedt.
Nix geen gespaar van mensen die menen dominee te moeten zijn. Hun roeping hoor je aan de prediking.
Gelukkig hoef
ik predikanten niet te beoordelen op hun roeping. Ik behoef hen te beoordelen op het woord dat zij brengen. En als zij iets brengen wat niet in overeenstemming is met de gezonde leer dan dien ik hen daar eerst onder vier ogen over aan te spreken.
Jezus noemde de farizeeën adderengebroedsels. Jij zou het erg vinden voor dat adderengebroedsel, maar niet voor Jezus.
het een sluit het ander niet uit.
Het is heel simpel. Als ik op mijn werk niet functioneer dan krijg ik kritiek, zeer terecht. Als een predikant zijn taak verzaakt, of verziekt, dan moet daar iets mee gedaan worden. En dat is zeer terecht. Het gaat om Gods eer, en niet om de eer van de mensen, hoewel ik vaak twijfel aan de intentie van predikanten. Maar wie ben ik???
misschien moet je die laatste vraag volgende keer aan het begin van je post zetten, dan doe ik dat ook.
The one thing you can give and still keep is your word.