Moderator: Moderafo's
Als dat zo is dan houden zij zich niet aan de kerkorde en dat zou ik nu juist helemaal niet goed vinden.
Ik vind het nog steeds niet goed onderbouwd. Voor mij is het nog steeds duidelijk dat er geen open avondmaal hoort te zijn.
Hopelijk blijft dat ook zo!
Aragorn schreef:Het lijkt erop dat jij de kerkorde belangrijker vindt dan wat de bijbel er toevallig van zegt joepie.. ookal vindt je de onderbouwing van marnix dan niet voldoende, ik vraag me af wat je zou zeggen als je daar geen speld meer tussen kon krijgen.
Code: Selecteer alles
kHeb geen zin in belijdenis doen
En ja, die kerkorde, daar zetten wij als kerken nu eenmaal onze handtekening onder. En dat doe je alleen als het er mee eens bent, en zo niet dan zul je weer de juiste weg moeten bewandelen om het anders te krijgen. Of je gaat naar een kerk zonder een orde, kan ook.
Ben je gelijk van het gezeur af. Maar het is nu eenmaal zo dat als je ergens lid van wordt je je aan de regels dient te houden.
Wat voor "club" dan ook.
Marnix schreef:PreciesEn ja, die kerkorde, daar zetten wij als kerken nu eenmaal onze handtekening onder. En dat doe je alleen als het er mee eens bent, en zo niet dan zul je weer de juiste weg moeten bewandelen om het anders te krijgen. Of je gaat naar een kerk zonder een orde, kan ook.
Ben je gelijk van het gezeur af. Maar het is nu eenmaal zo dat als je ergens lid van wordt je je aan de regels dient te houden.
Wat voor "club" dan ook.
Klopt... maar zeggen: Onze regels zijn perfect.... dus veranderen we niks.... is heel gevaarlijk. Daarmee kun je heel makkelijk in een staat komen dat je ook niet meer scherp bent en luistert naar opbouwende kritiek en zo... want alles is nou eenmaal helemaal goed. Daar moet je als kerk echt voor oppassen.
Marnix schreef:Je moet je niet afvragen of het "niet zo verkeerd gaat".. je moet altijd open staan voor verbeteringen... en niet zeggen: Tja dit zijn de regels... en het is misschien beter maar het kan niet volgens de regels... je mag toch als kerk je eigen gemaakte regels wel aanpassen als dat beter is?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten