thespiritisinsideus schreef:dank beiden
Ik heb door veel naar de kerk te gaan, met Christenen om te gaan een diep verlangen van binnen gekregen om ook te leven zoals zij het beleefde. Ik kreeg van God een verlangen in mijn hart dat God ging zoeken. Ik geloofde (met mijn verstand) in de God van de bijbel. Maar diep van binnen wist ik ook dat Hij bestond.
De basis van mijn geloof is: dat ik zeker weet dat God het beste met mij voor heeft.
je kreeg dus van God dat verlangen wat werd vervuld toen je op zoek ging
geen dank hoor.
Dat verlangen zat gewoon in mij hart, (zoals jij dat verlangen ook kan hebben, waarom ben je anders op zoek naar God?) Door dat verlangen ben ik God gaan zoeken, ik wilde hem leren kennen. Ik hoorde steeds meer van God, dat Hij het allerbeste met mij voor had enz.. Dat verlangen was eigenlijk niet meer te stoppen (Hij trok mij met banden van liefde, zoals in de bijbel staat). En toen heb ik hem mogen leren kennen! hoe?
Door heel mijn leven in een vast vertrouwen te hebben overgegeven aan Hem bij wie het goed ligt. En door te vertrouwen (zonder te zien) op zijn beloftes in de bijbel mag ik nu leven voor Hem en met Hem.
(zalig zijn zij die niet gezien hebben, maar nogtans geloven)
God werkt op 1000en manieren, ik zou zeggen: luister naar wat God je te zeggen heeft in Zijn woord.
denk aan de preek van gisteren!
17 En de Geest en41) de Bruid zeggen:42) Kom! En die het hoort,43) zegge: Kom! En die dorst heeft,44) kome; en die wil,45) neme het water46) des levens om niet.47)